2026-03-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meritinna
Tror du att det var en slump att Sofia träffade prinsen i Båstad?

Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Allt är en slump .
Sofia är en ofelbar ängel som inte får granskas på något vis .
I denna tråd är mycket höljt i dunkel. Kanske bäst att det får stanna där.
Citera
2026-03-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Var bodde Sofia när hon var i New York?

Inte i samma hus som Eva Andersson- Dubins barnflickor väl? I Epsteins brors Marks fastighet. Han kanske tillhandahöll boende även för Barbro Ehnboms flickor.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svenska-barnflickorna-om--epstein-nakna-unga-tjejer/

Citat ur artikeln: ”Själva fastigheten ägdes av Epsteins bror Mark men disponerades fritt av Jeffrey Epstein, visar mejl i Epsteinfilerna. I huset bodde många unga kvinnor med kopplingar till Epstein, minns Hanna.”

Hon har nog flyttat runt. Extremt svårt med bostäder på Manhattan men hon kanske inte bodde mitt i smeten. Alldeles för dyrt och bostadrätter kan man glömma. Enligt S. själv bodde hon (åtminstone ett tag) med denne kriminellle redan då dömde man, Greg Gumucio, som startade yoga-centren där hon senare jobbade.

Sedan dömdes han till fängelse, då saknade bokföring, inte hade någon etablerat kontorsadress samt undvek att betala inkomstskatt. Folk som yogade hos honom betalade nämligen enbart en 'donation' i form av cash; i handen på instruktören eller i en tissue-box. Yoga-instruktörerna betalades i cash, svart.

NCBNews har skrivit en del om lurendrejeriet.

QUOUTE/"The complaint said the defendants evaded taxes by failing to create a corporate headquarters or keep corporate books and records and by accepting yoga students’ payments in cash, sometimes collected in tissue boxes passed around during classes, and by paying yoga teachers in cash and “off the books.”

Så det är knappast en 'fjäder i hatten' att ha jobbat för detta skumrask.

I Sofias Wikipedia samt flera andra stället står förresten att Sofia efter yoga-utbildingen (från hos denna 'kultliknande grupp)' öppnade sitt alldeles eget yoga-center.
Undrar hur det gick till? Kanske såhär:

QUOTE/Gumucio, according to a government release, “targeted and groomed typically young women and others to become nominee ‘owners’ of studios, luring them with the title of studio owner when, in fact, he generally controlled business decisions, took a cut of their proceeds, and the nominees generally took on meaningful financial risk.”/UNQUTE

https://www.nbcnews.com/news/us-news/3-ran-yoga-network-was-accused-cult-are-arrested-tax-fraud-case-rcna44747
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-08 kl. 15:36.
Citera
2026-03-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nu är detta väldigt OT men din källa lämnar en del att önska. Efter 1845 krävs det inte dispens vare sig från kungen eller i nutid Länsstyrelsen för att få gifta sig med sin kusin. Före 1845 behövde man dock tillstånd från kungen.

Det är sannolikt bara en skröna som du hänvisar till. Ett annat alternativ är att de gick till kungs för att någon eller båda var omyndig/a och fick tillstånd av kungen att gifta sig av den anledningen. Detta är vad som gäller rent rättshistoriskt. Nedanstående är vad som kallas en rättskälla i form av förarbeten till ny lagstiftning och där kan du ta del av historik också.

https://www.regeringen.se/contentassets/5683762f70db45409981379a36a9d315/forbud-mot-aktenskap-mellan-kusiner-och-vissa-andra-nara-slaktingar-ds-202420.pdf

/Slut OT

OT
Men nu är det inte någon gammal skröna jag skriver om i mitt fall. Läkaren som sedan blev barn till kusinerna jag berättade om, var faktiskt en släktning till mig. Och någon -- kommer ej ihåg vem -- i släkten har brevet från kungen där han ger sitt bifall. Det kan vara så den blivande bruden ej ännu var myndig och ej fick bestämma över sin egen önskan.
slut OT
Citera
2026-03-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Allt är en slump .
Sofia är en ofelbar ängel som inte får granskas på något vis .

Vi får skatta oss lyckliga att tronföljden är säkrad med det fina paret Victoria och Daniel, med Madeleine som fin support. “The rest is silence”
Citera
2026-03-09, 11:21
Medlem
Citat:
Vi får skatta oss lyckliga att tronföljden är säkrad med det fina paret Victoria och Daniel, med Madeleine som fin support. “The rest is silence”

Jag är stolt över Victoria och Daniel. Vi får inte glömma den Estelle.
Citera
2026-03-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag är stolt över Victoria och Daniel. Vi får inte glömma den Estelle.
Ja det har du så rätt i. Hon kommer säkert att få en god uppväxt med goda värderingar.
Citera
2026-03-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ja det har du så rätt i. Hon kommer säkert att få en god uppväxt med goda värderingar.
Tror inte det.
Bortskämd, pretto och aningslös.
Men blir hon öht drottning, inte blir det långvarigt.
Citera
Igår, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Tror inte det.
Bortskämd, pretto och aningslös.
Men blir hon öht drottning, inte blir det långvarigt.

Nja, känner henne inte men tror hon har rätt material med tanke på hennes mor.
Vem vet? Kanske gifter hon sig med någon (man) prins i annat land och Sverige får en Oscar?
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Vad jag är intressad av är vad jag hittat i Epstein-filerna. (Vår egen k.h. köpte ju en en lägenhet i Kap Staden).

Undrar varför Epstein var i Syd-Afrika där så ofta (liksom Ghana, där kungligheten också 'voluntärarbetade.' Eppe skulle enligt filen 'scouta unga modeller'. Det gjorde han och den tjejen som blev lurad har även anmält den.
Senast redigerad av Detdundrar Igår kl. 13:26.
Citera
Igår, 17:17
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vad jag är intressad av är vad jag hittat i Epstein-filerna. (Vår egen k.h. köpte ju en en lägenhet i Kap Staden).

Undrar varför Epstein var i Syd-Afrika där så ofta (liksom Ghana, där kungligheten också 'voluntärarbetade.' Eppe skulle enligt filen 'scouta unga modeller'. Det gjorde han och den tjejen som blev lurad har även anmält den.
Ja, du sitter på ett riktigt guldägg där. Ännu ett extremt märkligt "sammanträffande". Det mest extrema, enligt min åsikt, är att Sofia kopplades i fyra sexnätverk.

Nu detta! Var det där Sofia dejtade Epstein hemligt? Var, när, varför?
Senast redigerad av becko Igår kl. 17:20.
Citera
Idag, 01:51
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Finns Runar i filerna?
Nej, bara att Sofia kommer ut från Grand Hotel minuter efter Runar, och man gissade runt 2005 (tror jag) att Runar och Sofia hade träffats.
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja, du sitter på ett riktigt guldägg där. Ännu ett extremt märkligt "sammanträffande". Det mest extrema, enligt min åsikt, är att Sofia kopplades i fyra sexnätverk.

Nu detta! Var det där Sofia dejtade Epstein hemligt? Var, när, varför?

Vilka 4 nätverk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in