2026-02-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Självklart är inte var och varannan anmälan falsk det säger sig självt jag har sett ett fall av uppenbar falskanmälan där mannen blivit dömd (du vet vilket fall jag pratar om) i övrigt är det nog ovanligt

Väldigt OT inlägg. Och det fallet är bevisat bortom rimligt tvivel.
Citera
2026-02-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Självklart ska en kille som falskanmäler våldtäkt ha samma straff, det är väl rättvist. Du får ju förklara hur du menar här

Debattören jag svarade ansåg att om någon blir dömd för falst angivelse så skulle straffet vara det dubbla, jämfört med en våldtäktsdom. Inte rimligt nånstanns.
Citera
2026-02-13, 18:53
Medlem
Citat:
om bara 5% leder till fällande domar, då kan ju lika gärna övriga vara falskanmälningar då med ditt sett se och tolka statistik

Nej, det visar bara att det är extremt svårt att bevisa ett brott bortom rimligt tvivel. Speciellt i sexualbrott då det i princip alltid saknas vittnen och teknisk bevisning. Detta då tilltalad kan hävda att DNA och sperma finns på grund av samtycke.

Gärningsmän har till och med blivit friade genom att påstå att de gått i sömnen då våldtäkten skedde.
Citera
2026-02-13, 18:58
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Så du är advokat?

S å dian få fall isf är ledande för hela sverigess fall

Man måste jobba tre år på byrå för inträde i Advokatsamfundet och jag har bara jobbat 2,5 år på byrå så har inte tagit titeln än.

Fattar inte riktigt vad du menar. Var har jag skrivit att mina ”få” fall är representativa för samtliga våldtäktsmål? Jag påpekade att många inte vågar anmäla förrän efter en relation är slut då de fått avstånd från förövaren och att det då är en vanlig bortförklaring från gärningsmannens sida att hon hittar på som hämnd för att hon ”blivit dissad”.
Citera
2026-02-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Här har du några länkar. Vad styrker du dina påstenden med?

https://bra.se/download/18.77efe2d4193deb66aa261e92/1737540114013/Statistikrapport_anmalda_prel_helar_2024.pdf

https://bra.se/amnen/sexualbrott

https://www.lu.se/lup/publication/1968804
finns inget där som styrker där du påstår, är du nykter?

Vad vill du ha källa på som jag påstår? är du nykter?

Vad ska du bli när du blir stor och tomathoran överger dig en fråga
Citera
2026-02-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja jag har sett fall där det är helt uppenbart för alla med en iQ högre än sin skostorlek att mannen är oskyldig men han ändå dömts, inga vittnen inga skador inget erkännande inget DNA noll och ingenting enda som funnits är en krystad och motsägelsefull anklagelse det har lett till 3 år för mannen
såhär vill antidemokraterna ha de se tomathoran plus hennes lärjungen hamburgaren här
Citera
2026-02-13, 19:04
Medlem
Citat:
Debattören jag svarade ansåg att om någon blir dömd för falst angivelse så skulle straffet vara det dubbla, jämfört med en våldtäktsdom. Inte rimligt nånstanns.
du fantiserar ssom vanligt det ska vara samma straff för fals angivelse för bägge könen.

Sedan det bara är du och tomathoran som anmäler folk falskt för våldtäkt är inte direkt vi mäns problem.
Citera
2026-02-13, 19:06
Medlem
Citat:
Nej, det visar bara att det är extremt svårt att bevisa ett brott bortom rimligt tvivel. Speciellt i sexualbrott då det i princip alltid saknas vittnen och teknisk bevisning. Detta då tilltalad kan hävda att DNA och sperma finns på grund av samtycke.

Gärningsmän har till och med blivit friade genom att påstå att de gått i sömnen då våldtäkten skedde.
vad bra då kan vi konstatera alla andra procent är falsk angivelse där du och tomathoran har eran studiecirkel.

vad ska du bli när du blir stor?
Citera
2026-02-13, 19:14
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

Så vad anser du är ett rimligt straff?
Citera
2026-02-13, 19:48
Medlem
Citat:
såhär vill antidemokraterna ha de se tomathoran plus hennes lärjungen hamburgaren här
.ja dem vill kunna fängsla män utan tillstymmelse till bevis, det har jag fattat för länge sen
Citera
2026-02-13, 19:55
Medlem
Citat:
finns inget där som styrker där du påstår, är du nykter?

Vad vill du ha källa på som jag påstår? är du nykter?

Vad ska du bli när du blir stor och tomathoran överger dig en fråga

Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2026-02-14, 01:53
Medlem
Citat:
Så med andra ord så tycker du en falsk angivelse är värre än en fysiskt övergrepp som ofta leder till livslånga fysiska och psykiska men.

Fräsht.

En falsk angivelse kan.nog vara värre än en våldtäkt. En oskyldig tvingas sitta av ett mångårigt fängelsestraff, riskera att bli misshandlad av diverse våldsdömda och mördare på kåken. Om inte den oskyldigt dömda drivs till självmord så är det bäst att han börjar ett nytt liv på en.ny plats för att undvika hot och vara persona non grata.

Hur tänkte du är det ingen stor grej att anmäla folk för våldtäkt lite hur som helst, pappskalle.
Det kan nog även vara värre än att bli våldtagen, det kan förstöra någons liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in