2026-02-12, 10:46
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Japp och du får ju kämpa, kämpa för att Europa ska öka sina utsläpp.
Blir toppen ska du se...

Båten Sverige, har via demokratiska val, alltså inget tvång, tagit emot invandrare utifrån som idag är svenskar som alla andra och ges samma rättigheter, även deras barnbarn kommer alltså ärva Sverige.

Och jag skulle nog hävda att det finns åtskilliga "fundamentala rättigheter" som är mer värda för människor än att nationsbildningar ska vara eviga och låsta för all utveckling och rörelse.

Sverige har aldrig haft någon "demokratisk val" om att ta emot invandrare. Speciella intressen har sina representanter/lobbyister i vår nuvarande system, de är inte folkets representanter. Du får rösta mellan alternativen som presenteras som godkända alternativ ovanifrån. Några gräsrotsrörelser existerar inte.

Svenskar röstar bara på invandringskritiska partier tack vare att internet möjliggör mer demokratisk informationsdelning än media som presenterade dessa partier som Satan själv fram till ca 2020 då de gjorde en deal med "djävulen" och sedan dess är "djävulen" bara en vanlig svensson.

När invandringsmyterna sprack (folket tror inte längre på medias narrativ) så blev nya taktiken att förhandla med djävulen (då blev de plötsligt vanliga Svenssons) så att man behåller främst den invandring som är mest värd åt näringslivet (lönedumpa medelklassens löner genom arbetsinvandring och upphöra med lågkvalificerade asylinvandrare).

Men du är givetvis en utav de värsta sorterna av "nationer bör inte existera, alla bör blandas ihop" som tycker att judar med låg melanin är mer värda än palestinier och att palestinier bör tvångsförflyttas för att just judar ska få ha en nation. Du skulle väl föredra att Sverige tar emot de 3 miljoner palestinier som tvångsförflyttats under nakba snarare än att de får återvända till deras ursprungsland Israel. För det vore ju svårt för just judar och araber att leva sida vid sida som medborgare med samma rättigheter i en enstatslösning. Du ser väl palestinier som lägre värda än judiska israeler pga deras höga melanin?

Men svenskar har ingen rätt till en nation för att vi som "vita" har kollektiv skuld för historien så som du har lärt dig den i skolan. Vi har ingen rätt att ens definiera oss som en folkgrupp med ett gemensamt öde och en historisk rätt till våra förfäders land.
Citera
2026-02-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sverige har aldrig haft någon "demokratisk val" om att ta emot invandrare. Speciella intressen har sina representanter/lobbyister i vår nuvarande system, de är inte folkets representanter. Du får rösta mellan alternativen som presenteras som godkända alternativ ovanifrån. Några gräsrotsrörelser existerar inte.

Svenskar röstar bara på invandringskritiska partier tack vare att internet möjliggör mer demokratisk informationsdelning än media som presenterade dessa partier som Satan själv fram till ca 2020 då de gjorde en deal med "djävulen" och sedan dess är "djävulen" bara en vanlig svensson.

När invandringsmyterna sprack (folket tror inte längre på medias narrativ) så blev nya taktiken att förhandla med djävulen (då blev de plötsligt vanliga Svenssons) så att man behåller främst den invandring som är mest värd åt näringslivet (lönedumpa medelklassens löner genom arbetsinvandring och upphöra med lågkvalificerade asylinvandrare).

Men du är givetvis en utav de värsta sorterna av "nationer bör inte existera, alla bör blandas ihop" som tycker att judar med låg melanin är mer värda än palestinier och att palestinier bör tvångsförflyttas för att just judar ska få ha en nation. Du skulle väl föredra att Sverige tar emot de 3 miljoner palestinier som tvångsförflyttats under nakba snarare än att de får återvända till deras ursprungsland Israel. För det vore ju svårt för just judar och araber att leva sida vid sida som medborgare med samma rättigheter i en enstatslösning. Du ser väl palestinier som lägre värda än judiska israeler pga deras höga melanin?

Men svenskar har ingen rätt till en nation för att vi som "vita" har kollektiv skuld för historien så som du har lärt dig den i skolan. Vi har ingen rätt att ens definiera oss som en folkgrupp med ett gemensamt öde och en historisk rätt till våra förfäders land.

Invandringsfrågan har ofta legat i toppen av "viktiga" frågor vid val i Sverige. OM man tyckt att anti-invandring var en viktig fråga för en så har man kunnat rösta SD. Men SD har alltså INTE fått speciellt mycket röster förrän i nutid. Fler har röstat på partier som haft vänligare inställning till invandring.

Och att man varit så kritiska till SD har många förklaringar, deras nazisitska bakgrund, rasismen som ständigt avslöjar sin fula nuna hos just SD samt div klåpare...för att använda ett milt uttryck, som de haft i sina led som ständigt gjort bort sig.
SD har kämpat för att få väck dessa rasistiska pappskallar och har väl gått... så där.

