2026-02-14, 07:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nope. Det jag inte kopplat till nån klientlista.
Jag har snarare varit genomgående tveksam om de skulle hitta nån sådan.

Jag har nämnt Bondis skrivbord utifrån att det hennes egna ord - och ironiserat tidigare över att det måtte vara jävligt stort....

Citat:
Ursprungligen postat av Du
Först gav hon dem pärmar fulla av ingenting. Och sedan sa hon att vittneslistan, eller klientlistan, låg på hennes skrivbord. Det finns ingen klientlista, och den låg sannerligen inte på hennes skrivbord."

Sen vräker du på om en massa annat.
Det visar förstås vad jag säger. Du rycker saker ur sitt sammanhang och ljuger, eller har guldfiskminne.

Men jag är för att man ska släppa alla namn som dig. Det kommer att bli en omvälvning i väst som du nog inte räknar med. Ett nätverk som kvinnor har möjliggjort. Sådana som dig då.

Lisa Svensson borde förstås undersökas i den här härvan och kräva hennes avgång. Kan inte ha diplomater som gått andras ärenden. Kanske det var han som såg till att hon fick posten, som han gjort med andra kvinnor som hjälpt honom. Joanna Rubinstein har dragit konsekvenserna. Efternamnet säger något.

Sen har du hallickar som Maxwell och Barbro Ehnbom. Du har en icke namngiven man här, som fått betalt för det, samt någon blatte som jag inte hittar namnet på, men fanns en artikel om. Men fler finns säkert. Kanske nån statsminister, nuvarande eller tidigare. Andra ministrar?

Så fram med namn. Jag är inte mot dig här. För jag ser ett mönster och ett världsomfattande nätverk med vissa gemensamma nämnare. För gör man det, kommer det nog att leda till något helt annat än du tror.
Citera
2026-02-14, 08:06
Medlem
Citat:
DU lyfter in Fuentes om hans åsikt om Bondi men sen kan du Inte svara utifrån ditt ordval?

Lägg ner ditt jävla trams om vänster.

Du skrev "högerman".

Han är högerextrem.

Antisemit. Neonazi. Förintelseförnekare. Vit kristen nationalist. White Supremacy.

Därav frågan.

Enligt dig ja, men kärnan kvarstår, han kritiserade hantering av E-filerna.
Citera
2026-02-14, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det bevisar ingenting, jag vet vilken wimp Fuentes är och vad han tycker. Han har inget problem med Epsteins brott, hans problem med Epstein var att Epstein var jude, det var brottet som Epstein skulle straffas för enligt Fuentes.

Hur vet du det?
Citera
2026-02-14, 08:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Hur vet du det?

För att jag har hört honom säga det många gånger. Att han sa något annat i det klippet du hörde betyder inte att han bytt åsikt utan att han har politiska anledningar att gå mot MAGA.
Citera
2026-02-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att jag har hört honom säga det många gånger. Att han sa något annat i det klippet du hörde betyder inte att han bytt åsikt utan att han har politiska anledningar att gå mot MAGA.

Kan du länka där han säger det vid olika tillfällen? Jag försvarar inte Nick men en person som är ute på nätet och lägger upp videor varje dag kommer att ha otroligt mycket som kan användas emot hen. Du har 30´+ inlägg här och jag kan leta upp saker i ditt flöde som du inte står för idag. Samma med mig.
Citera
2026-02-14, 08:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Kan du länka där han säger det vid olika tillfällen? Jag försvarar inte Nick men en person som är ute på nätet och lägger upp videor varje dag kommer att ha otroligt mycket som kan användas emot hen. Du har 30´+ inlägg här och jag kan leta upp saker i ditt flöde som du inte står för idag. Samma med mig.

