2026-02-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Att Trump skulle tappa både Tim Pool och Joe Rogan, två av den amerikanska högerns mest betydelsefulla röster, på kort tid, är ju positivt.

Det var länge sedan han tappade Joe.
Citera
2026-02-13, 09:18
Medlem
Och här säger Alex Jones att han gillar Steve Bannon. Jag har gillat Alex Jones genom åren men som sagt han har börjat gå bort sig totalt.

01:35 in i klippet pratar AJ om Bannon i förhållande till Epstein

https://www.youtube.com/watch?v=fqYdyyVNgDk
Citera
2026-02-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Känns stendumt anser jag. Däremot har han velat i frågan helt klart. Han finns även med själv. Det måste han förstås vetat. Men den mannen är inte lätt att alltid förstå sig på. Men samtidigt visste han kanske att i värsta fall skulle han framstå som omoralisk, men inte nödvändigtvis brottslig och därför vågade det, då han redans ses som omoralisk.

Men jag menar ändå att demokraterna inte hade för avsikt att släppa dem om de vann och att demokraterna drivit det nu, tillsammans med republikanerna, nog hade mer med att försöka sätta dit Trump, än att hänga ut de andra som fanns med, då det är det enda de är fixerade vid, medan republikanerna letar fram även andra dolda namn i dokumenten och lyfter fram dem, som Wexner och fem andra som senast.

Men vi spekulerar förstås bara, då veta är svårare. Fortsättningen är intressant, hur som helst.

Jag håller med här. Ponera att Sederade Kamala hade vunnit och republikanerna hade pushat för filernas frisläppande. Jag är nästan hundra procent säker att motståndet skulle vara minst lika stort med maskning, förhalning, lögner. Och detta trots att Trump förkommer överallt i filerna. Detta är så mycket större en partipolitik.
Citera
2026-02-13, 09:25
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Det var länge sedan han tappade Joe.
Vilka andra högröstade profiler inom den konservativa poddvärlden har vänt honom ryggen? Att kartlägga detta kunde va värdefullt, det skulle ju visa hur tung förtroendekollapsen är, och sträcker sig, inom Trumps orubbliga bas. Å andra sidan kanske det räcker med att granska pollsen, en djupdykning i the crazies podduniversum behövs nog inte. Alla förutom de hårt hjärntvättade ogillar hur administrationen hanterar Epstein-skandalen.
Citera
2026-02-13, 09:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag håller med här. Ponera att Sederade Kamala hade vunnit och republikanerna hade pushat för filernas frisläppande. Jag är nästan hundra procent säker att motståndet skulle vara minst lika stort med maskning, förhalning, lögner. Och detta trots att Trump förkommer överallt i filerna. Detta är så mycket större en partipolitik.
Men om Trump förlorat valet, hade han inte varit ett hot. Det hade då varit hans sista framträdande inom politiken och att försöka döda honom politiskt genom att frisläppa filerna, hade det inte funnits någon anledning till, om de själva hade blivit lika drabbade. Spekulativt förstås om en alternativ verklighet.
Citera
2026-02-13, 09:34
Medlem
Citat:
Vilka andra högröstade profiler inom den konservativa poddvärlden har vänt honom ryggen? Att kartlägga detta kunde va värdefullt, det skulle ju visa hur tung förtroendekollapsen är, och sträcker sig, inom Trumps orubbliga bas. Å andra sidan kanske det räcker med att granska pollsen, en djupdykning i the crazies podduniversum behövs nog inte. Alla förutom de hårt hjärntvättade ogillar hur administrationen hanterar Epstein-skandalen.

Och de är inte många; vi har FOX, Megan Kelly, Alex Jones, Ben Shapiro, Walsh och nollan Bongino som håller emot in i det sista och det kan bli dödsstöten. Daily Wire kommer inte överleva det här. Ben Shapiro tappar väl tusentals prenumeranter/månad? Och med en sjuk och frånvarande JBP blir det inte bättre. Flera på högersidan är intelligenta nog att kritisera sin egen sidan i hanteringen av Epstein.

De som sett haggan Bondis senatsförhör, vilket jag gjort nu, och tycker hon gjorde det bra är ja... tappad bakom en vagn. Måste vara en av de pinsammaste ögonblicken de senaste 20-30 åren.

Har du sett förhöret?
Citera
2026-02-13, 09:43
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
De som sett haggan Bondis senatsförhör, vilket jag gjort nu, och tycker hon gjorde det bra är ja... tappad bakom en vagn. Måste vara en av de pinsammaste ögonblicken de senaste 20-30 åren.

Har du sett förhöret?
Ja, en katastrof som saknar motstycke. Knappast något som låter sig repareras i efterhand.
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Citera
2026-02-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ja, en katastrof som saknar motstycke. Knappast något som låter sig repareras i efterhand.

Tack för delningen. Kom på att jag sett inläggen men glömt bort att det var du som hade delat dem.
Citera
2026-02-13, 10:07
Medlem
Citat:

Här kritiserar ytterligarre en högerperson, Nick Fuentes, Trumpadmin för hanteringen av E-filerna:

Lyssna från 1:20

https://www.youtube.com/watch?v=ttpM7bH8NYk
Citera
2026-02-13, 10:08
Medlem
Do1oress avatar
Hur Gates ska ta sig ur denna kniviga sits vet jag inte. Det verkar störtomöjligt. Jag hade för mig att relationen mellan Trump och Gates var frostig, sedan länge, så frågan jag ställer mig nu är om den tinades upp, eller försämrades, efter inbjudan till ön, där vidrigheten själv tog emot "all the Trump boys".
Citat:
In December 2016, the month after Donald Trump was elected president, Jeffrey Epstein invited Bill Gates to his island and told him that “new administration people visiting”
...
A few days later, Epstein had “fun” with “all the Trump boys” in Palm Beach

https://x.com/RpsAgainstTrump/status/2022150090123882670

.
Citera
2026-02-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han har bytt fot på Epstein helt och hållet, han är inte längre pedofil, ingenting att bry sig om osv: https://youtu.be/6nGRG_Q45i0?t=265

Precis som Megyn Kelly. När de inte kan hitta Israelkopplingar så finns det ingenting att bry sig om längre.

Men denna kommentar är bra och ärlig från Nick:

Citera
2026-02-13, 10:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men denna kommentar är bra och ärlig från Nick:

Notera dock att Nick Fuentes INTE är MAGA, han är "America First". Det är inte samma grupp, de har olika mål. Bägge har massa galenpannor och kleptokrater men America First är nog betydligt värre när det kommer till kritan, jag tror inte att Fuentes skulle säga så där om Pam Bondi var America First och inte MAGA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in