2026-02-16, 11:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är störd som roar dig med att koppla ihop mig med Epsteins nätverk.

Att han pratar emot sig själv och är lika förvirrad som dig.

Att han är en hycklare.
Att han pekar ut Ghislaine som agent för Epstein men önskar henne lycka till då hon arresteras

Att han visste om vad Epstein gjorde men polisanmälde inte.
Det var du själv som kopplade ihop dig med det. Inte jag. Jag sa bara att det finns kvinnor som möjliggjort det och att du är kvinna. Jag drev helt enkelt lite med dig. Då du verkar lättriggad.

Fast utifrån att han själv kontaktat FBI tidigare, så är det kanske något han inte velat erkänna och därför spelat ovetande. Fast nu vet vi att han kontaktat dem.
Citera
2026-02-16, 11:33
Medlem
Citat:
Åklagarmyndigheten i Paris har tillsatt en specialgrupp för Epstein-ärenden som kommer att arbeta nära åklagare från den nationella enheten för ekonomisk brottslighet och polisen.

▪️De ska noggrant granska fallet angående Jean-Luc Brunel.
Åklagarna sa att en utredning hade visat att Brunel var en nära vän till Epstein som hade erbjudit modelljobb till unga flickor som kom från fattiga bakgrunder.

Att Brunel hade haft sexuella handlingar med minderåriga flickor i USA, Amerikanska Jungfruöarna, Paris och södra Frankrike.

Tio kvinnor hade anklagat Brunel, varav flera beskrev hur de hade blivit förledda att dricka alkohol och utsatts för tvångsmässig sexuell penetration, enligt åklagarmyndigheten.

▪️De har inlett en förundersökning om "grovt skattebedrägeri och penningtvätt" mot Jack Lang och hans dotter Caroline.

▪️De ska att utreda tre nya fall:

Det är den högt uppsatta diplomaten Fabrice Aidan och ang den franska dirigenten Frédéric Chaslin.

Åklagarmyndigheten har också mottagit en anmälan från en svensk kvinna mot Daniel Siad, en modellrekryterare med nära kopplingar till Epstein. Hon uppger att hon utsattes för "sexuella handlingar som hon beskriver som våldtäkt och som kan ha begåtts i Frankrike 1990".
https://www.france24.com/en/live-news/20260214-french-prosecutors-announce-special-team-for-epstein-files

Apropå Daniel Siad bör även Tigran Khachatryan nämnas.

Eftersom den Rysktalande marknaden sköttes av scouten Daniel Siads armeniske kollega i branschen, tillika Trumps fd ”flick”scout Tirgan/Tigrane (Tigran Khachatryan som drev Noah models i ST Petersburg och Top Model i Sibirien för Trump) är det troligt att Siad är inblandad i någon form av samma set-up från ex Europa, Syd Afrika, Canada, Asien, White Maghreb mfl. då han behärskar språken.

Från Epstein files:

”Have you seen this movie yet? Tigran is in it. http://rosslangager.com/2012/04/16/film-review-girl-
model/”

Bild från filmen på Tigrane:

https://imgur.com/a/lsnBXmm

Gräver man lite i Armeniens minister set-up från 2018 och framåt, och följer Trumps involvering i fredsförhandlingarna mellan Azerbajdzjan och Armenien, dyker intressanta kopplingar upp till namne, nämligen ”Tigran Khachatryan”

De har uppenbara likheter, inte minst hårfästet trots decennier i mellan bilderna.

Är det samma Tigran Khachatryan Trump tackar med höga poster?

Ser för övrigt ut som ”man” försöker införa något slags inofficiellt parallellt politiskt system i landet.

https://hetq.am/en/article/104255

”Tigran Khachatryan, who until now held the position of Minister of Finance, will be appointed to the position of Deputy Prime Minister.”