Nej jag orkar inte kolla igenom alla hans jävla skitvideos för en person som inte ens vet vem det är. Nick Fuentes är en incel som tycker att män har rätt att våldta kvinnor, det är någonting som han har sagt. Han tycker också att Stalin och Hitler var coola människor. Sitter du och går igenom hans videos så hittar du dock en del exempel som du kan klippa ihop till ett fem sekunders soundbite som motsäger allt, typ ett där han säger "the Jews were right, I might as well convert to Judaism" och dylikt för att han tycker att ett specifikt argument är korkat. Vilket givetvis inte betyder någonting i sammanhanget när han fem minuter senare säger "Hitler did nothing wrong".
Citera
2026-02-14, 08:46
Medlem
develis avatar
Det är mycket förgreningar må jag säga.
Detta hade gått mig förbi.

▪️Paolo Zampolli utsågs av Trump til utrikesdepartementets "särskilda sändebud för globala partnerskap mars 2025.

▪️Han har även utsetts av Trump till styrelseledamot i John F. Kennedy Center.

▪️1994 organiserade han tävlingen Look of the Year på Ibiza, Spanien.
Han blev sedan vän med John Casablancas, grundaren av Elite Model Management, som föreslog att han skulle flytta till New York för att arbeta inom modellbranschen.

▪️Sen träffade han Trump:
”Vi båda har ett gemensamt intresse”, sa Mr. Zampolli. ”Vi båda gillar vackra saker.”

▪️Han var Melanias modellagent, upptäckte henne i Milano:
”Vill du komma till New York och prova marknaden?”
Zampolli sa att han säkrade ett H-1B-visum för den blivande fru Trump.

▪️Han introducerade sen Melania för Trump under en fest han var värd för på Kit Kat Club 1998.

▪️Trump sa till honom:
”Paolo, du är för bra för modebranschen. Du borde komma och jobba med mig.”

As the story goes...

https://archive.is/AFGzM

Fast inte enligt Epsteinfilerna.
Epsteins assistent, en kvinna, sa till FBI i förhör att det var Epstein.
Det är kraftigt maskat och beviljades immunitet mot att tala. Troligen ett av Epsteins offer.
Det är 11 sidor och intervjun ägde rum med både FBI-agenter och yrkesåklagare inom federal verksamhet och dokumenteras som “proffer agreement".

Det är när ett vittne avger bevis som de hävdar är sanningsenliga i utbyte mot en överenskommelse om att inte åtalas, eller någon annan begränsad form av immunitet.
Dokumentet anger inte vad hon erbjöds immunitet mot. Att avge ett falskt uttalande till FBI kan leda till upp till fem års fängelse.

Sista resan för henne med Epstein var till Paris 2006.

Sidan 2 startar enligt följande:
Redigerad] satte [redigerad] i kontakt med en agent vid namn PAOLO ZEMPOLI som arbetade med 'ID Models'”.
Flera textrader redigerades bort innan de fortsatte: ”ZEMPOLI försökte köpa Elite Models med EPSTEIN.
EPSTEIN introducerade MELANIA TRUMP för DONALD TRUMP.”

https://www.thedailybeast.com/epstein-assistant-told-feds-he-introduced-melania-to-trump-files-reveal/

Kan inte länka till DOJ men bild:
https://d6m4ld2gzc5hbv.archive.is/yYzhD/ed59fa9a8d028f8bc033fcd55d83e99568008fe1.avif

Intressant tidsspegel i sig.
Detta är vid brytpunkten med Epstein och att Trump gick bakom ryggen på honom och bjöd över i Palm Beach.

Zampolli la bud på Elite Model Management 2004 enligt en gammal artikel fr 2005.

(...) hade just förlorat en offentlig auktion för att köpa Elite Model Management i augusti förra året, och han började inse att han behövde göra en förändring.

I början av december ringde han en gammal vän om ett affärsförslag som han fått under en middag ett år tidigare.
Medan han pratade i telefon på sitt kontor på Varick Street hörde Zampolli äntligen de magiska orden från Donald Trump: "Du är anställd!"

"På Manhattan kommer han att sälja lyxlägenheter på Trump Park Avenue, det nyrenoverade tidigare Delmonico Hotel på 59th Street."

