2026-02-16, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
ryssland ser sig som sovjets arvtagare, de är anti-fascister som slåss mot fascister. Egentligen är det kommunister (Ryssland) mot liberaler (ukriaina/usa/israel) som slåss, pest eller kolera. Du lever upp till ditt namn megabimbo.

Pest eller kolera skulle jag säga är fel uttryck i det här fallet. Snarare förkylning eller ebola. Flytta till Ryssland vettja och se hur du tycker det mäter sig mot väst.
Citera
2026-02-16, 09:04
Medlem
Duvlorts avatar
Klart att ryssen ligger bakom attacken. Efter att i flera år försökt köra med sin propaganda här blivit totalt förnedrade så får Flashback nu betala.
De kan inte fatta varför vi inte är lika mottagliga av rysk propaganda som ryssarna är.
Citera
2026-02-16, 09:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag tror mera på att det är vänsterslödder som har mobiliserat sig och gjort en attack. Det är ju så dom fungerar. Hatar alla andra utom sig själva
Ja, det skulle ju vara rent kontraproduktivt av ryssen att hacka just Flashback, så det låter osannolikt. Tror det kan vara en enkel förklaring som man alltid drar till med för att slippa förklara mer.
Citera
2026-02-16, 09:10
Medlem
Snubchurps avatar
Jag har upplevt att det är väldigt många proryssar på Flashback som stöttar Putin. Jag antar ni är väldigt positiva till det som skett och stöttar attackerna?
Citera
2026-02-16, 09:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag tror mera på att det är vänsterslödder som har mobiliserat sig och gjort en attack. Det är ju så dom fungerar. Hatar alla andra utom sig själva

Ena utesluter inte det andra. Attacken kan mycket väl komma från ryssland men de kan ju fått betalt av svenska vänstern.

När folk köper lyssningar i spotitfy eller tvättar pengar den vägen så är det ofta via ryssland
Citera
2026-02-16, 09:12
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, det har jag.

Nej, det har du inte. Sluta dra saker ur röven.

/AI
Citera
2026-02-16, 09:12
Medlem
Nu är det förvisso omnämnt i Svensk media i någon kort artikel, men i sak är det ju tämligen meningslöst att köra ddos på Flashback.
Vad är grejen?
Att det blir en tråd här för inbördes beundran är ju sak samma.

Sånthär blir ju intressant först när man kört ner någon bank, sjukvårdssystem, transportsystem, etc. - och hade man varit kapabla till det hade man gjort det för länge, länge sen.

Gäsp?
Citera
2026-02-16, 09:13
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Klart att ryssen ligger bakom attacken. Efter att i flera år försökt köra med sin propaganda här blivit totalt förnedrade så får Flashback nu betala.
De kan inte fatta varför vi inte är lika mottagliga av rysk propaganda som ryssarna är.
Dom har iaf många forum/länder att jävlas med på detta sätt då ingen utanför kloaken går på deras upprepande av påhittade lögner 😄
Citera
2026-02-16, 09:14
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Telegram...?

Ja, men det skulle synka ganska fint med den ryska statens angrepp på telegram och försök att få folk att flytta till deras statliga alternativ.
Citera
2026-02-16, 09:16
Medlem
Är det möjligt att detta är tänkt som en oändlig attack?
Citera
2026-02-16, 09:19
Avstängd
Sanningen ärju att Flashback än en gång blev överbelastat!
Inget nytt, det har hänt förut.

Men fårskocken som det går att lura i precis vad som helst tror ju givetvis på Jon Karlung VD för Bahnhof...

Han har hittat på uppdiktade lögner tidigare och blivit stämd av bl.annat Robert Gustavsson...

Han fejkade en nyhetsbyrå: Tass.net. Sidan byggdes för att efterlikna den ryska nyhetsbyrån TASS och innehöll en fejkad nyhet om att Kambodjas förre ledare Pol Pot fått asyl i Sverige. Nyheten fick stor spridning i Sverige och internationellt.

-"Ryssen kommer, ryssen kommer" hahaha...
Citera
2026-02-16, 09:21
Medlem
Riksreptilens avatar
Ny har SVT t o m börjat ha med det inträffade i sin aktuella "längst upp" rad i appen.

https://www.svt.se/kultur/flashback-drabbat-av-stor-overbelastningsattack

" Flashbacks servar har sedan snart ett år tillbaka varit placerade hos Bahnhof. Internetleverantören erbjöd dem en plats efter att forumet kraschade vid massmordet på Campus Risbergska i Örebro, skriver tidningen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in