2026-02-13, 17:41
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var ingen spekulation, utan mer ett påstående kring att man/Sofia mycket väl kan ha olika sorters visum under sin/hennes vistelse I USA.

Och nej, vi vet inte vilket sorts visum Sofia hade.

Det fanns/finns inte speciellt många typer av visum som en svensk tjej i 20-årsåldern kunna få.

Ifall hon hade fått ett arbetsvisum hade hon aldrig behövt att gå på denna pseudoskola som inte ens CSN vill ta med en tång.

Utan den har otvivelaktigt fungerat (och förmodligen fungerar) som en täckmantel för att få visum längre än ett turistvisum tillåter.

Oavsett vilket, enligt de amerikanska migrationsmyndigheter tillåts inte extraknäck på restaurang som Sofia via Hovet har sagt hon gjort.
Citera
2026-02-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSugarDaddy
Det fanns/finns inte speciellt många typer av visum som en svensk tjej i 20-årsåldern kunna få.

Ifall hon hade fått ett arbetsvisum hade hon aldrig behövt att gå på denna pseudoskola som inte ens CSN vill ta med en tång.

Utan den har otvivelaktigt fungerat (och förmodligen fungerar) som en täckmantel för att få visum längre än ett turistvisum tillåter.

Oavsett vilket, enligt de amerikanska migrationsmyndigheter tillåts inte extraknäck på restaurang som Sofia via Hovet har sagt hon gjort.

Studentvisum kunde hon få för skolgången. Och med studentvisum går det utmärkt att jobba också, vid sidan av studierna, det krävs dock ett särskilt tillstånd. Med rätt ansökningar kan man alltså både plugga och jobba lagligt i USA.

Det är alltså inte Hovet som har sagt att hon jobbade på restaurang mellan 2005-2007. Det är restaurangägare och en av hans anställda som påstår det.
Citera
2026-02-13, 17:53
Medlem
Hur Carl Philip träffade Sofia ?
Fråga Carl Philips före detta Emma hur Sofia raggade upp honom. Hon vet precis hur det gick till, för Emma själv var med. Sofia skyr inga medel. Dignitet är prinsen väl inte precis; bara en som råkar vara en prins, en snäll och foglig man. Därför gick det som det gick. Han blev varnad av många.
Citera
2026-02-13, 17:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det var ingen spekulation, utan mer ett påstående kring att man/Sofia mycket väl kan ha olika sorters visum under sin/hennes vistelse I USA.

Och nej, vi vet inte vilket sorts visum Sofia hade.

Jag försvarar inte Sofia.

Men det är skillnad på skvaller: tex om hur hon träffade CP, hennes tid som prinsessa, hennes tid I PH, hennes tid på Slitz. Och hennes ytliga bekantskap med Epstein, där de endast möttes några fåtal gånger I sociala sammanhang på restaurang och på en filmpremiär. Alltså verifierade saker, kryddat med lite icke-verifierat skvaller. Sådant hör väl en skvallertråd till........

Men denna tråd har ju fullständigt spårat ur i långtgående fria fantasier om att hon skulle ha varit eskort åt gubbar, jobbat svart, vistats illegalt i USA etc. Inget av detta finns det bevis för eller ens substans i. Det är endast långtgående fria fantasier och förtal. Det har för länge sedan passerat skvallergränsen och gått rätt ner i étt djupt svart och rentav olagligt hål.
Detta är ju inget nytt, du får det att framstå som att det är nya saker som vi säger om Sofia och att allting bara adderas till Epstein-historien. För mig och många andra så var Sofia "skadat gods" redan innan allt med Epstein blev känt. Så för oss blir detta bara ännu en spik i hennes kista.
Du kommer in från Epstein-hållet, många av oss andra här haft henne på radarn i drygt tjugo år. Det är därför som krocken oss emellan blir väldigt stor.
Kanske är du för ung för att ha koll på den historiken, jag vet inte.
För min del blir det absurt när hennes dagar i Stureplanssvängen förnekas... Hon var väldigt synlig på den tiden, som Paradise Hotel-deltagare, Slitz-brud osv. Att hon aldrig blivit accepterad i "de finare salongerna" beror ju på just detta och det var alltså långt innan det här med Epstein kom fram.
Att nu även detta tillkommer är således inte förvånande för många av oss, tvärtom är det väntat. Nu blir det bara att lägga ihop ett och ett och som uttrycket säger; if it walks like a duck...

