2026-02-16, 14:16
Medlem
Do1oress avatar
Sannolikheten att Peter Thiel har en egen Zorro-ranch och utför experiment på människor skulle jag bedöma som väldigt stor. Mycket skumt att han inte plockas in på förhör åtminstone. Han förekommer överallt.

Här ett axplock suspekta rubriker och artiklar som går att tolka vilt. EU-fienden Thiel driver bevisligen med många märkliga ting. Det är som om han vill bikta sig i smyg eller något:
Citat:
- Ambrosia: the startup harvesting the blood of the young
- Peter Thiel’s off-the-record lectures about the antichrist
- Backed by $110M from Thiel’s Founders Fund, Synthego sells CRISPR Kits to 50 Countries
Citera
2026-02-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ang fetat. Se ordvalet i detta korta mail:
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2011/EFTA02504630.pdf

Khanna, Massie och de som granskar efterfrågar flera dokument och just detta med trafficking blir jag inte klok på. Varför avtog det?
Nu sitter Frankrike, Lettland, Litauen, Polen och Turkiet med iscensatta utredningar.

Mailet rör förmodligen att någon hittat nya socioekonomiskt utsatta barn att exploatera/sälja till Epstein.

Barn till fattiga, missbrukare, kriminella, sjuka föräldrar med någon form av omsorgssvikt som explosteras rakt in i det Amerikanska omvårdnadssystemet typ till specifika ”barnhem” eller utplacerade till specifika ”fosterföräldrar” som är med i ringen.

Folk i högre positioner som jobbar för staten med omhändertagande, (även med utländska barn utan frågor) och placeringar är insyltade och möjliggörare i detta.

I Norge sex trafficades ett barn från 12-16 år från en sluten norsk institution(!) tom ut ur landet till London flera gånger med pass (och nytt SVENSKT påhittat namn). Hon var ursprungligen från Palæstina. Polisen makulera passet, allt är nedtystat.

Du menar att utredningarna avtog i USA i samband med Epsteins död i Trumpadministrationen?

Slumpen kan vi utesluta.

Det beror sannolikt på antingen

1. Trump är direkt eller indirekt inblandad

eller

2. Det har tystats ner pga man tror det skadar ett lands anseende med denna typ av PR när tystnadskulturen tvärtom skadar tilliten till rättssamhället och det politiska statsstyret.

Eller

3. En blandning av både 1 & 2

Det måste offentliggöras och folk måste ställas till svars för att man ska kunna genuppbygga tilliten till rättsapparaten och statsstyret om man kunna gå vidare ur detta haveri

Vad tror du själv?
Senast redigerad av viperstyle 2026-02-16 kl. 15:03.
Citera
2026-02-16, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Mailet rör förmodligen att någon hittat nya socioekonomiskt utsatta barn att exploatera/sälja till Epstein.

Barn till fattiga, missbrukare, kriminella, sjuka föräldrar med någon form av omsorgssvikt som explosteras rakt in i det Amerikanska omvårdnadssystemet typ till specifika ”barnhem” eller utplacerade till specifika ”fosterföräldrar” som är med i ringen.

Folk i högre positioner som jobbar för staten med omhändertagande, (även med utländska barn utan frågor) och placeringar är insyltade och möjliggörare i detta.

I Norge sex trafficades ett barn från 12-16 år från en sluten norsk institution(!) tom ut ur landet till London flera gånger med pass (och nytt SVENSKT påhittat namn). Hon var ursprungligen från Palæstina. Polisen makulera passet, flickan avlivades och allt är nedtystat.

Du menar att utredningarna avtog i USA i samband med Epsteins död i Trumpadministrationen?

Slumpen kan vi utesluta.

Det beror sannolikt på antingen

1. Trump är direkt eller indirekt inblandad

eller

2. Det har tystats ner pga man tror det skadar ett lands anseende med denna typ av PR när tystnadskulturen tvärtom skadar tilliten till rättssamhället och det politiska statsstyret.

