Citat:
Ursprungligen postat av
PeterBjorkman
Jag börjar nästan förstå varför de var skeptiska till att lämna ut filerna.
Missförstå mig rätt. Jag avskyr Stordalen och hans vidriga föregivet filantropiska fd fru.
Men att någon anger att de blivit sexutnyttjade av dessa ELLER av Trump eller Epstein eller självaste påven.
Är inget bevis för att det är sant.
Tyvärr är alla utredningar av högprofilerade individer fulla av felaktiga och lögnaktiga anklagelser från psykfall, lögnare och opportunister.
Det i sin tur betyder inte att någon av dessa är oskyldiga. Bara att en anklagelse i sig inte betyder någonting.
Så det finns trots allt viss logik i att redacta anklagades namn.
Offer precis som förövare har rätt till rättvisa rättegångar oavsett vem man är. Den demokratiska rättsprincipen lever vi i alla fall efter både inom EU och USA.
När länder istället väljer att tysta ner systematiska övergrepp kopplat till maktenklaver är medborgarna ute på djupt vatten och rättssäkerheten förlorad.
Problemet är snarare att alla anmälningar blivit nertystade och offer ibland även blivit fullt exponerade i filerna som släppts.
De släppta DOJ filerna framstår som allt mer subjektiva i sin sekretess samt tycks föregås av planerade utfall.
Sen ska man inte glömma att Polis, Vård, och Media styrs av den sittande politiska makten i landet.
Trots förutfattade meningarna om skyldig eller ej.