Sen får du ju ta till dig av fakta också. Det är verkligen inte bara att åka över till USA och jobba lite som man vill. Det har alltid varit väldigt strikt och som student får man endast jobba inom campusområdet alternativt efter studierna inom det som man studerat under "sponsrade" former.
Sofia är inte den enda som tänjt på reglerna så hon är inte unik på så sätt men det är ju en enorm risk man tar med följder att du kan bli omedelbart utkastad ur landet och ej få åka tillbaka.
Citera
2026-02-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Hur Carl Philip träffade Sofia ?
Fråga Carl Philips före detta Emma hur Sofia raggade upp honom. Hon vet precis hur det gick till, för Emma själv var med. Sofia skyr inga medel. Dignitet är prinsen väl inte precis; bara en som råkar vara en prins, en snäll och foglig man. Därför gick det som det gick. Han blev varnad av många.

Ja, vi alla vet att även Prinsessan Madeleine avskydde Sofia (och kanske även gör i dag) och totalt ignorerade henne varje gång hon träffade henne med Philip. Behandlade henne som luft och tittade inte ens på henne. Men det var också hennes brors val av kärlek så även Madeleine fick väl acceptera det - till slut.
Citera
2026-02-13, 18:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Dags för någon oberoende att kliva fram, men vågar svenska kungahuset då göra samma drive igen, som mot författarna till Carl XVI Gustaf : Den motvillige monarken?

luskas det vidare ser svenska kungahuset till att författarna till Carl XVI Gustaf : den motvillige monarken mister sin brödaföda. Det är inte många som vet kungahusets hämnd. Det är helt förfärligt. Kungen och Co kastade dessutom Camilla Henemark under bussen likaså Kungens gamla skolkamrat.

Läsvärd bok Chefen : Berättelsen om en skandal, kraften för att eliminera hoten av Thomas Sjöberg. 2023 Skildrar turerna efter avslöjandena i "Den motvillige monarken". Boken fokuserar på de dolda krafter som sattes igång för att skydda kungen och eliminera hoten kring den största skandalen i modern svensk kungahistoria, där kopplingar till gangsters och kaffeflickor avslöjades.

Denna gången gäller det kungens skandalsvärdotter Sofia. Bir det samma drive igen från kungahuset.

Bra och viktigt inlägg och tack för boktipset Har hört talas om den men aldrig läst...
Det är nog väldigt många som är rädda för att stöta sig med kungahuset och vi har ju redan nu sett hur man från etablissemangets och medias sida försöker förminska och flytta fokus mot annat håll.
Jag ser det ju det inte heller som en direkt slump att den ena av de två journalisterna på ECT, Max V Karlsson, som grävt lite mer i detta, nyligen värvades till Bonniers Expressen där man kan hålla honom under mer kontroll . Se mitt inlägg här om du ej redan gjort det:
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia
Citera
2026-02-13, 18:09
Medlem
Citat:
Studentvisum kunde hon få för skolgången. Och med studentvisum går det utmärkt att jobba också, vid sidan av studierna, det krävs dock ett särskilt tillstånd. Med rätt ansökningar kan man alltså både plugga och jobba lagligt i USA.

Det är alltså inte Hovet som har sagt att hon jobbade på restaurang mellan 2005-2007. Det är restaurangägare och en av hans anställda som påstår det.

Jaha, då ringde kunghuset till USA och bad restaurangägaren att berätta om Sofias arbetsuppgifter. För att sedan föra in det under kungahuset. Herrejisses, det blir värre och värre.
Citera
2026-02-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Detta är ju inget nytt, du får det att framstå som att det är nya saker som vi säger om Sofia och att allting bara adderas till Epstein-historien. För mig och många andra så var Sofia "skadat gods" redan innan allt med Epstein blev känt. Så för oss blir detta bara ännu en spik i hennes kista.
Du kommer in från Epstein-hållet, många av oss andra här haft henne på radarn i drygt tjugo år. Det är därför som krocken oss emellan blir väldigt stor.
Kanske är du för ung för att ha koll på den historiken, jag vet inte.
För min del blir det absurt när hennes dagar i Stureplanssvängen förnekas... Hon var väldigt synlig på den tiden, som Paradise Hotel-deltagare, Slitz-brud osv. Att hon aldrig blivit accepterad i "de finare salongerna" beror ju på just detta och det var alltså långt innan det här med Epstein kom fram.
Att nu även detta tillkommer är således inte förvånande för många av oss, tvärtom är det väntat. Nu blir det bara att lägga ihop ett och ett och som uttrycket säger; if it walks like a duck...

