2026-02-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu jäklar rör det på sig i större format.

UN experts call for investigation into Epstein files, warn of possible crimes against humanity.

FN:s människorättsexperter krävde på måndagen oberoende och opartiska utredningar av Epstein-akterna och varnade för att de misstänkta övergreppen som dokumenterats i avslöjandena kan utgöra brott mot mänskligheten.

Enligt internationell straffrätt innefattar brott mot mänskligheten utbredda eller systematiska attacker mot civila, inklusive sexuellt slaveri, våldtäkt, tvångsprostitution, människohandel och mord.

Utlämnandeprocessen följer Epstein Files Transparency Act som undertecknades i november 2025.

"Alla antydningar om att det är dags att lämna 'Epstein-filerna' är oacceptabla", sa de och tillade: "Ingen är för rik eller för mäktig för att stå över lagen."

Experterna uppmanade amerikanska myndigheter och andra regeringar att säkerställa fullständig ansvarsskyldighet och gottgörelse för offren.

https://www.aa.com.tr/en/world/un-experts-call-for-investigation-into-epstein-files-warn-of-possible-crimes-against-humanity/3831746

Ja det var väntat då många brottsoffer är berörda och tystnadskulturen utbredd. Faktiskt rent förlamande i många fall.

Nu är det i alla fall adresserat i rätt arena och positionerna framflyttade.
Citera
2026-02-17, 12:30
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Du ska nog slå upp Weimar-republiken och klura lite på vad som pågick där och varför tyskarna röstade på Hitler.

Det förklarar även varför barnbarnen till de judar som fick fly från Weimarrepubliken specifikt kallar Trump för "vår tids Hitler".

Trots att Trump själv är kontrollerad av en annan faktion av judisk makt - sionisterna.

Judarna som löpte amok i Weimartyskland var nämligen vänsterjudar - och dessa faktioner är generellt i luven på varandra.

Läs min EDIT.
Citera
2026-02-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Verkar stämma bra. Jag postade ett inlägg / video om detta tidigare:
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med

Tack, bra delat. Är lite snabb på bollen ibland och uppdaterar inte alltid flödet på tråden.
Citera
2026-02-17, 12:50
Medlem
Citat:
Jag börjar nästan förstå varför de var skeptiska till att lämna ut filerna.

Missförstå mig rätt. Jag avskyr Stordalen och hans vidriga föregivet filantropiska fd fru.

Men att någon anger att de blivit sexutnyttjade av dessa ELLER av Trump eller Epstein eller självaste påven.

Är inget bevis för att det är sant.

Tyvärr är alla utredningar av högprofilerade individer fulla av felaktiga och lögnaktiga anklagelser från psykfall, lögnare och opportunister.

Det i sin tur betyder inte att någon av dessa är oskyldiga. Bara att en anklagelse i sig inte betyder någonting.

Så det finns trots allt viss logik i att redacta anklagades namn.

Offer precis som förövare har rätt till rättvisa rättegångar oavsett vem man är. Den demokratiska rättsprincipen lever vi i alla fall efter både inom EU och USA.

När länder istället väljer att tysta ner systematiska övergrepp kopplat till maktenklaver är medborgarna ute på djupt vatten och rättssäkerheten förlorad.

Problemet är snarare att alla anmälningar blivit nertystade och offer ibland även blivit fullt exponerade i filerna som släppts.

De släppta DOJ filerna framstår som allt mer subjektiva i sin sekretess samt tycks föregås av planerade utfall.

Sen ska man inte glömma att Polis, Vård, och Media styrs av den sittande politiska makten i landet.

Trots förutfattade meningarna om skyldig eller ej.
Citera
2026-02-17, 13:09
Medlem
En ny avgång i bakvattnet av Epsteinhörvan.

Från Expressen:

”Hotellmiljardären Thomas Pritzker avgår – kopplingar till Epstein
Publicerad 17 feb 2026 kl 11.44
Uppdaterad kl 12.34
Ännu en makthavare faller i Epstein-skandalen.

Hotellmiljardären Thomas Pritzker avgår – efter kopplingarna till sexbrottslingen.”

Ännu en med knepigt omdöme.
Citera
2026-02-17, 13:26
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Sverige har Palantirs system också. Varför makten vill övervaka oss så pass är ännu inte känt, men Epstein-filerna kan ge oss en ledtråd.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
många brottsoffer är berörda och tystnadskulturen utbredd. Faktiskt rent förlamande i många fall.