Read more at: https://en.aravot.am/2022/12/19/316332/

Armenien News
Citera
2026-02-16, 11:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det var du själv som kopplade ihop dig med det. Inte jag. Jag sa bara att det finns kvinnor som möjliggjort det och att du är kvinna. Jag drev helt enkelt lite med dig. Då du verkar lättriggad.
Du har själv uppgett att du var insinuant och roade dig med att såna som mig möjliggjorde Epsteins nätverk. Jag svarade att du är sjuk.
Citat:
Fast utifrån att han själv kontaktat FBI tidigare, så är det kanske något han inte velat erkänna och därför spelat ovetande. Fast nu vet vi att han kontaktat dem.
Han har inte kontaktat FBI tidigare.

Han ringer och gratulerar polischefen i Palm Beach när det är ute i media och säger:
”tack och lov att ni stoppar honom, alla har vetat att han har gjort det här”.

Tur att nån gjorde det - men det borde Trump gjort.
Den som visste.
Senast redigerad av develi 2026-02-16 kl. 11:51.
Citera
2026-02-16, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Apropå Daniel Siad bör även Tigran Khachatryan nämnas.

Eftersom den Rysktalande marknaden sköttes av scouten Daniel Siads armeniske kollega i branschen, tillika Trumps fd ”flick”scout Tirgan/Tigrane (Tigran Khachatryan som drev Noah models i ST Petersburg och Top Model i Sibirien för Trump) är det troligt att Siad är inblandad i någon form av samma set-up från ex Europa, Syd Afrika, Canada, Asien, White Maghreb mfl. då han behärskar språken.

Från Epstein files:

”Have you seen this movie yet? Tigran is in it. http://rosslangager.com/2012/04/16/film-review-girl-
model/”

Bild från filmen på Tigrane:

https://imgur.com/a/lsnBXmm

Gräver man lite i Armeniens minister set-up från 2018 och framåt, och följer Trumps involvering i fredsförhandlingarna mellan Azerbajdzjan och Armenien, dyker intressanta kopplingar upp till namne, nämligen ”Tigran Khachatryan”

De har uppenbara likheter, inte minst hårfästet trots decennier i mellan bilderna.

Är det samma Tigran Khachatryan Trump tackar med höga poster?

Ser för övrigt ut som ”man” försöker införa något slags inofficiellt parallellt politiskt system i landet.

https://hetq.am/en/article/104255

”Tigran Khachatryan, who until now held the position of Minister of Finance, will be appointed to the position of Deputy Prime Minister.”

Read more at: https://en.aravot.am/2022/12/19/316332/

Armenien News
Har inte läst mer om Siad mer än det ytskum som varit media men klart intressant förgrening.
Bra att fransk utredning startat på både honom och Brunel. Där finns garanterat mängder med lösa trådar.
Bara för att gubbarna dör så borde inte resten dött ut ang trafficking. Enbart presenten till Epstein som nämns om 12-åringar får det att vända sig i magen.
Citera
2026-02-16, 11:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du har själv uppgett att du var insinuant och roade dig med att såna som mig möjliggjorde Epsteins nätverk. Jag svarade att du är sjuk.

Han har inte kontaktat FBI tidigare.

Han ringer och gratulerar polischefen när det är ute i media och säger:
”tack och lov att ni stoppar honom, alla har vetat att han har gjort det här”.

Tur att nån gjorde det - men det borde Trump gjort.
Den som visste.
Alla som visste borde ha gjort det.

Men nu sprider sig det här. Sossen Jagland är nästa och utifrån alla undersökningar som startas mot personer, även här, kommer det här att sprida sig som ringar på vattnet till ännu fler. Mer namn kommer att komma fram.
Citera
2026-02-16, 12:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Alla som visste borde ha gjort det.
Självklart.

Men alla är inte president som nekar nån som helst vetskap. De var heller inte Epsteins närmsta vän.

"Trump told Reiter that “he was around Epstein once when teenagers were present and Trump ‘got the hell out of there,’” the report said. Trump also told Reiter that he threw Epstein out of his Mar-a-Lago club.

