2026-02-16, 09:51
Medlem
Imnshos avatar
Konstigt, ryssarna har ju en riktig outlet för sin skit här på FB. En massa vatniks som postar sin dynga på sajten. Varför skulle dom pissa i lovart?
Citera
2026-02-16, 09:52
Medlem
jag kan ju ingenting om detta
men hur påverkas säkerheten, alltså anonymitet bland användarna?

tänker om det är ett sätt att komma åt konton/användare nu när det är valår m,m?
försvaret?

alltså ryssarna (om det nu är dom) är väl mest intresserade av att tjäna pengar och att tjäna pengar på att flashback ligger nere är väl som att lugga en flinskallig/reinfeldt?
Citera
2026-02-16, 09:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Kan man ha löst situationen genom att blockera utländska ip-nummer från att nå flashback?

Inte från Norge, i alla fall! Kanske under de tre dygnen det låg nere, månne, men nu fungerar det från baggeland...
Citera
2026-02-16, 09:53
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är första gången jag kommer in på FB sedan i torsdags kväll. Mycket märklig och massiv attack.
Skulle inte förvåna mig om det säckar ihop igen under dagen / ikväll. Har kommit och gått ganska länge.
Citera
2026-02-16, 09:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Sanningen är ju att det är just alla korkade ukrainavurmare som spridit lögnen om Rysslands ständiga påhittade hot som är anledningen till att Flashback nått en lågpunkt som aldrig tidigare skådats!
Att bara skicka 120 miljarder till en korrupt regim utan konsekvenstänk säger ju en del om fårskocken...

Du måste ju se positivt på attackerna också. Du ser det väl som en demokratisk attack mot Flashback?
Jag skulle säga att lågpunkten beror på alla proryssar som dykt upp på forumet.
Citera
2026-02-16, 09:55
Medlem
Citat:
Och där nåddes ännu ett nytt bottennapp när man skäms över hur ofantligt hjärntvättad man blivit och gått på narrativet.

Lös mitt inlägg nr 128 och inse hur ofantligt korkad du är!

Måste va jobbigt vara arbetslös ryssvensk i dessa tider? Hur många rubel i veckan får du för att sprida din ryska dynga till lögnpropaganda?
Citera
2026-02-16, 09:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Kan man ha löst situationen genom att blockera utländska ip-nummer från att nå flashback?

Vore en möjlighet. Sedan undrar jag ändå hur de stora bolagen sköter sitt skydd mit DDOS.
Citera
2026-02-16, 09:58
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Det är väl inte alls särskilt konstigt om FB/Bahnhof blockerat trafik från de källor de ser att trafiken primärt kommer ifrån. Råkar det vara via en VPN-tjänst så stänger man självklart av de adresserna tillfälligt för att, om möjligt, få upp forumet för resterande användare.
Så kan det vara men jag använder aldrig VPN på Flasback men like förbannat kom jag inte in, om man nu inte skall räkna de små "snuttar" som jag lyckades några gånger.
Avstängningen var i det närmaste total.
Citera
2026-02-16, 10:00
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Sanningen ärju att Flashback än en gång blev överbelastat!
Inget nytt, det har hänt förut.

Men fårskocken som det går att lura i precis vad som helst tror ju givetvis på Jon Karlung VD för Bahnhof...

Han har hittat på uppdiktade lögner tidigare och blivit stämd av bl.annat Robert Gustavsson...

Han fejkade en nyhetsbyrå: Tass.net. Sidan byggdes för att efterlikna den ryska nyhetsbyrån TASS och innehöll en fejkad nyhet om att Kambodjas förre ledare Pol Pot fått asyl i Sverige. Nyheten fick stor spridning i Sverige och internationellt.

-"Ryssen kommer, ryssen kommer" hahaha...
En sån pålitlig person kan man såklart lita på till 100%.
Inte alls så att han kan fått en slant från Ukrainska ambassaden för att skylla på ryssen, den verkar ha stor budget till mutor!
Citera
2026-02-16, 10:04
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Man ser vilka ip adresser som används i attacken, så dessa måste blockeras via bahnhoffs brandvägg eller där servern sitter om jag inte har fel.

Du kan blockera hela ryssland om du så vill, men attacker går fortfarande att utföras därifrån relativt enkelt om man organiserar det. T.ex botnets från andra länder, vpn/proxy, eller ip-spoofing(falsk ip adress).
Citera
2026-02-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Stor överbelastningsattack mot Flashback
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/stor-overbelastningsattack-mot-flashback-/

Frågan är hur du lyckades skapa en tråd igår när flashback legat nere tills nu.
Citera
2026-02-16, 10:07
Medlem
1. Till vilken nytta skulle det ge Ryssland specifikt att överbelasta Flashback och få den nere i något dygn. Det låter som mer pengar och arbete för lite i utbyte. Kriget i Ukraina har diskuterats sedan dess start kriget där går inte bättre eller sämre oavsett hur aktiviteten på Flashback lider.

2. ÄVEN OM det är en rysk hackergrupp kan de ju lika gärna ha blivit köpta av valfri västerländsk underrättelse eller Ukraina för att öka "hotbilden" i syfte att kunna fiska mer pengar och vapen samt ökade sympatier.

3. Mer sannolikt vore ju att S är den största inhemska gruppen som vill lägga ned Flashback permanent OM de fick bestämma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in