Sen får du ju ta till dig av fakta också. Det är verkligen inte bara att åka över till USA och jobba lite som man vill. Det har alltid varit väldigt strikt och som student får man endast jobba inom campusområdet alternativt efter studierna inom det som man studerat under "sponsrade" former.
Sofia är inte den enda som tänjt på reglerna så hon är inte unik på så sätt men det är ju en enorm risk man tar med följder att du kan bli omedelbart utkastad ur landet och ej få åka tillbaka.

Jag närmar mig 50. Jag minns absolut allt skit Sofia fick ta emot då hon och CP gick ut officiellt som par. Skit för sin medverkan i PH och Slitz. Men att hon skulle ha legat med halva Stureplan är långtgående fria fantasier. Det hoppas jag du inser själv?! Jag minns också att skvallerpressen gärna ville ha det till att prinsessan Madeleine var avigt inställd till Sofia. Så nog minns jag alltid.

Sedan minns jag hur hon jobbade och jobbar för utsatta barn. Hur hon är en känd röst mot näthat. Att hon är en fyrabarnsmor. Och hur otroligt kär hon ser ut i sin make. Detta gör henne till en värdig prinsessa I mina ögon.

Spelar roll om hon som ung och oförståndig var med i PH och Slitz. Det är liksom inget olagligt. Inget oförlåtligt hemskt. Men du kanske anser att det är oförlåtligt hemskt att visa sig naken på bilder och vara med i PH? Antar att du därmed aldrig tittar på PH och aldrig har onanerat till en bild på en naken kvinna, annars är du hycklare av rang!

Sofia var ytligt bekant med Epstein. Det är allt som är bevisat. Så inte ens där finns något oförlåtligt hemskt på Sofia.

Ni beter er i tråden som om hon skulle vara en grov kriminell massmördare. Typ.

Hon har varit med i PH, i Slitz och varit ytligt bekant med Epstein. That's it. Det var då. Inget oförlåtligt hemskt. Inget brottsligt.

Nu är hon en värdig prinsessa. Som jag beskrev här ovan.

Jodå. Man kan få särskilt tillstånd att jobba utanför campus, även om man har studentvisum. Så gjorde mitt ex. Ansökte om särskilt tillstånd för att jobba i USA under sina studier i USA. Så det går.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-02-13 kl. 18:16.
Citera
2026-02-13, 18:15
Medlem
Citat:
Jaha, då ringde kunghuset till USA och bad restaurangägaren att berätta om Sofias arbetsuppgifter. För att sedan föra in det under kungahuset. Herrejisses, det blir värre och värre.

Vad dillar du om?
Hovet har inte uttalat sig alla om hennes arbete i USA.
Citera
2026-02-13, 18:22
Medlem
Citat:
Jag närmar mig 50. Jag minns absolut allt skit Sofia fick ta emot då hon och CP gick ut officiellt som par. Skit för sin medverkan i PH och Slitz. Men att hon skulle ha legat med halva Stureplan är långtgående fria fantasier. Det hoppas jag du inser själv?! Jag minns också att skvallerpressen gärna ville ha det till att prinsessan Madeleine var avigt inställd till Sofia. Så nog minns jag alltid.

Sedan minns jag hur hon jobbade och jobbar för utsatta barn. Hur hon är en känd röst mot näthat. Att hon är en fyrabarnsmor. Och hur otroligt kär hon ser ut i sin make. Detta gör henne till en värdig prinsessa I mina ögon.

Spelar roll om hon som ung och oförståndig var med i PH och Slitz. Det är liksom inget olagligt. Inget oförlåtligt hemskt. Men du kanske anser att det är oförlåtligt hemskt att visa sig naken på bilder och vara med i PH? Antar att du därmed aldrig tittar på PH och aldrig har onanerat till en bild på en naken kvinna, annars är du hycklare av rang!