That stands in sharp contrast to what Trump told reporters in July 2019 when he was asked if he had any knowledge that Epstein had molested girls. “No, I had no idea. I had no idea,” Trump said at the time."
https://www.google.com/amp/s/amp.miamiherald.com/news/politics-government/article314631578.html

Det står även i stark kontrast till resten som Trump vill ge sken av:

Trump juli 2019:
"Jag var inte ett fan av honom, det kan jag säga er.” 

Trump augusti 2019:
”Jag vet ingenting om [Epstein]. Jag vet att han var från Palm Beach."

Trump maj 2024:
”Jag kände honom, precis som alla i Palm Beach kände honom. Jag menar, alla i Palm Beach kände honom."

Epstrein till Ghislaine 2011:
" Trump ”tillbringade timmar hemma hos mig” med Virginia."

Ghislaine försöker också minimera Trumps vänskap på samma sätt.

Trumps fd personliga advokat på DOJ gjorde en extraordinär intervju med Ghislaine på tu man hand.

"TODD BLANCHE:
What about Mr. Epstein's
relationship with him?
GHISLAINE MAXWELL:
I don't know how they met, and I don't know how they became friends.
I certainly saw them together and I remember the few times I observed them together, but they were friendly. I mean, they seemed friendly."
(...)
"I don't -- I don't think they were close friends or I certainly never witnessed the President in any of -- I don't recall ever seeing him in his house, for instance."

Det är detta som gör att Trump får spotlight på sig.
För det är nämligen lögner.

Trump lärde känna Epstein 1987 i New York och 1989 var han hedersgäst på Ghislanies fars yacht där Ghislaine närvarade på festen.

Trots otaliga forum de umgicks i från partyn på Mar-a-Lago till middagar hos Epstein i New York - som vänner under 15 års tid.
Citera
2026-02-16, 12:31
Medlem
Citat:
Har inte läst mer om Siad mer än det ytskum som varit media men klart intressant förgrening.
Bra att fransk utredning startat på både honom och Brunel. Där finns garanterat mängder med lösa trådar.
Bara för att gubbarna dör så borde inte resten dött ut ang trafficking. Enbart presenten till Epstein som nämns om 12-åringar får det att vända sig i magen.

Det är systematiskt utnyttjande och man har bara uppfunnit hjulet en gång med att få in små barn och tonåringar, både domestik som från utlandet, i statliga systemet.

Det handlar bla om omhändertagna barn i statens omvårdnad eller som blivit sålda av föräldrar, lurade till bättre liv i väst eller helt cyniskt där de sedan blivit placerade i statliga institutioner eller hos ”fosterföräldrar” som i sin tur skickat ut dem till olika personer på Epsteins signal. Big Business som lär fortsätta.

Detta går över landsgränserna.

Det är en beprövad kedja Epstein även använde sig av i Norge för att komma åt bla Araberna. Där har man också lagt locket på i minst 2 fall.

Man måste fråga sig varför inte datafilerna i datorn som G M använde inte blivit offentliga??

Eller varför locken är på på alla utredningar i fallet som har med barn/underåriga och deras förmyndare att göra?
Senast redigerad av viperstyle 2026-02-16 kl. 13:04.
Citera
2026-02-16, 12:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Självklart.

Men alla är inte president som nekar nån som helst vetskap. De var heller inte Epsteins närmsta vän.

"Trump told Reiter that “he was around Epstein once when teenagers were present and Trump ‘got the hell out of there,’” the report said. Trump also told Reiter that he threw Epstein out of his Mar-a-Lago club.

That stands in sharp contrast to what Trump told reporters in July 2019 when he was asked if he had any knowledge that Epstein had molested girls. “No, I had no idea. I had no idea,” Trump said at the time."
https://www.google.com/amp/s/amp.miamiherald.com/news/politics-government/article314631578.html

Det står även i stark kontrast till resten som Trump vill ge sken av:

Trump juli 2019:
"Jag var inte ett fan av honom, det kan jag säga er.” 

Trump augusti 2019:
”Jag vet ingenting om [Epstein]. Jag vet att han var från Palm Beach."