Eller

3. En blandning av både 1 & 2

Det måste offentliggöras och folk måste ställas till svars för att man ska kunna genuppbygga tilliten till rättsapparaten och statsstyret om man kunna gå vidare ur detta haveri

Vad tror du själv?
Jag menar att nu när Pandoras box äntligen öppnat sig, efter att ha tvingats fram bipartisant, så ser det ut som ett jävla slukhål med outredd trafficking och sexuella övergrepp.

Det kryllar uppenbart av nedladdat material, bilder, filmer vilket Bondi och Patel tillkännagav redan 15 juli och med ord om att ingen tredje part behövde utredas.

Case closed.

Varför sitter då länder i Europa och utreder detta - på bas av det som lagen tvingade upp till ytan?

Det är absurt och ingen har lyssnat på offren öht.

Transkript ur intervju som är tänkvärd.
Spencer Kuvin, advokat som företräder nio av Epsteins offer:

"Tyvärr var jag tvungen att fatta ett mycket svårt beslut efter att dokumenten hade släppts. En av mina klienter, faktiskt två av mina klienter, var tyvärr inte redigerade och i dessa dokument fanns det det första offret som trädde fram för polisen – den 14-åriga som jag representerade 2007, som den federala regeringen var väl medveten om."

Ett annat ungt offer som var 16 år när hon fördes till Epsteins hem i Palm Beach, båda var avslöjade i dessa dokument, oredigerade. Så jag var tvungen att ringa det där hemska samtalet för att låta dem veta att de hade blivit avslöjade och att jag hade meddelat justitiedepartementet om vad som hade hänt."

”Det nuvarande justitiedepartementet fokuserar på något annat än offer och att hjälpa offer och åtala de onda människor som utsatte dessa unga flickor för brott”.

”Deras fokus verkar istället ligga på de viktiga personerna – mäktiga personerna som finns i dessa akter och att skydda dem istället för att skydda dem som behöver skyddet, de unga offren i det här fallet.”

Fråga: Kan rättvisa skipas med Pam Bondi som justitieminister? Finns det en väg dit?

Kuvin: Nej, jag är övertygad om att baserat på hennes prestation häromdagen tror jag inte att det finns något sätt att skipa rättvisa. När vi pratar om en organisation som nu är en politisk gren av den verkställande makten ser jag inte någon möjlighet att rättvisa helt kan skipas medan hon sitter i ämbetet. Jag tror att om kongressen ärligt talat hade någon integritet alls skulle de göra en av två saker, antingen inleda ett riksrättsförfarande mot justitieministern, eller alternativt anklaga henne för förakt för kongressen."

https://theintercept.com/2026/02/13/epstein-survivors-attorney-justice/
Senast redigerad av develi 2026-02-16 kl. 15:27.
Citera
2026-02-16, 15:27
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Jag menar att nu när Pandoras box äntligen öppnat sig, efter att ha tvingats fram bipartisant, så ser det ut som ett jävla slukhål med outredd trafficking och sexuella övergrepp.

Det kryllar uppenbart av nedladdat material, bilder, filmer vilket Bondi och Patel tillkännagav redan 15 juli och med ord om att ingen tredje part behövde utredas.

Case closed.
Rätt ovanligt, får man säga, med en massrörelse som bildas och har potential att sänka "eliten". Ännu tror jag inte riktigt att alla som doppat sina tår i denna skandal begriper det.
Citera
2026-02-16, 15:39
Medlem
Citat:

Case closed.

Varför sitter då länder i Europa och utreder detta - på bas av det som lagen tvingade upp till ytan?

Det är absurt och ingen har lyssnat på offren öht.

Transkript ur intervju som är tänkvärd.
Spencer Kuvin, advokat som företräder nio av Epsteins offer:

"Tyvärr var jag tvungen att fatta ett mycket svårt beslut efter att dokumenten hade släppts. En av mina klienter, faktiskt två av mina klienter, var tyvärr inte redigerade och i dessa dokument fanns det det första offret som trädde fram för polisen – den 14-årige som jag representerade 2007, som den federala regeringen var väl medveten om."

Ett annat ungt offer som var 16 år när hon fördes till Epsteins hem i Palm Beach, båda var avslöjade i dessa dokument, oredigerade. Så jag var tvungen att ringa det där hemska samtalet för att låta dem veta att de hade blivit avslöjade och att jag hade meddelat justitiedepartementet om vad som hade hänt."

