Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Mailet rör förmodligen att någon hittat nya socioekonomiskt utsatta barn att exploatera/sälja till Epstein.
Barn till fattiga, missbrukare, kriminella, sjuka föräldrar med någon form av omsorgssvikt som explosteras rakt in i det Amerikanska omvårdnadssystemet typ till specifika ”barnhem” eller utplacerade till specifika ”fosterföräldrar” som är med i ringen.
Folk i högre positioner som jobbar för staten med omhändertagande, (även med utländska barn utan frågor) och placeringar är insyltade och möjliggörare i detta.
I Norge sex trafficades ett barn från 12-16 år från en sluten norsk institution(!) tom ut ur landet till London flera gånger med pass (och nytt SVENSKT påhittat namn). Hon var ursprungligen från Palæstina. Polisen makulera passet, flickan avlivades och allt är nedtystat.
Du menar att utredningarna avtog i USA i samband med Epsteins död i Trumpadministrationen?
Slumpen kan vi utesluta.
Det beror sannolikt på antingen
1. Trump är direkt eller indirekt inblandad
eller
2. Det har tystats ner pga man tror det skadar ett lands anseende med denna typ av PR när tystnadskulturen tvärtom skadar tilliten till rättssamhället och det politiska statsstyret.
Eller
3. En blandning av både 1 & 2
Det måste offentliggöras och folk måste ställas till svars för att man ska kunna genuppbygga tilliten till rättsapparaten och statsstyret om man kunna gå vidare ur detta haveri
Vad tror du själv?
Jag menar att nu när Pandoras box äntligen öppnat sig, efter att ha tvingats fram bipartisant, så ser det ut som ett jävla slukhål med outredd trafficking och sexuella övergrepp.
Det kryllar uppenbart av nedladdat material, bilder, filmer vilket Bondi och Patel tillkännagav redan 15 juli och med ord om att ingen tredje part behövde utredas.
Case closed.
Varför sitter då länder i Europa och utreder detta - på bas av det som lagen tvingade upp till ytan?
Det är absurt och ingen har lyssnat på offren öht.
Transkript ur intervju som är tänkvärd.
Spencer Kuvin, advokat som företräder nio av Epsteins offer:
"Tyvärr var jag tvungen att fatta ett mycket svårt beslut efter att dokumenten hade släppts. En av mina klienter, faktiskt två av mina klienter, var tyvärr inte redigerade och i dessa dokument fanns det det första offret som trädde fram för polisen – den 14-åriga som jag representerade 2007, som den federala regeringen var väl medveten om."
Ett annat ungt offer som var 16 år när hon fördes till Epsteins hem i Palm Beach, båda var avslöjade i dessa dokument, oredigerade. Så jag var tvungen att ringa det där hemska samtalet för att låta dem veta att de hade blivit avslöjade och att jag hade meddelat justitiedepartementet om vad som hade hänt."
”Det nuvarande justitiedepartementet fokuserar på något annat än offer och att hjälpa offer och åtala de onda människor som utsatte dessa unga flickor för brott”.
”Deras fokus verkar istället ligga på de viktiga personerna – mäktiga personerna som finns i dessa akter och att skydda dem istället för att skydda dem som behöver skyddet, de unga offren i det här fallet.”
Fråga: Kan rättvisa skipas med Pam Bondi som justitieminister? Finns det en väg dit?
Kuvin: Nej, jag är övertygad om att baserat på hennes prestation häromdagen tror jag inte att det finns något sätt att skipa rättvisa. När vi pratar om en organisation som nu är en politisk gren av den verkställande makten ser jag inte någon möjlighet att rättvisa helt kan skipas medan hon sitter i ämbetet. Jag tror att om kongressen ärligt talat hade någon integritet alls skulle de göra en av två saker, antingen inleda ett riksrättsförfarande mot justitieministern, eller alternativt anklaga henne för förakt för kongressen."
https://theintercept.com/2026/02/13/epstein-survivors-attorney-justice/