Trump maj 2024:
”Jag kände honom, precis som alla i Palm Beach kände honom. Jag menar, alla i Palm Beach kände honom."

Epstrein till Ghislaine 2011:
" Trump ”tillbringade timmar hemma hos mig” med Virginia."

Ghislaine försöker också minimera Trumps vänskap på samma sätt.

Trumps fd personliga advokat på DOJ gjorde en extraordinär intervju med Ghislaine på tu man hand.

"TODD BLANCHE:
What about Mr. Epstein's
relationship with him?
GHISLAINE MAXWELL:
I don't know how they met, and I don't know how they became friends.
I certainly saw them together and I remember the few times I observed them together, but they were friendly. I mean, they seemed friendly."
(...)
"I don't -- I don't think they were close friends or I certainly never witnessed the President in any of -- I don't recall ever seeing him in his house, for instance."

Det är detta som gör att Trump får spotlight på sig.
För det är nämligen lögner.

Trump lärde känna Epstein 1987 i New York och 1989 var han hedersgäst på Ghislanies fars yacht där Ghislaine närvarade på festen.

Trots otaliga forum de umgicks i från partyn på Mar-a-Lago till middagar hos Epstein i New York - som vänner under 15 års tid.
Man till slut, slutar man att läsa det du skriver, då du bara klipper uttalanden och försöker skapa en bild av något, men debatterar aldrig med egna ord. När jag drar fram andra som varit inblandade och som tråden, politiska konsekvenser för de som är med, klipper du bara bort det och matar på med dina citeringar om Trump och ibland Bondi. Så du upprepar du dig bara som en propagandamaskin.
Citera
2026-02-16, 12:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Man till slut, slutar man att läsa det du skriver, då du bara klipper uttalanden och försöker skapa en bild av något, men debatterar aldrig med egna ord. När jag drar fram andra som varit inblandade och som tråden, politiska konsekvenser för de som är med, klipper du bara bort det och matar på med dina citeringar om Trump och ibland Bondi. Så du upprepar du dig bara som en propagandamaskin.
Det är väldigt tydligt uppställt om hur Trump pratar emot sig själv och nu råkar det gälla en enorm tidsspegel.

Att jag citerar beror på att jag visar vad Trump säger. Vad Ghislaine säger. Vad Reiter säger.

Jag drar det inte ur röven för att kallprata och skvallra med dig.
Du ställde motfrågor om Trump och fick svart på vitt.
Du påstod även han tipsat fbi. Nope.

Därför blir du kinkig.

Så vad anser du om Trump. Ser han trovärdig ut?
Senast redigerad av develi 2026-02-16 kl. 13:00.
Citera
2026-02-16, 13:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är systematiskt utnyttjande och man har bara uppfunnit hjulet en gång med att få in små barn och tonåringar, både domestik som från utlandet, i statliga systemet.

Det handlar bla om omhändertagna barn i statens omvårdnad eller som blivit sålda av föräldrar, lurade till bättre liv i väst eller helt cyniskt där de sedan blivit placerade i statliga institutioner eller hos ”fosterföräldrar” som i sin tur skickat ut dem till olika personer på Epsteins signal. Big Business som lär fortsätta.

Detta går över landsgränserna.

Det är en beprövad kedja Epstein även använde sig av i Norge för att komma åt bla Araberna. Där har man också lagt locket på i minst 2 fall.

Man måste fråga sig varför inte datafilerna i datorn som G M använde inte blivit offentliga??

Eller varför locken är på på alla utredningar i fallet som har med barn/underåriga och deras förmyndare att göra?
Ang fetat. Se ordvalet i detta korta mail:
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2011/EFTA02504630.pdf

Khanna, Massie och de som granskar efterfrågar flera dokument och just detta med trafficking blir jag inte klok på. Varför avtog det?
Nu sitter Frankrike, Lettland, Litauen, Polen och Turkiet med iscensatta utredningar.
Citera
2026-02-16, 13:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är väldigt tydligt uppställt om hur Trump pratar emot sig själv och nu råkar det gälla en enorm tidsspegel.