Nationalism av alla sorter, har visat sig vara av våra farligaste ideologier, lett till mängder av krig, konflikter och mördande världen över, vissa fullständigt vedervärdiga som ex förintelsen. så ja jag kan ju tycka det kanske kan finnas goda skäl att i nån framtid börja fundera på om vi ska fortsätta med dessa idéer om stater som ska bygga på nationer = ett folk och börja tänka om.
Vi är trots allt alla en och samma art. Och hur vi klär oss, tror på för gudom eller ser ut borde inte spela nån större roll för att kunna bo på samm palats...

men jag vet, du imploderar förmodligen om du ens skulle försaka tänka tanken.
Citera
2026-03-03, 21:54
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag tycker kungen ska bestämma vem som får nobelpriset i literatur faktiskt.
Citera
2026-03-03, 22:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
.
Vi är trots allt alla en och samma art. Och hur vi klär oss, tror på för gudom eller ser ut borde inte spela nån större roll för att kunna bo på samm palats...

Året är 2026 och inte 1996, ingen tror längre på liberala myter om att skillnaden mellan folk är enbart hur folk klär sig eller hur de ser ut.
Citera
2026-03-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Hejsan. Jag söker att bilda mig en uppfattning om hur stor andel av vettiga människor skulle föredra att knugen får bossa istället för att vi ska avlöna en miljon korrumperade politiker?

Kungen har moral, är inte blyg för att gå på stripklubb och först och främst skulle han lyssna noga på rådgivare (Edit innan han fattar sitt beslut. Med moderatorerna i åtanke utvecklar jag tankegången nu, får se om det är värt:

Monarkin är troligen det korrekta statsskicket. Folket måste bara vara tuffare. All makt kan inte tillfalla staten att avväpna medborgare och behandla dem som oskyldiga hjon. Om folk är tuffare och inte övervakade i minsta lilla skulle de styrande vara mer obekväma med att göra generalfel. Om kungen är rättvis kan de flesta acceptera ett beslut som går emot dem, emellanåt.

Vill kungen avskaffa fyrverkerier?

Vad tycker du som läser i frågan?

Edit: tror det tillförde lite att tänka till

Edit2: inte som att våra folkvalda gör precis som vi vill

Edit3: snälla lås inte denna. Tanken kan tyckas absurd men jag är allvarlig och vill ha input och tankar

Edit4: Nej, jag själv kommer absolut inte ställa upp som kung.

Edit5: jag tänker såklart att det är noll fanatism rörande kungen från ens någon. Han får sköta sitt men han är som vem som helst(förutom att han e king) Inga zelots.

Kungen gillar hundar och andra djur, så han är nog starkt emot fyrverkerier. Liksom sin fru, som stöttade sin dementa moder in i det sista. Både djur och dementa blir ofta rädda av fyrverkerier.

Sen förstår jag inte din fråga! Antingen blir han väl Kung och får bestämma, eller inte? Om han får bestämma så tror jag att inte att det blir tokigare än när regeringen bestämmer. Snarare tydligare. Att han tycker nog kort och gott att vi skall skicka ut kriminella invandrare och för all del även kriminella svenskar. Men vi behåller de som sköter sig.

Sen kanske han skulle införa obligatorisk närvaro och röd dag när kungligheter fyller år. Sen kunde han säkert vara öppen med att närvaron kan ske över zoom.

Så jag ser det som win, win att ge Kungen makten. Och TÄNK vad Sverige skulle spara in i politikerarvoden!

Kungen skulle säkert, efter att ha rådfrågat sin äldsta dotter, vara för direktdemokrati och tycka att folkomröstningar kring frågor där han är osäker, kunde helt enkelt väljas av befolkningen. Det skulle kosta pengar, men förmodligen bli billigare än vad det är nu.
Citera
2026-03-04, 08:51
Medlem
Citat:
Året är 2026 och inte 1996, ingen tror längre på liberala myter om att skillnaden mellan folk är enbart hur folk klär sig eller hur de ser ut.

Och var det att det skulle vara ända skillanden, som jag skrev?
Nä, det var det inte.
Citera
2026-03-04, 08:56
Medlem
Jag är för en kung. Beslut kan tas mycket snabbare om en blir ledare. Så som det är nu så händer ingenting. Sverige har fortfarande massa extremister som utnyttjar Sverige och hotar och skadar svenska medborgare. Många som är utvisade är fortfarande kvar i Sverige och begår brott.

Man kan fortfarande ha en ministerråd till kungen. Rådet består av experter inom olika områden som rådgör med kungen men att kungen har slutliga makten att bestämma vad som ska ske.

En kung ska också kunna avsättas och man kan typ ta en folkomröstning vart 5 år eller något.
Citera
2026-03-04, 10:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och var det att det skulle vara ända skillanden, som jag skrev?
Nä, det var det inte.