”Det nuvarande justitiedepartementet fokuserar på något annat än offer och att hjälpa offer och åtala de onda människor som utsatte dessa unga flickor för brott”.

”Deras fokus verkar istället ligga på de viktiga personerna – mäktiga personerna som finns i dessa akter och att skydda dem istället för att skydda dem som behöver skyddet, de unga offren i det här fallet.”

Fråga: Kan rättvisa skipas med Pam Bondi som justitieminister? Finns det en väg dit?

Kuvin: Nej, jag är övertygad om att baserat på hennes prestation häromdagen tror jag inte att det finns något sätt att skipa rättvisa. När vi pratar om en organisation som nu är en politisk gren av den verkställande makten ser jag inte någon möjlighet att rättvisa helt kan skipas medan hon sitter i ämbetet. Jag tror att om kongressen ärligt talat hade någon integritet alls skulle de göra en av två saker, antingen inleda ett riksrättsförfarande mot justitieministern, eller alternativt anklaga henne för förakt för kongressen."

https://theintercept.com/2026/02/13/epstein-survivors-attorney-justice/

Epstein härvan handlar mycket om makten framför allt. Därför massiv cover-up och tysta ner så man inte förlorar sina väljare.

När demokratiska samhällen nås av det här steget i maktmissbruk är det stark indikation att det är ruttet inifrån och ut.

Rättsstaten och demokratin är under ”ockupation” och gravt maktmissbruk och medborgarna/väljarna är bedragna.

Även brottsmålen från Zorro ranchen blev avfärdade och nedtystade trots det fanns flera vittnen som framträtt:

Intressant artikel i The Guardian om stället som bla skriver lite om historien och ägare och bla:

”2019 his office “investigated activity that occurred in New Mexico that was still viable for prosecution, including contact with multiple victims”. But, he said, the US attorneys in New York handling the federal investigation “asked that we hold any further state investigation or prosecution of activity related to Epstein, as they communicated to us that they were already leading an active multi-jurisdictional prosecution”.

FBI Tip report i DOJ:
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%209/EFTA01249623.pdf

Tysk ledare betala sig fri från anklagelserna
”The property was sold in 2023 to an LLC listed as San Rafael Ranch LLC. Later that year, the New Mexico attorney general, Raúl Torrez, announced a $4.95m pledge by Deutsche Bank – which, earlier that year, had agreed to pay $75m to settle a lawsuit brought by a group of women who accused the German lender of helping facilitate Epstein’s sex-trafficking operations – to “fund additional resources to prevent, investigate, and prosecute human trafficking in the state of New Mexico”.
The funding, officials said, stemmed from an investigation Torrez conducted into “various financial services companies and the role they played in failing to identify the sexual abuse and trafficking of underage girls” at Zorro ranch.”

https://www.theguardian.com/us-news/2026/feb/08/epstein-files-new-mexico-ranch

Bondi mfl borde nog lägga alla korten på borden eller dras inför riksrätt för maktmissbruk och ”facilitater”.
Senast redigerad av viperstyle 2026-02-16 kl. 15:43.
Citera
2026-02-16, 15:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Rätt ovanligt, får man säga, med en massrörelse som bildas och har potential att sänka "eliten". Ännu tror jag inte riktigt att alla som doppat sina tår i denna skandal begriper det.
Snöbollen som satts i rullning.
Skandal.

Ska bli intressant att se hur det följs upp med tanke på Khanna och Massies brev.
Vet inte om DOJ tänkt sig senaste brevet som svar.

Brev till DOJ från Raskin, Garcia och Jayapal som vill ha en fullständig redogörelse angående:

"vilken information, utöver sökningarna, samlar ni in om kongressledamöter?"

▪️Lagstiftarna vill att protokollmötet ska äga rum senast den 20 februari.

▪️De krävde också att departementet skulle släppa de ungefär 3 miljoner Epstein-dokument som det har undanhållit från offentligheten.

