2026-02-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Har inte haft mycket tid att gräva i detta på Flashback men hur låter tongångarna från Trumpsupportrarna i forumet? För mig går det inte att tolka hela cirkusen på annat sätt än att Trumps administration faktiskt skyddar gärningsmännen. De ljög om att det enbart var offrens namn som skulle maskas, de har maskat alla gärningsmän fram tills att Massie och Khanna tvingade DOJ att börja släppa namn och sen framkommer det tex att mannen som älskade tortyrvideon är en nära affärskollega till Trump och Bannon. Och i skymundan av allt detta så har Trump flyttat Maxwell - alltså, en människosmugglare som våldtagit barn - till ett vuxendagis. På detta så har Trump som bekant velat begrava Epsteinsagan väldigt länge nu.

Vad säger forumets eviga Trumpsupportrar? Känner ni att Trump gör allt för att dränera träsket och föra fram elitens pedofiler i ljuset?

Bra inlägg!

Angående GM så ryktas det att hon nu har byts ut mot en annan individ och lever fri som en fågel i okänt paradis. Kolla ansiktsanalysen nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=pEA6Cwzwip8
Citera
2026-02-17, 10:39
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Det är därför jag alltid kallat honom för Peter "childblooddrinker" Thiel. Lika äcklig som gubbslemmen Bannon eller Black.
En udda vampyr, javisst. Inte nödvändigtvis tvärgalen, men definitivt jävligt suspekt. Epstein-kopplingen var förmodligen ett problem för honom och/men han fortsätter ju slippa tuffa förhör och ser samtidigt sina statliga kontrakt ligga helt säkra, så ja, det finns all anledning att anta det värsta.

Trump lär dock inte ta handen från honom. Skyddet som vampyren Thiel får idag är nog det bästa tänkbara. Och det är kanske inte så konstigt när Palantir är en oerhört viktig komponent för Trumps tredje rike. MAGAs huvudprojekt. En värld där Trump tar Amerikas värsta pedofiler under sina vingar och alla är glada.
"You Have No Idea What Palantir Has Planned"
Citera
2026-02-17, 10:48
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
En udda vampyr, javisst. Inte nödvändigtvis tvärgalen, men definitivt jävligt suspekt. Epstein-kopplingen var förmodligen ett problem för honom och/men han fortsätter ju slippa tuffa förhör och ser samtidigt sina statliga kontrakt ligga helt säkra, så ja, det finns all anledning att anta det värsta.

Trump lär dock inte ta handen från honom. Skyddet som vampyren Thiel får idag är nog det bästa tänkbara. Och det är kanske inte så konstigt när Palantir är en oerhört viktig komponent för Trumps tredje rike. MAGAs huvudprojekt. En värld där Trump tar Amerikas värsta pedofiler under sina vingar och alla är glada.
"You Have No Idea What Palantir Has Planned"

Sverige har Palantirs system också. Varför makten vill övervaka oss så pass är ännu inte känt, men Epstein-filerna kan ge oss en ledtråd. Men jag sade redan för flera år sen, långt före Epstein-filerna att övervakarna kommer också övervakas och deras läckta uppgifter är långt värre än medborgarnas.

"Play stupid games win stupid prices"
Senast redigerad av TotalWar 2026-02-17 kl. 11:02.
Citera
2026-02-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Anser att du gör en utmärkt slutsats här. Epstein och Maxwell speciellt KAN ha varit så stora (och uppbackade av många andra mäktiga) att inte ens Trump senare som president vågar gå "all in" pga det skulle ha för stora konsekvenser (därav kommer silkesvantarna fram). Även med tanke på antalet inblandade och vad för TYP av operation detta kan ha varit (där alla har haft något att vinna på att ha med Epstein att göra MEN även stort att förlora) så kan det vara så att även en president + hans regering helt enkelt är oförmögna att rå på så stora krafter - speciellt om det samtidigt pågår en typ av inbördeskrig i eliten.

Jag drar endast en svag parallell här men FÅ vet idag om vad som höll på att hända i USA i början på 1930-talet - den officiella versionen vi ofta hör om fascism/nazism/etc är inte komplett (där fokus i princip endast finns på Tyskland och kanske Italien å vad som hände där).

"In 1934, Butler testified under oath before the United States House of Representatives Special Committee on Un-American Activities (the "McCormack–Dickstein Committee") on these revelations. Although no one was prosecuted, the congressional committee final report said, "there is no question that these attempts were discussed, were planned, and might have been placed in execution when and if the financial backers deemed it expedient."

https://en.wikipedia.org/wiki/Business_Plot

Detta korta officiella tal finns på youtube och är otroligt intressant:

Universal Newsreel - Gen. Butler bares plot by fascists
IfEveryoneKnew

https://www.youtube.com/watch?v=uo1hp_LMGF8

Förstår inte hur du får det till att fascism är dåligt när fascister och nazister eleminerade EXAKT sådana personer som Epstein.
Citera
2026-02-17, 10:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Epstein kan ju tillhöra en separat påverkanoperation från de kanaler som organiserade Stay Behind och som rimligtvis schasade in Finland och Sverige i NATO.

