Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Jag är nog benägen att gå mer på Greenskys linje här. Med tanke på brottets troliga karaktär, saknad kropp och att sjuhus aldrid kontaktades tyder det mesta på att det inte var en olycka utan ett förlopp med ont uppsåt. Visst, det är möjligt att oturen kan ha bidragit, men ändå.
Att GM skulle vara en "duvunge" lr svärmorsdröm känns väldigt osannolikt. Tror att iaf att minst en av GM är/var en ganska ruffig typ med viss tendens till rått o kriminellt beteende, våld mot kvinnor t.ex., förmodligen både före o efter 1992. Det taskiga beteendet blir förmodligen mer framträdande vid påverkan av alkohol o/lr droger, om nu sådana används. Känns inte som det skulle vara en riktigt stolpskott utan han har förmodligen ändå nåt vett i skallen, troligen hade/har han jobb. (Om han inte blivit sjukskriven lr liknande på äldre dagar.) Förmodligen kan han framstå som tämligen normal både i beteende o livsstil.
Jag har lite svårt att tro att det skulle vara en förlorad kriminell och/lr pundare typ B.Holmdahl, Linder, Risto K, Magnusson B lr liknande, i så.fall hade hade det nog kommit fram. Nä, han bör som sagt vara en relativt smart person med ett någorlunda normalt liv men där det lite ruffiga kriminella beteendet visar sig emellanåt. Kan ju förvisso vara så att han också har skärpt till sig lite med åren.
I detta andra stycke närmar sig Xeitum detta mycket skarpt skulle jag vilja säga. Alltså en sådan här profil på GM och som går under polisens radar då GM har ett städat yttre med arbete o s v. Men denna person
är inte vem som helst som kan göra ett sådant här brott. Att finnarna i stan "höll ihop" och "var som en pakt" gör det i vart fall inte svårare att upptäckas av polisen då inget läcker ut. Sedan behöver inte så många finnar känt till detta heller. Vi har även den danske EA samt vad jag tror den danske PN. De som jag tror var där uppe i Kohagen i denna bil: Jari K, Jouko K, EA och möjligtvis PN. KM som gick med Helena upp hit.
I denna
profil av GM träffar Xeitum helt rätt och denne person
är Jari K. Jo, om detta har jag inga tvivel om. Jag tror att det var en
annan broder alltså till Jari som fanns med i detta denna natt och det tror jag var Jouko K (f.1960). Jouko bodde också ensam som Jari och bodde i samma trappuppgång som EA på Lockerudsvägen 63. Jag skulle dock vilja veta mer om denne Jouko K som skall sägas avled hastigt i mars 2011.
Jag tänker nu igen lite på den bil som vittnet Carina såg vid cykelvägen vid Vikingavägen c.a kl.
3:30 på denna natt. Carina sade att denna bil var en KOMBI och den hade även takrails vilket
endast kombimodeller hade vid denna tid.
För det första skall sägas är GM av någon anledning otroligt fräckt
bekväm med att köra in på denna cykelväg och upphämta en kvinnokropp (Helenas) med att köra in på lekplatsen. Bara detta är ju galet fräckt.
Kan de då kommit tillbaka ytterligare en gång ? Jag får anledning att tro detta. Det kan då vara så då att det är Jouko Ks bil detta eller Jaris som då vill köra tillbaka igen då det kan ha gnagt väldigt att man lämnat spår på brottsplatsen som man vet om. Alltså Helenas skor som man i ren stress reflex slängt in i bushen om var sida skogsstigen i Kohagen. Föraren kan inte alls varit och letat särskilt länge om vi tänker på
tiderna från "Hanna" och "Killarnas" vittnesmål och om vi betänker att de först måste gjort sig av med kroppen i en tillfällig dumpning.
Den eller de som letar här hör alltså väldigt snart Carina med mansällskap komma cyklande alldeles förbi dem ute på den gamla
västra cykelbanan och redan här kan han/ de stå blickstilla och lyssna. Sedan cyklar de runt och in på cykelvägsinfarten strax innan infarten till Bäcken och får sedan leda cyklarna förbi bilen på cykelvägen och stå och kommentera den ett tag och försöka kika in genom de tonande rutorna. GM inne skogen står och lyssnar spänt och inser att detta letande är alltför riskfyllt och tar sig tillbaka till bilen så fort allt är lugnt och drar därifrån tomhänta utan Helenas skor.