Citat:
Ursprungligen postat av
IngeFitta
Jag har inte sagt att någon ska halshuggas ellet stenas din jävla pajas. Jag menar bara att hon han förstört hans liv delvis. Ingen jättestad och han har suttit häktad och är under 18. Du kan tänka dig hur snacket går.
Och ja absolut du är emot det jag skriver men vad är lösningen då?
Gott. Vi kan samtidigt tala om detta fallet i Umeå för den är en del av en större problematik. Det är enorma resurser som slösas på detta utöver den sociala effekten för BO som du nämner.
Först ska man kolla på:
1.) Vilka är vanligaste GM
2.) Vilka är vanligaste BO
Man vet att den vanligaste gruppen för att göra självrapporterade anmälningar för sexualbrott är flickor/kvinnor mellan 16-24. De står för nära hälften av alla anmälningar vilket kan jämföras med kvinnor som är 25-34 år som bara står för 12.3%. (
https://bra.se/amnen/sexualbrott)
Man vet att dessa flickor/kvinnor mellan 16-24 är i en majoritet av fallen boendes i lägenhet/flerfamiljshus. Man vet att de som utsätts kommer vanligen från en familj med ensamstående förälder. Man vet till och med att det är personer med som högst en förgymnasial utbildning som utsätts i högre utsträckning än personer med högre utbildningsnivåer.
När det blir så specifikt så bör man själv se över de preventiva insatserna genom att faktiskt titta på vilka skillnader som finns. Sexualiseras den gruppen?
Ja. Är den gruppen sexuellt utåtagerande?
Ja. Är den gruppen allmänt okunnig och korkad?
Ja.
Eftersom vi inte vill göra det svårare att anmäla folk för våldtäkt så är lösningen att inte sätta våldtäktsanklagade i häkte på tunn bevisning eller göra dem till person non-grata. Man skapar sina egna problem i den upptrappningen.
Igen, tjejen är en idiot och det finns många av dem. Men vårat rättsväsende har ingen rätt att vara idiotiskt genom att sätta folk i häkte på lösa grunder. Fallet i Umeå är ett typ exempel av många. Men feminister kommer ta denna statistik som att "det blir inga fällande domar".