Men Reinfeldt fick faktiskt jobb på Morgan Stanley. Det är nära Epsteins kretsar... Hans försök att grooma prinsessan Sofia, Mette Maarit och de andra unga kvinnorna i BBB - det måste ju handla om att samla på sig "assets" som man räknar med ska armbåga eller suga sig fram till betydelsefulla positioner i samhället. Man funderar ju om inte personer som Sanna Marin och Annie Lööv passar in i ett sådant puzzel...

När man hör snubben prata är det ganska svårt att förstå hans dragningskraft och hur så olika personligheter som Chomski, Mette Maarit och den svenska "superdiplomaten" Lisa Svensson enligt mailen uppfattat honom som en privat vän.
Det är mycket här som man skulle vilja veta mer om ur svensk synpunkt. Vilka kvinnor fanns med i BBB;s nätverk och vilka har fått höga poster genom det? Vilka har haft kontakt med Epstein. Alla?

Det verkar även om man ser till Mendelson i England och Jagland i Norge som lämnat ut hemlig information till honom. Har sådana som Svensson även gjort det? Finns det fler med kopplingar till Epstein här. Har man bara skrapat på ytan.
Det som kommit fram är det som finns i filerna man släppt i USA, men vilka finns inte med där? Det här borde man förstås undersöka ordentligt. Han verkar ha placerat sin vänner på höga positioner och sedan har de informerat honom om sånt de visste.

Du har Tärje Röd-Larssen som verkar ha sett Epstein som den bästa av vänner och även han gett Epstein information..
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/toppdiplomatens-karlek-till-epstein--basta-av-vanner/

Här ser man lite hur man jobbat också. Unga östeuropeiska kvinnor fick praktikplatser på IPI och man skickade bilder av dem till Epstein. Sedan lovade Epstein dem fina jobb, mot en motprestation, får vi anta.

Men som sagt, hur ser det ut här. Här skulle man vilja se en riktig kartläggning, utifrån de som är namngivna här. Vilka nätverk här ingick de i och vilka ingick i deras nätverk. Finns förmodligen mycket mer här. Som du säger, finns det många som passar in i hans nätverk, inte bara de du nämner.
Citera
2026-02-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Yes och PS ca 30-år yngre svenska fru har samma efternamn W med annan svensk namne i Epsteinfilerna.

Släkt? Möjligen via Epsteins kändisnätverk de träffades runt 2018 då E höll till en hel del i Norge. Gunhild lämna snabbt 2019.

Fanns flera intressanta namn i den filen. Även skrämmande uppgifter om personen som lämna uppgifterna, ett sex trafficking offer.

Jag börjar nästan förstå varför de var skeptiska till att lämna ut filerna.

Missförstå mig rätt. Jag avskyr Stordalen och hans vidriga föregivet filantropiska fd fru.

Men att någon anger att de blivit sexutnyttjade av dessa ELLER av Trump eller Epstein eller självaste påven.

Är inget bevis för att det är sant.

Tyvärr är alla utredningar av högprofilerade individer fulla av felaktiga och lögnaktiga anklagelser från psykfall, lögnare och opportunister.

Det i sin tur betyder inte att någon av dessa är oskyldiga. Bara att en anklagelse i sig inte betyder någonting.

Så det finns trots allt viss logik i att redacta anklagades namn.
Citera
2026-02-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är mycket här som man skulle vilja veta mer om ur svensk synpunkt. Vilka kvinnor fanns med i BBB;s nätverk och vilka har fått höga poster genom det? Vilka har haft kontakt med Epstein. Alla?

Det verkar även om man ser till Mendelson i England och Jagland i Norge som lämnat ut hemlig information till honom. Har sådana som Svensson även gjort det? Finns det fler med kopplingar till Epstein här. Har man bara skrapat på ytan.
Det som kommit fram är det som finns i filerna man släppt i USA, men vilka finns inte med där? Det här borde man förstås undersöka ordentligt. Han verkar ha placerat sin vänner på höga positioner och sedan har de informerat honom om sånt de visste.

Du har Tärje Röd-Larssen som verkar ha sett Epstein som den bästa av vänner och även han gett Epstein information..
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/toppdiplomatens-karlek-till-epstein--basta-av-vanner/

Här ser man lite hur man jobbat också. Unga östeuropeiska kvinnor fick praktikplatser på IPI och man skickade bilder av dem till Epstein. Sedan lovade Epstein dem fina jobb, mot en motprestation, får vi anta.

Men som sagt, hur ser det ut här. Här skulle man vilja se en riktig kartläggning, utifrån de som är namngivna här. Vilka nätverk här ingick de i och vilka ingick i deras nätverk. Finns förmodligen mycket mer här. Som du säger, finns det många som passar in i hans nätverk, inte bara de du nämner.

Vi har haft några skandaler de senaste åren. ÖB och hans älskarinna är bara en.

Men som Mike Benz uttryckte det: Det finns hundratals fixare som Epstein...

Även om han onekligen framstår som unik med sina tusentals personliga kontakter.

Är övertygad om att det finns betydelsefulla svenskar som är mer insyltade.

