2026-02-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Svenskar som tycker islam är okej, hur tänker dom / ni ?

Det finns svenskar som kallar vettiga svenskar för islamofober, rasister etc.
De kritiserar alltså vettigt folk som inte vill ha psykopatreligionen/kulten islam till Sverige.
Den där sossemuppen från Malmö, Ola Möller, gnällde i media om att folk äntligen vandaliserat moskéer, som om det vore ett problem.
Det är just den här dumsnälla vänligheten att ALLT och ALLA ska accepteras som gör Sverige till ett livsfarligt land.

Att politiker tillåter moskébyggen kan jag förstå, eftersom de får feta mutor från Saudi-Arabien för det.
Oacceptabelt ja, men ändå förståeligt, för det är svårt att säga nej till pengar.
Vem vet,,,kanske till och med jag, som skulle vilja bajsa på en koran och posta det på sociala medier hade sagt ja till skiten trots att jag hatar det som pesten. Pengar förändrar folk.
Men nu menar jag det vanliga folket i Sverige som försvarar islams existens i Sverige.
Wtf, liksom.

Om nån vet nåt mer om dessa stollars sätt att tänka eller om stollarna själva skulle kunna yttra sig här i tråden, så kanske vi vettiga kan få er att inse faran med skräpreligionen islam.

Finns de?
Ska någon ens gilla eller respektera en religion som islam som ser det som en lag, där alla människor ska rätta sig efter ?
Den religionen är inte välkommen, påminner om judendom som gärna ser sig som folkets vägledare, äger rätten att berätta sin historia som den sanna.
Citera
2026-02-18, 12:04
Medlem
Citat:
Moskéerna är ju inte gratis och muslimerna hade inte kunnat smälla upp dom utan tillstånd, så..........

Så.......?
Citera
2026-02-18, 12:51
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Utgår undervisningen kring Islam verkligen kring vad vetenskapen säger? Det har jag mycket svårt att tro!

Det vetenskapen säger är ju att vi inte har några som helst bevarade trovärdiga berättelser från ögonvittnen. Detta är ju vad skolan bör fokusera på. Andra stora krigsherrar från jämförbara epoker har ju efterlämnat sådana ögonvittnesskildringar.
Det saknas ögonvittnen som träffat Jesus t,ex.
Även här i Norden saknas texter från vikingatiden, om man räknar bort några runstenar.

Citat:
Är skolans huvudfokus på det mest centrala historiska faktumet? Ingen krigsherre i världshistorien har ju haft fler tidiga efterföljare med större anledning att bevara minnet av dem. Koranen kan inte förstås utan dessa berättelser och mindre än ett sekel efter krigsherren så var hans imperium det största i världshistorien. Ändå vet vi mindre från trovärdiga direkta källor än från någon annan krigsherre.

Där är vad vetenskapen står och den helt centrala frågan. Är det också svensk skolas huvudfokus?

Haha, du verkar inte ha så bra koll då Muhammed aldrig hade något större imperium, Det är tveksamt om han ens färdades någon längre sträcka utanför dagens Saudiarabien och han intog Mecka först År 630 och dog 2 år senare.
Citera
2026-02-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
De islamvänliga vill att allt och alla ska dö en plågsam död för att de har misslyckade liv. Muslimerna är nyckeln till det resultatet. De islamvänliga drivs bara av ren svart ondska. Försök inte prata med dem.
Nämn en islamvurmare som har ett misslyckat liv.
Citera
2026-02-18, 12:57
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Nämn en islamvurmare som har ett misslyckat liv.

Alla som röstar på vänsterpartiet.
Citera
2026-02-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Finns de?
Ska någon ens gilla eller respektera en religion som islam som ser det som en lag, där alla människor ska rätta sig efter ?
Den religionen är inte välkommen, påminner om judendom som gärna ser sig som folkets vägledare, äger rätten att berätta sin historia som den sanna.

Om samtliga svenskar vore emot islam, hade de visat det klart och tydligt och bojkottat nästan samtliga partier, men NEJ.
Citera
2026-02-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så.......?

Ja, stora aktörer ligger bakom, va?
Jag får inte ihop det till nåt annat än att Sveriges politiker fått mutor från Saudi-Arabien samt de korrupta judesvinen i Europa.
Citera
2026-02-18, 13:20
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Jag får inte ihop det till nåt annat än att Sveriges politiker fått mutor från Saudi-Arabien samt de korrupta judesvinen i Europa.
Men då har du fel, det brukar alltid bli debatter när muslimer vill bygga moskéer och grannarna får lämna in klagomål vilket kommunen ofta tar hänsyn till.
Tror du att muslimerna mutar till sig byggnadslov, hur fan skulle det gå till?

Det brukar vara många som uppmärksammar dessa byggen och skulle någon upptäcker några mutor går det illa, det finns trots allt politiker från SD i många kommuner pch dom skulle knappast godkänna något sådant.

Sedan brukar det inte vara saudiska staten som betalar bygget utan enstaka saudiska affärsmän.

Exempelvis där jag bor skänktes 2 miljoner kr från en saudisk affärsman och resten samlade det muslimska samfundet in.
Citera
2026-02-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Det saknas ögonvittnen som träffat Jesus t,ex.
Även här i Norden saknas texter från vikingatiden, om man räknar bort några runstenar.
(FB) Varför ville de tidigaste muslimerna glömma bort Muhammed?

I forumets historias mest kvalitativa tråd om historiciteten av Muhammeds personporträtt har jag svarat på denna jämförelse. Vad gäller din jämförelse ovan kvarstår frågan om det är den faktamässigt sämsta jämförelse som över huvud taget går att göra.
Citat:
Haha, du verkar inte ha så bra koll då Muhammed aldrig hade något större imperium, Det är tveksamt om han ens färdades någon längre sträcka utanför dagens Saudiarabien och han intog Mecka först År 630 och dog 2 år senare.
Bäst av alla forumets medlemmar i alla fall. Det är nog Marxs cyanid som gör att du inte klarar att läsa vad jag skrev. Eller vilket imperium förutom än senare Islam slår år 730's imperium som jag skrev?
Citera
2026-02-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är du som pratar logik, genom att hävda att det finns ett "logiskt glapp" mellan att prata om något på populationsnivå och att prata om något på mer specifik nivå. Detta gör du i en tråd som handlar om sagda något, på alla möjliga nivåer.

Poletten sitter fast med superlim förstår jag.
Nej, ämnet avgör inte logiken.
Byter du analysnivå utan att visa sambandet uppstår ett glapp, oavsett vad tråden handlar om.
Citera
2026-02-18, 13:35
Medlem
Citat:

Jag skulle inte heller få ihop något överhuvudtaget faktiskt om min vinkel var lastgamla judiska konspirationsteorier.
Citera
2026-02-18, 13:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Nej, ämnet avgör inte logiken.
Byter du analysnivå utan att visa sambandet uppstår ett glapp, oavsett vad tråden handlar om.

Jag har inte sagt att "ämnet avgör logiken". Jag har sagt att det inte finns ett logiskt glapp mellan observationer på mikro- och makronivå. Tråden handlar om "islamvänliga svenskar" och kan innehålla observationer på alla nivåer, från opinionsmätningar till anekdoter.

Återigen, det är ju bara något du säger för att du inte gillar när svenskar är kritiska mot islam. Först kommenterade du att tonen inte var särskilt konstruktiv, sedan hävdade du att man inte får hoppa mellan olika nivåer inom ett ämne. Trams alltihopa. Skriv att du älskar islam om det är det du menar. Vill du bara spela smart kan du väl välja ämne på ett intelligent sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in