Gudar med olika ansikten men i grunden lika, maträtter? Ceremonier? Saker man brukade säga år 1996, men tror inte riktigt våra föräldrar någonsin trodde på det.
Citera
2026-03-04, 12:17
Medlem
Citat:
Gudar med olika ansikten men i grunden lika, maträtter? Ceremonier? Saker man brukade säga år 1996, men tror inte riktigt våra föräldrar någonsin trodde på det.
Snälla Nakenfisen, det är ingen som hävdat det du påstod någon hävdat att olika mänskliga kulturer inte skulle skilja mer än mat etc...

Det gör de självklart...men! vi har i alla tider levat i samhällen så även Sverige, som har haft olika kulturer, har vi klarat detta förr, så borde vi klara det idag.

Och idag lever vi i en global tid där betydligt fler människor flyttar på sig och framförallt äger möjligheterna att flytta på sig istället för att ex svälta ihjäl eller slaktas som människor tvingades göra förr i världen då naturkatastrofer eller politik ställde till det.
Dessutom är vi vansinnigt många fler människor på vårt klot idag än vad vi var ex 1200, 1600 eller tom 1900.

Lev med din tid och sluta dregla efter forna tider som inte längre finns.
Citera
2026-03-04, 12:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Snälla Nakenfisen, det är ingen som hävdat det du påstod någon hävdat att olika mänskliga kulturer inte skulle skilja mer än mat etc...

Det gör de självklart...men! vi har i alla tider levat i samhällen så även Sverige, som har haft olika kulturer, har vi klarat detta förr, så borde vi klara det idag.

Och idag lever vi i en global tid där betydligt fler människor flyttar på sig och framförallt äger möjligheterna att flytta på sig istället för att ex svälta ihjäl eller slaktas som människor tvingades göra förr i världen då naturkatastrofer eller politik ställde till det.
Dessutom är vi vansinnigt många fler människor på vårt klot idag än vad vi var ex 1200, 1600 eller tom 1900.

Lev med din tid och sluta dregla efter forna tider som inte längre finns.

Vi var mer likt Jordanien (utan etniska konflikter) med över 95% svenskar som alla har samma religion, nu är vi påväg att bli Syrien/Irak/Lubanon med under 50% svenskar och en rad olika folkslag och trossystem.

Lägg därtill att vi talar om kulturer från 3-4 olika kontinenter, inte kulturer som växt samman sedan tusentals år tillbaka i samma plats (samer, finnar, svenskar).

Sluta med det efterblivna argumentet: öhhh, jag har ingen vetenskaplig skolning så jag vet inte vad kvantitativ data betyder, men vi var ju alltid mångkultur! 5% är ju samma sak som 50%, för jag matematik är inte min grej.
Citera
2026-03-04, 12:33
Medlem
Citat:
Vi var mer likt Jordanien (utan etniska konflikter) med över 95% svenskar som alla har samma religion, nu är vi påväg att bli Syrien/Irak/Lubanon med under 50% svenskar och en rad olika folkslag och trossystem.

Lägg därtill att vi talar om kulturer från 3-4 olika kontinenter, inte kulturer som växt samman sedan tusentals år tillbaka i samma plats (samer, finnar, svenskar).

Sluta med det efterblivna argumentet: öhhh, jag har ingen vetenskaplig skolning så jag vet inte vad kvantitativ data betyder, men vi var ju alltid mångkultur! 5% är ju samma sak som 50%, för jag matematik är inte min grej.

Suck Sverige har en mängd mycket gamla minoriteter....kanske tom äldre kulturer än den svenska, samisk kultur ex.
Sverige vågar jag påstå har aldrig varit bara en kultur. Det är ultranationalistiskt nonsens.

Och lille plutt klarar du existensen av fransmän, amerikaner, kineser, marockaner etc etc i världen så kan du faktiskt klara den i ditt eget land.
Liksom inte the end of the world...bara OM man nu gör det till det, vilket är vad du och din sort sysslar med.
Citera
2026-03-04, 12:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Suck Sverige har en mängd mycket gamla minoriteter....kanske tom äldre kulturer än den svenska, samisk kultur ex.
Sverige vågar jag påstå har aldrig varit bara en kultur. Det är ultranationalistiskt nonsens.

Jag ser massa ord men ingen kvantitativ data. Just det, för du har ingen vetenskaplig skolning.

Citat:
Och lille plutt klarar du existensen av fransmän, amerikaner, kineser, marockaner etc etc i världen så kan du faktiskt klara den i ditt eget land.
Liksom inte the end of the world...bara OM man nu gör det till det, vilket är vad du och din sort sysslar med.

Hur korkad är detta uttalandet: klarar du inte av existensen av afghaner i Sverige så klarar du inte av existensen av afghaner i Afghanistan.

Är det ens värd att bemötta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in