Och att det är därför MSM ligger så lågt - från ETC över bonnierpressen till Kvartal...
Citera
2026-02-17, 11:57
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Förstår inte hur du får det till att fascism är dåligt när fascister och nazister eleminerade EXAKT sådana personer som Epstein.

Exakt var sa jag detta för det första. (även om jag tycker det - det finns IMO ingen plats eller framtid för en sådan ideologi i vårat "någorlunda hyfsat moderna samhälle" - extrema ideologier har dock ibland fungerat stabiliserande under extrema förhållanden genom historien men med tiden visat sig inte fungera bra alls - även om jag själv INTE har en exakt föreställning om hur ett perfekt samhälle skulle se ut så anser jag att den representativa demokratin åtminstone är en bra start)

Citerar mig själv:

Citat:
Jag drar endast en svag parallell här

Jag drar alltså en historisk parallell i syfte att belysa situationen från ett högre perspektiv. Vad händer när någon form av "utomstående ej statlig makt" börjar utpressa och även infiltrera den statliga offentliga makten? En sådan fråga KAN faktiskt ställas oavsett vilken kraft/entitet det än är. Dvs. Du kan från ditt perspektiv ställa en sådan legitim fråga ang tex mäktiga judiska intressegrupper... så länge det finns någorlunda med substans i frågeställningen i en specifik situation. I fallet Epstein som tråden handlar om så hittar varken jag mfl något som starkt skulle tyda på en form av exklusivt judisk sammansvärjning. Det pekar snarare åt många andra håll som involvering av en mängd av människor oavsett etnicitet, många olika typer av underrättelsetjänster från många olika länder... möjligen någon/några helt okända sådana. Att Epstein generellt utnyttjat det faktum att han är av judiskt påbrå är endast logiskt - en svensk med samma typ av "genial plan" hade sannolikt gjort exakt likadant.

EDIT: Du borde spana in vad scientologikyrkan haft för sig sedan sin begynnelse ända till nuläget. Dom tar emot alla (oavsett arier, jude, muslim eller whatever) så länge du bidrar med cash och åtminstone uppfyller några grundläggande kriterier för deras "tro". Dom om några har maktambitioner i mer moderna tider och drar sig inte för mycket alls - speciellt inte på det psykologiska området.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-17 kl. 12:29.
Citera
2026-02-17, 12:03
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu jäklar rör det på sig i större format.

UN experts call for investigation into Epstein files, warn of possible crimes against humanity.

https://www.aa.com.tr/en/world/un-experts-call-for-investigation-into-epstein-files-warn-of-possible-crimes-against-humanity/3831746

Bra! Det antyder att allmänintresset mer globalt sett nått en så stor styrka att resten utav eliten sas börjar vakna upp till detta och inser att man måste agera.
Citera
2026-02-17, 12:22
Medlem
Det ryktas att endast endast 2%(!!!!!????) av filerna släppts hittills? Någon som vet något om detta?
Citera
2026-02-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Exakt var sa jag detta för det första. (även om jag tycker det - det finns IMO ingen plats eller framtid för en sådan ideologi i vårat "någorlunda hyfsat moderna samhälle" - extrema ideologier har dock ibland fungerat stabiliserande under extrema förhållanden genom historien men med tiden visat sig inte fungera bra alls - även om jag själv INTE har en exakt föreställning om hur ett perfekt samhälle skulle se ut så anser jag att den representativa demokratin åtminstone är en bra start)

Citerar mig själv:

Jag drar alltså en historisk parallell i syfte att belysa situationen från ett högre perspektiv. Vad händer när någon form av "utomstående ej statlig makt" börjar utpressa och även infiltrera den statliga offentliga makten? En sådan fråga KAN faktiskt ställas oavsett vilken kraft/entitet det än är. Dvs. Du kan från ditt perspektiv ställa en sådan legitim fråga ang tex mäktiga judiska intressegrupper... så länge det finns någorlunda med substans i frågeställningen i en specifik situation. I fallet Epstein som tråden handlar om så hittar varken jag mfl något som starkt skulle tyda på en form av exklusivt judisk sammansvärjning. Det pekar snarare åt många andra håll som involvering av en mängd av människor oavsett etnicitet, många olika typer av underrättelsetjänster från många olika länder... möjligen någon/några helt okända sådana. Att Epstein generellt utnyttjat det faktum att han är av judiskt påbrå är endast logiskt - en svensk med samma typ av "genial plan" hade sannolikt gjort exakt likadant.

Du ska nog slå upp Weimar-republiken och klura lite på vad som pågick där och varför tyskarna röstade på Hitler.

Det förklarar även varför barnbarnen till de judar som fick fly från Weimarrepubliken specifikt kallar Trump för "vår tids Hitler".

Trots att Trump själv är kontrollerad av en annan faktion av judisk makt - sionisterna.

Judarna som löpte amok i Weimartyskland var nämligen vänsterjudar - och dessa faktioner är generellt i luven på varandra.
Citera
2026-02-17, 12:26
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Det ryktas att endast endast 2%(!!!!!????) av filerna släppts hittills? Någon som vet något om detta?
Verkar stämma bra. Jag postade ett inlägg / video om detta tidigare:
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in