Sofia var ytligt bekant med Epstein. Det är allt som är bevisat. Så inte ens där finns något oförlåtligt hemskt på Sofia.

Ni beter er i tråden som om hon skulle vara en grov kriminell massmördare. Typ.

Hon har varit med i PH, i Slitz och varit ytligt bekant med Epstein. That's it. Det var då. Inget oförlåtligt hemskt. Inget brottsligt.

Nu är hon en värdig prinsessa. Som jag beskrev här ovan.

Jodå. Man kan få särskilt tillstånd att jobba utanför campus, även om man har studentvisum. Så gjorde mitt ex. Ansökte om särskilt tillstånd för att jobba i USA under sina studier i USA. Så det går.

Om man är rojalist (vilket jag inte är, men gissar att du är det), då bör man väl ändå förstå att hela vitsen med ett kungahus är att medlemmarna som ingår i det bör vara ”ouppnåeligt perfekta”, ”stilfulla” och ”värdiga”. Ett sagans skimmer ska liksom vila över det.

Blandar man in folk från arbetarklassen/lägre medelklassen i kungahuset kommer glansen nämligen falna. Det är det vi ser nu, i Sverige men framförallt i Norge. Och det är första steget mot avveckling av monarkin.

Prins Daniel bidrar även till detta. Han är säkert en rekorderlig man, men i ärlighetens namn känns han ganska tråkig.
Senast redigerad av Dianthus 2026-02-13 kl. 18:29.
Citera
2026-02-13, 18:24
Medlem
Citat:
Vad dillar du om?
Hovet har inte uttalat sig alla om hennes arbete i USA.
Sofias biografi har uppdateras på hemsidan. Jobben i USA har flyttats tydligen.
Citera
2026-02-13, 18:34
Medlem
HOLLAND 2004 och prinsen som miste sin prinstitel pga Mabels mörknade - Sofias mörkande av information om sitt uppehåll i NewYork.

Prins Johan Friso, den näst äldste sonen till drottning Beatrix av Nederländerna, fick avstå från sin prinstitel och sin plats i tronföljden när han gifte sig med Mabel Wisse Smit 2004, på grund av bristande förtroende från den nederländska regeringen.

Detta hände i Holland 2004 när prins Johan Friso miste sin prinstitel pga att omfattningen av Mabel Wisses förflutna inte kommit fram helt.
Felaktiga uppgifter till regeringen: Regeringen ansåg att prinsen och Mabel inte hade gett fullständig och korrekt information om omfattningen av deras relation, vilket ledde till en förtroendekris. Saknat parlamentariskt godkännande: Enligt nederländsk lag krävs parlamentets godkännande för att medlemmar av kungahuset ska gifta sig om de vill behålla sin plats i tronföljden. På grund av "skandalen" vägrade regeringen att söka detta godkännande.
Här är orsakerna
Bristfällig information om Mabel Wisse Smits förflutna: Inför bröllopet framkom uppgifter om att Mabel Wisse Smit hade haft en nära relation med den mördade holländske drogbaronen Klaas Bruinsma under en tidigare period i sitt liv.
Johan Friso valde att gifta sig med Mabel trots detta, vilket innebar att han automatiskt förlorade titeln av Nederländerna", sin plats i tronföljden och sin roll i det formella kungahuset. Han behöll dock titeln av Oranien-Nassau" som en personlig (icke-ärftlig) titel.

Sofia uttalade en gång att hon ville ha det som hon hade det just då, källa kanske Expressen? På den tidpunkten bodde Sofia tillsammans med den omdiskuterade och hans son i New York, Yogalärare, Yoga to the People. Enligt egen utsago. Dock inte att han var kriminell (betalade bl.a. inte skatt) Juridiskt sett är sambo en nära relation.

Här är de viktigaste reglerna enligt successionsordningen i Sverige.
Samtycke krävs: För att en prins eller prinsessa ska behålla sin arvsrätt till den svenska tronen krävs samtycke från den regerande statschefen (kungen) och regeringen.
Förlust av arvsrätt: Om en prins eller prinsessa gifter sig utan detta samtycke, förlorar de sin plats i tronföljden, och deras eventuella barn får inte heller någon arvsrätt.
Nu fick vårt svenska prinspar detta samtycke, eftersom Sofia inte talade sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in