▪️De kräver att lagstiftare ska kunna få tillgång till filerna.
https://www.axios.com/2026/02/13/epstein-files-spying-doj-pam-bondi-congress
Senast redigerad av develi 2026-02-16 kl. 15:49.
Citera
2026-02-16, 15:45
Medlem
Citat:

Tror du har helt rätt och vi ser bara toppen på isberget.

Inväntar med spänning på nästa steg av släppen.
Citera
2026-02-16, 17:38
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Sannolikheten att Peter Thiel har en egen Zorro-ranch och utför experiment på människor skulle jag bedöma som väldigt stor. Mycket skumt att han inte plockas in på förhör åtminstone. Han förekommer överallt.

Här ett axplock suspekta rubriker och artiklar som går att tolka vilt. EU-fienden Thiel driver bevisligen med många märkliga ting. Det är som om han vill bikta sig i smyg eller något:

En annan person som vad som är känt hittills märkligt nog inte plockats in på förhör eller liknande är en läkare vid namn Mark Landon (som nu officiellt jobbar på "The Ohio State University Wexner Medical Center"). Han var mer eller mindre heltidsanställd av Epstein under många år och hans främsta titel är "Physician, Professor - Maternal Fetal Medicine" ("så märkligt" - för så vitt vi vet har ju Jeffrey inga egna barn? ELLER? även om jag just nu inte kan lokalisera källan så ska han ha fått ett gratulations-mail från någon om hans "nyfödde son" - någon kan ju återkomma till detta då jag inte hittar källan just nu SAMT kolla upp alla mail Epstein fick med det något märkligt korta meddelandet "I'm pregnant now".. punkt slut.. liksom.. jaha!? inte direkt ett happy love letter.):

The Epstein File TOO EXTREME For Mainstream Media...
The Conspiracy Files

https://www.youtube.com/watch?v=99LtfVYpVpg

Mark Landon officiell sida:

https://wexnermedical.osu.edu/find-a-doctor/mark-landon-100000013

Vad mer bevittnat "på fronten"... mängder av kändisar har varit på samma fester som Epstein efter 2008. Dock måste det påpekas att någon mkt väl kan vara i samma lokaler som Epstein utan att ha närmare kontakt med honom (med primärt syfte att t ex göra reklam för en film som t ex Denzil Washington ang The Equalizer). Så jag pekar inte ut någon sådan kändis som nån slags "konspiratör" till Epstein men det är värt att fundera lite på precis som denna snubbe gör:

EPSTEIN FILES: DENZEL WASHINGTON (ONE PERSPECTIVE)
FireOfLeo

https://www.youtube.com/watch?v=ZFsOBHHSr4o

Ytterligare en större youtuber är omnämnd i förbifarten i Epstein-filerna. Han förklarar själv kort och koncist varför han finns med där och att han inser att han mfl duckade en kula sas:

I´m on the Epstein List (Full Reveal)
Nutrition Made Simple!

https://www.youtube.com/watch?v=Fp-m0QOz2N8

EDIT: även om flashback är tillbaka så går det stundtals väldigt långsamt så se till att ni kopierar er post innan ni skickar så att det finns en backup och att ni slipper skriva saker två gånger om.
Citera
2026-02-16, 17:42
Medlem
norther1s avatar
Citat:

Tror också på detta. Dock är jag kluven på om det verkligen skulle ske på Amerikansk mark. Känns väldigt mycket enklare att hålla lite distans genom att ha det i utlandet. Dessutom vore det vanisinnigt mycket enklare att få ta på individer i länder där korruptionen är stark i hela kedjan.
Citera
2026-02-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Apropå Daniel Siad bör även Tigran Khachatryan nämnas.

Eftersom den Rysktalande marknaden sköttes av scouten Daniel Siads armeniske kollega i branschen, tillika Trumps fd ”flick”scout Tirgan/Tigrane (Tigran Khachatryan som drev Noah models i ST Petersburg och Top Model i Sibirien för Trump) är det troligt att Siad är inblandad i någon form av samma set-up från ex Europa, Syd Afrika, Canada, Asien, White Maghreb mfl. då han behärskar språken.

