2026-01-24, 21:23
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Det finns inlägg både för och emot Micke! Verkligen. Men då måste till syvende og sidst svensk lag gälla. Och i Sverige uttolkas lagen av våra domstolar.

Dvs alla får acceptera att Micke brutit mot lagen. Punkt.

Japp, han pussade henne och hon var inte med på det, end of story.... Men om man inte gillar vad lagen säger i det här fallet så är det en helt annan diskussion.
Citera
2026-01-24, 23:15
Medlem
DrLECTERs avatar
Ja vad ska man göra och säga om denna Micke.
Det brukar ofat kommenteras med att: "Det trodde jag inte om honom"
Men dessa människor finns runt ibland oss och medvetet döljer de allt som oftast
Och dölja måste de göra för innerst inne vet de att de gått över gränsen.
Jag lägger däremot inte några rosor för de kvinnor som gillar att hetsa män till bristningsgräsen.
Leker man med elden brukar det svida.
Någon som känner igen sig?
Citera
2026-01-24, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Men dessa människor finns runt ibland oss och medvetet döljer de allt som oftast
Jag lägger däremot inte några rosor för de kvinnor som gillar att hetsa män till bristningsgräsen.
du får detta att låta som något allvarligt,

en psykisk sjuk feminist klarade inte av att se verkligheten eftersom Sverige är ett land som nite låter kvinnor se hur verkligheten ser ut
Citera
2026-01-25, 00:41
Medlem
Citat:

Du får det att låta som att han åkt dit för våldtäkt mot barn eller någonting allvarligt.

Han har pussat någon. En kvinna som kladdat på honom innanför skjortan och dagen efter "övergreppet" har hon velat umgås mer med honom på stranden men då tackade han nej och då blev hon sur och anmälde istället efter snack med hennes man.
Citera
2026-01-25, 00:58
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Du får det att låta som att han åkt dit för våldtäkt mot barn eller någonting allvarligt.

Han har pussat någon. En kvinna som kladdat på honom innanför skjortan och dagen efter "övergreppet" har hon velat umgås mer med honom på stranden men då tackade han nej och då blev hon sur och anmälde istället efter snack med hennes man.
Ja leker man sig själv och andra kan det sluta så här.
Vi har ju ingen kultur av att kyssas
Citera
2026-01-25, 00:59
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
du får detta att låta som något allvarligt,

en psykisk sjuk feminist klarade inte av att se verkligheten eftersom Sverige är ett land som nite låter kvinnor se hur verkligheten ser ut
Vet faktiskt inte ett dugg vad Du talar om. Vet Du själv?
Citera
2026-01-25, 02:03
Medlem
Citat:
Vet faktiskt inte ett dugg vad Du talar om. Vet Du själv?

Ibland är det inte utan att jag undrar om alla som vill förminska MLs beteende mest är frustrerade över att de själva måste tänka sig för en extra gång, och att det är därför de ser det som en liten sak. Det kanske är lika självklart för dem att göra så som det är för ML, och när då lagen och sammhället säger annorlunda så kommer sådana kommentarer, men det är givetvis bara ren spekulation, det medges.

/M
Citera
2026-01-25, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Ibland är det inte utan att jag undrar om alla som vill förminska MLs beteende mest är frustrerade över att de själva måste tänka sig för en extra gång, och att det är därför de ser det som en liten sak. Det kanske är lika självklart för dem att göra så som det är för ML, och när då lagen och sammhället säger annorlunda så kommer sådana kommentarer, men det är givetvis bara ren spekulation, det medges.

/M
Det var såpas allvarligt att det skulle behövas tas till domstol? Hon kunde inte glömma och försvinna? Hon var alldeles för svag för det? Ja, en svag kvinna. Hur mycket skattepengar gick till detta?
Citera
2026-01-25, 02:25
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen

/M
Jag ställer mig verkligen inte på MJ sida, Har han begått brott ska han straffas.
Citera
2026-01-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Inte ofta Johan Eriksson helt tappar ett case. Men här är det nog end nu.

Ett uteblivet prövningstillstånd i Hovrätten kan ju överklagas till Högsta Domstolen. Det finns ju dessutom även en jävsfråga som kan överklagas till HD. Så helt klart är det inte...än.
Citera
2026-01-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
Det var såpas allvarligt att det skulle behövas tas till domstol? Hon kunde inte glömma och försvinna? Hon var alldeles för svag för det? Ja, en svag kvinna. Hur mycket skattepengar gick till detta?

Ja, om lagen säger så. Har man synpunkter på vår gemensamma lagstiftning så bör man bli politiker, eller försöka påverka våra politiker så att lagstiftningen bättre stämmer överens med ens egen rättsuppfattning. Det är ingen poäng med att säga att "Den här lagen är så dum så att den behöver man inte efterleva."
Om du tycker så, har du exempel på fler lagar som du tycker skall sluta att användas, enligt din egen rättsuppfattning?

/M
Citera
2026-01-25, 13:16
Medlem
Citat:
Jag ställer mig verkligen inte på MJ sida, Har han begått brott ska han straffas.

Jag ber om ursäkt för att jag hoppade in med en kommentar på det som någon annan skrivit. Jag tänkte högt inför vad andra skrivit, och när du sedan försökte få någon annan att förtydliga så var min kommentar tänkt att mer vara en tilläggskommentar till att du försökte få någon annan att vara tydlig, det var alltså inte riktat mot dig.

/M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in