(..)guldfärgade "Trump"-manschettknappar.
”Se vad han gav mig”, sa han och sträckte fram armen. Mer än bara en favoritprydnad, det var Mr. Zampollis välkomstgåva från ”Donald”.

”Jag har känt Paolo länge”, sa Mr. Trump i telefon. ”Han har en fantastisk fantasi. Och inom fastighetsbranschen, om man inte har fantasi, kommer det inte att fungera.”
https://observer.com/2005/04/ciao-paolo-donalds-matchmaker-goes-from-pinups-to-penthouses/

Edit.
Kom att tänka på Wolffs stämning nu i förbifarten.
Mot Melania som i sin tur hotat honom.
Senast redigerad av develi 2026-02-14 kl. 09:01.
Citera
2026-02-14, 08:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Sen vräker du på om en massa annat.
Det visar förstås vad jag säger. Du rycker saker ur sitt sammanhang och ljuger, eller har guldfiskminne.
Nej. Det är kronologi i detalj över exakt det jag skrivit om.

Det som du däremot yrade om en miljon utan att ha nån som helst aning.
Citat:
Men jag är för att man ska släppa alla namn som dig. Det kommer att bli en omvälvning i väst som du nog inte räknar med. Ett nätverk som kvinnor har möjliggjort. Sådana som dig då.
Nog för att du har jävligt dålig koll på turerna kring Epstein och påstått att jag ägnar mig åt påverkanskampanj värre än ett rysstroll...

Men vad FAN skriver du?
Citera
2026-02-14, 09:11
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
DU lyfter in Fuentes om hans åsikt om Bondi men sen kan du Inte svara utifrån ditt ordval?

Lägg ner ditt jävla trams om vänster.

Du skrev "högerman".

Han är högerextrem.

Antisemit. Neonazi. Förintelseförnekare. Vit kristen nationalist. White Supremacy.

Därav frågan.
Fuentes är en galen nazist, att han får uppmärksamhet öht är sjukt.
Han borde sitta inlåst.
Citera
2026-02-14, 09:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Fuentes är en galen nazist, att han får uppmärksamhet öht är sjukt.
Han borde sitta inlåst.
I sanning, ja. Totalt galen med många följare som ökat sen Tucker gav neonazisten luft.
Han är en uppmärksamhetshora som lyckats få plats i strålkastarljuset och nu är det interna stridigheter inom Maga.
Vilket ger honom miljoner fler följare.
Senast redigerad av develi 2026-02-14 kl. 09:18.
Citera
2026-02-14, 09:52
Medlem
Wikisida om Epsteindokumenten.

https://jmail.world/wiki

Inga utgående mail från Donald Trump.
Ingen har blivit åtalad.
Senast redigerad av demokratochsvensk 2026-02-14 kl. 10:07.
Citera
2026-02-14, 10:00
Medlem
TotalWars avatar
Massie, en av hjärnorna bakom Epstein Act tror att Trumps nära vänskap med Israels premiärminister Benjamin Netanyahu gör Trump mer ovillig att släppa filerna i sin helhet:

- Jag tror att Israel försöker förhindra släppandet av E-filerna eftersom den israeliska underrättelsetjänsten och CIA båda var sammanknutna till Epstein, och det skulle vara förenligt med skam för både vår egen underrättelsetjänst och Israels om detta kom ut.

På frågan om Massie tror att Epstein var en Mossad-agent så svarar han:
- Jag tror han hjälpte Mossad

Klippet kan ses vid 16:39

https://youtu.be/t7PHogg7IGE?si=qBsT_z85hs1JLWIg

Massie är för övrigt den person som sätter mest press på Pam Bondi att släppa filerna. Bondi kallade honom "Misslyckad politiker" och en person med "Trump Derangement Syndrome" i senaste förhöret, där Bondi "Crashed Out" som man säger i USA.
Senast redigerad av TotalWar 2026-02-14 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in