Från Epstein files:

”Have you seen this movie yet? Tigran is in it. http://rosslangager.com/2012/04/16/film-review-girl-
model/”

Bild från filmen på Tigrane:

https://imgur.com/a/lsnBXmm

Gräver man lite i Armeniens minister set-up från 2018 och framåt, och följer Trumps involvering i fredsförhandlingarna mellan Azerbajdzjan och Armenien, dyker intressanta kopplingar upp till namne, nämligen ”Tigran Khachatryan”

De har uppenbara likheter, inte minst hårfästet trots decennier i mellan bilderna.

Är det samma Tigran Khachatryan Trump tackar med höga poster?

Ser för övrigt ut som ”man” försöker införa något slags inofficiellt parallellt politiskt system i landet.

https://hetq.am/en/article/104255

”Tigran Khachatryan, who until now held the position of Minister of Finance, will be appointed to the position of Deputy Prime Minister.”

Read more at: https://en.aravot.am/2022/12/19/316332/

Armenien News

Tigran Khachatryan är ett vanligt armenisk namn. Det tar någon minut att googla för att konstatera att finansministern/vice premiärministern och rekryteraren är olika personer - om man inte inser det orimliga utan att googla.

Ryska Marie Claire har en färsk artikel om rekryteraren Tigran Khachatryan, som tycks vara spårlöst försvunnen:

Citat:
Enligt Potok började Khachatryan karriär avta år 2015. År 2016 befanns han skyldig till olagligt vapeninnehav och dömdes till tre års straffläggning. Detta fall var inte relaterat till modellbranschen.

Byrån Noah Models likviderades 2018. Ett annat företag registrerat på Khachatryan upphörde med sin verksamhet i mars 2019, flera månader innan Jeffrey Epstein greps. Enligt publikationen är Khachatryan för närvarande skyldig över 12,5 miljoner rubel. Hans vistelseort sedan han frigavs och hans aktiviteter är fortfarande okända.
https://www.marieclaire.ru/vestnik/kuda-propal-russkii-skaut-kotoryi-postavlyal-yunykh-modelei-dlya-dzheffri-epshteina/
Citera
2026-02-16, 18:40
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Om Trump inte ljög så förbannat så hade han klarat sig bättre ur det här. Om han inte krånglat, vridit sig som en mask, kallat det Epstein-hoax och att de som kräver ut filerna för weaklings etc.

Jag får intrycket utav att han absolut INTE vet hur han ska hantera detta fallet pga det är så omfattande. Inte minst hans egen roll i det - vad den nu än må ha varit egentligen. Jag minns tex i en intervju (innan förra valet tror jag) där han svarar - "I will release all files - some names will be redacted though" å på frågan VARFÖR från journalisten så svarar han "it could hurt their reputation" (alt är ÄVEN DETTA faktiskt en viss lögn pga VISSA i filerna kan gå under "national security" - tex vara utländska agenter under staten). Det märkliga är att många av hans närmaste kollegor inte riktigt verkar veta hur dom ska hantera detta heller. I hans mer inre krets så finns det även högst professionella personer (som säkerligen gett honom genuint bra råd i detta) MEN känner jag Trump rätt så lyssnar han INTE till deras råd utan bara kör på som vanligt - vad han tycker känns bäst att säga just för stunden. Då blir det därefter också! Det är som jag sagt tidigare ang mitt omdöme om honom - han omger sig alldeles för ofta med fel typ av människor både privat och professionellt å låter sig bli alldeles för influerad utav dessa å mer eller mindre singlar slant ang vilken version han ska förmedla utåt ang detta. Elon Musk är ju ett perfekt exempel på detta faktiskt. Ena dagen "BFF BIG TIME" - andra dagen - "I never really trusted the guy... honestly".
Citera
2026-02-16, 19:55
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Det var Sarah Ferguson som skrev till Epstein om att hon fått info (sannolikt av Andrew Mountbatten-Windsor) om att Epstein skulle ha fått en son.

Detta kan bla hittas vid 2:00 i denna video (prince Andrew är med i videon också):

Sarah Ferguson COLLAPSES After Getting DISOWNED By Her Daughters|DISTURBING Photos At Epstein Island

Stately

https://www.youtube.com/watch?v=bTpnkuXZAbk

https://en.wikipedia.org/wiki/Sarah_Ferguson

https://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Mountbatten-Windsor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här