Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, det kan jag inte tänka mig. Det är därför jag snarare diskuterar det i termer av förräderi.
Är det verkligen inte tyranni att exempelvis jaga och åtala äldre tanter för vad de skrivit på facebook om invandring?
Vad sägs om tiotusentals britter som blivit åtalade för hatuttryck online?
Låt oss exempelvis ta Harry Miller:
https://c2cjournal.ca/2025/05/anything-you-say-can-be-used-against-you-the-uks-disastrous-destruction-of-free-speech/
Som skrev så oskyldiga antitrans skämt som: "I was assigned mammal at birth. Dont mis species me." och fick polisbesök och sedan långa åtal att orka sig igenom för tankebrottet.
Det är alltså inte tyranni vi talar om?
Citat:
Det är inte så mycket en fråga om "att lösa sig". I en demokrati, har folket ett stort ansvar för att vara de som "löser". För många har för länge låtit sig luras av politiker och journalister. Med internet har det långsamt börjat ändra sig. Hur det går får vi se, men jag bedömer det inte som omöjligt.
I internet så kan du kanske lyckas uttrycka en massa anonymt i forum som flashback, givet att inte politiker väljer att ta fram digital ID och möjligen förbjuda VPN samt anonyma meddelanden som det har bollats med från de med makten (oavsett politiska val).
Men du organiserar dig ju inte i starka nätverk genom att bara uttrycka dig, det blir en anarkistisk oorganiserad massa som bara är överrens om att de ogillar establisemanget.
Skulle du uttrycka dig igenom en sann nätverk skulle expo och liknande grupper (finansierade av dina egna skattepengar) kunna stämpla sig som ledare för en hatisk grupp och en risk för nationens säkerhet med alla möjliga försök att hota och frysa ut dig från inflyttande.
Makten är subversiv i din så kallade demokrati, det finns andra medel än ren hot om våld och frihetsberövning för att förgöra en fiende (exempelvis kvinnlig shaming), men givetvis så har inte våra så kallade "demokratier" några problem alls att även använda sig av hot om våld och frihetsberövning.
Detta alltså efter att befolkningen genomgått hjärntvättning genom skola, media och kultur.
Du kan sitta och prata om att det är folkets ansvar att göra si eller så, men sanningen är att folket inte har makten att ens styra över deras barns uppfostran och destom indre att organisera sig emot samlade intressen från kapitalet och staten (och överstatliga organ), ifall de ens får uttrycka vad de tänker i frågor där statens dogma är helig.
Lägg därtill att när ställen som Sjöbo faktiskt försökte tillämpa sann demokrati och röstade om invandringen så respekterades inte resultatet av makten och man kringgick/övertrumfade resultatet genom att behålla den "nationella ansvarsprincipen" och senare genom ekonomiska påtryckningar och förändringar över tid.
När folket går emot eliten så förlorar folket alltid. Enda hoppet är en kontraelit värd namnet, men det går givetvis bortom demokratiska processen att en sådan ska bildas. Monarkin är helt värdelös annars i alla sådana frågor.