Att jag citerar beror på att jag visar vad Trump säger. Vad Ghislaine säger. Vad Reiter säger.

Jag drar det inte ur röven för att kallprata och skvallra med dig.
Du ställde motfrågor om Trump och fick svart på vitt.
Du påstod även han tipsat fbi. Nope.

Därför blir du kinkig.

Så vad anser du om Trump. Ser han trovärdig ut?
Fast du försöker utifrån dina citeringar framställa en bild.

Är någon politiker trovärdig?

Men Trump är lite annorlunda, så det går inte alltid veta vad han faktiskt menar. Som den politik som har förde fram under valet, har han försökt få igenom hela tiden, så han är oftast trovärdig när han säger att han vill genomföra något, men samtidigt skryter han upp sig själv och är inte så noga med sanningen i andra fall. Så det är svårt att veta.

Därigenom blir det även svårt att veta vad han verkligen menar och vad som är sant, utifrån det han säger. Men som tidigare vill jag ha belägg för saker, medan du bara insinuerar och repeterar dig hela tiden, som en propagandamaskin med ett enda fokus.

Resten av Epstein-cirkusen, är du helt ointresserad av egentligen. Själva nätverket och de som är med där, vilket verkar vara en enorm mängd människor och fler lär tillkomma.
Citera
2026-02-16, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast du försöker utifrån dina citeringar framställa en bild.

Är någon politiker trovärdig?
NEJ.
Jag visar med all tydlighet att Trump LJUGER.
Att han försöker minimera sin tighta relation med Epstein.
Att Ghislaine gör det samma och sen flyttas kärringen och får VIP behandling.

Sen är det enbart löjligt att komma med nåt allmänt dravel om politikers trovärdighet när det berör en härva med sexuella övergrepp angående Trumps närmsta och mångåriga vän.

Att du börjar likadant som Trump vill säga.

Epstein:  'I Was Donald Trump's Closest Friend'.
Citat:
Men Trump är lite annorlunda, så det går inte alltid veta vad han faktiskt menar.
Syvende och sist så sitter gubben och erkänner 2006 att han visste om det här.

Men detta framkom först nu när en lag tvingat fram ett släpp.

Om Trump inte ljög så förbannat så hade han klarat sig bättre ur det här. Om han inte krånglat, vridit sig som en mask, kallat det Epstein-hoax och att de som kräver ut filerna för weaklings etc.

De som vill ha ut filerna är likaväl Maga så han skiter i eget bo och trovärdighet enligt polls är snart lika med noll.

Även.om du står kvar med huvudet i sanden.

Trump juli 2025:
" Pratar ni fortfarande om Jeffrey Epstein?".
" Jag kan inte begripa att du ställer frågor om Epstein "

Trump juli 2025:
”Jag kallar det ’Epstein-bluffen’. Det tar mycket tid och ansträngning. Istället för att prata om de stora framgångar vi har haft … slösar de sin tid på en kille som uppenbarligen hade några mycket allvarliga problem, som dog för tre, fyra år sedan. Jag skulle hellre prata om de framgångar vi har med ekonomin”.

"Dessa veklingar fortsätter framåt och gör Demokraternas jobb, tänk inte ens på att prata om vår otroliga och exempellösa framgång, för jag vill inte ha deras stöd längre!"

"Och några dumma republikaner och dåraktiga republikaner faller i nätet, och så försöker de göra Demokraternas jobb."

And on and on and on.
Citat:
Resten av Epstein-cirkusen, är du helt ointresserad av egentligen. Själva nätverket och de som är med där, vilket verkar vara en enorm mängd människor och fler lär tillkomma.
Uppenbart inte eftersom jag postar om trafficking konstant.
Det tillhör dock din miserabla debattstil när ämnet inte passar dig, dvs att förvränga.
Senast redigerad av develi 2026-02-16 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in