Citat:
När länder istället väljer att tysta ner systematiska övergrepp kopplat till maktenklaver är medborgarna ute på djupt vatten och rättssäkerheten förlorad.
Som den foliehatt jag numera är började jag såklart undra om inte beslutet att behålla Peter Attia kan ha lite grann med detta att göra. CBS styrs av David Ellison vars pappa Larry (se min signatur) är nära förtrogen med Peter Thiel, så istället för att göra sig av med äcklet Peter Attia valde man att betala för hans tystnad i form av fortsatt anställning. Lite långsökt, visst. Inte jätteintressant heller, absolut, det kan man förstås också tycka. Men är det inte ganska magstarkt ändå att Epstein-klassen fortsätter avlöna Epsteins vän på det här sättet? De vill kanske med detta motdrag signalera något mer? Som att deras vänner aldrig behöver oroa sig för att bli konstant övervakade i den permanenta underklassen och i processen rikta ett stort finger åt de uppskrämda brottsoffren?
Palantir
GeoSpy AI
Citera
2026-02-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Som den foliehatt jag numera är började jag såklart undra om inte beslutet att behålla Peter Attia kan ha lite grann med detta att göra. CBS styrs av David Ellison vars pappa Larry (se min signatur) är nära förtrogen med Peter Thiel, så istället för att göra sig av med äcklet Peter Attia valde man att betala för hans tystnad i form av fortsatt anställning. Lite långsökt, visst. Inte jätteintressant heller, absolut, det kan man förstås också tycka. Men är det inte ganska magstarkt ändå att Epstein-klassen fortsätter avlöna Epsteins vän på det här sättet? De vill kanske med detta motdrag signalera något mer? Som att deras vänner aldrig behöver oroa sig för att bli konstant övervakade i den permanenta underklassen och i processen rikta ett stort finger åt de uppskrämda brottsoffren?
Palantir
GeoSpy AI

Jag säger inte emot dig då signalpolitiken varit mycket tydlig från Trumpadministrationen. As well.
Citera
2026-02-17, 13:56
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av -Farbror-
P*tter St*rdalen, bland filerna tydligen. När byter vi Str*wberry till epstei* aren*?

Yes och PS ca 30-år yngre svenska fru har samma efternamn W med annan svensk namne i Epsteinfilerna.

Släkt? Möjligen via Epsteins kändisnätverk de träffades runt 2018 då E höll till en hel del i Norge. Gunhild lämna snabbt 2019.

Fanns flera intressanta namn i den filen. Även skrämmande uppgifter om personen som lämna uppgifterna, ett sex trafficking offer

Har du/ni tillgång till några mer offentliga/öppna källor för just detta med P*tter St*rdalen? (jag hittar inte mkt alls när jag söker generellt)

Citat:
När byter vi Str*wberry till epstei* aren*

Jag kan bara inte låta bli att infoga ett sånt där "life imitates art"-citat. Från Twin Peaks serien när Mr C (Evil Cooper) vill göra sitt enda telefonsamtal från fängelset:

"Now, who should I call? Should I call Mr Strawberry? No, I don't think I'll call Mr Strawberry. I don't think he's taking calls. I know, I know who to call."
Citera
2026-02-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Läs min EDIT.

Varför skulle jag läsa något du skriver.

Du har inte ens koll på grundläggande historidka fakta.
Citera
2026-02-17, 14:00
Medlem
Citat:
En ny avgång i bakvattnet av Epsteinhörvan.

Från Expressen:

”Hotellmiljardären Thomas Pritzker avgår – kopplingar till Epstein
Publicerad 17 feb 2026 kl 11.44
Uppdaterad kl 12.34
Ännu en makthavare faller i Epstein-skandalen.

Hotellmiljardären Thomas Pritzker avgår – efter kopplingarna till sexbrottslingen.”

Ännu en med knepigt omdöme.

Nä det har inget med omdömme att göra.

Det är bara ännu en judisk oligark.

Som de flesta börjar begripa är det genom dessa typ av nätverk de byggt upp sina rikedomar.

En av metoderna är insidertrading.
Citera
2026-02-17, 14:02
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Varför skulle jag läsa något du skriver.

Du har inte ens koll på grundläggande historidka fakta.

Och jag förstår mer än väl varför många tröttnar på er. Det är inte helt sunt att ha ett strikt enögt perspektiv på världen och till skillnad från Oden så tycks ni aldrig vinna någon större visdom.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-17 kl. 14:06.
Citera
2026-02-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Har du/ni tillgång till några mer offentliga/öppna källor för just detta med P*tter St*rdalen? (jag hittar inte mkt alls när jag söker generellt)

Jag kan bara inte låta bli att infoga ett sånt där "life imitates art"-citat. Från Twin Peaks serien när Mr C (Evil Cooper) vill göra sitt enda telefonsamtal från fängelset:

"Now, who should I call? Should I call Mr Strawberry? No, I don't think I'll call Mr Strawberry. I don't think he's taking calls. I know, I know who to call."

Har inte grävt något djupare kring PS utanför vad som kom upp i DOJ filen där flera namn knutna till maken i Norge nämndes i samband.

Man kan lugnt konstatera att:

"The owls are not what they seem”

🙊🙉🙈
Senast redigerad av viperstyle 2026-02-17 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in