Citat:
Ursprungligen postat av
Knaseligas
Nej, att hon har varit med i PH och Slitz som ung är för mig inte så olämpligt eller pinsamt som det är för dig. Det hade naturligtvis varit bättre om hon inte förekommit där men nu har hon varit det och då får var och en döma henne för det.
Hej igen Knas!
Uppenbarligen har vi olika moraliska kompasser. Min är fullt fungerande, din och Sofias är det inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Du har så rätt. Och vår höghet hade inget arbetstillstånd och absolut inget Green Card. Så vad hn levde på i USA kan man undra. Något svart servitrisjobb på en bar kanske.
Jag kommer ihåg att jag reagerade på detta redan när man initialt började skriva om hennes tid i USA. Ingenstans fanns det något som helst ifrågasättande över hur hon kunde jobba i USA när man själv visste att det inte bara är att åka över till USA och jobba och att studenter enbart kan jobba på campusområdet, allt annat är svartjobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Hade det funnits något på Sofia så hade Säpo vetat om det och det hade inte blivit något giftemål.
Fel. SÄPO kan bara fungera rådgivande och varna. Det har ingen bestämmanderätt överhuvudtaget.
Det som krävs är regeringens samtycke och sen kan Carl Philip gifta sig med bibehållen prinstitel.
Även om kungen personligen haft invändningar så är det regeringens samtycke som avgör att Carl Philip behåller prinstiteln. Utan det så hade han fortfarande kunnat gifta sig men då hade han riskerat titel och plats i tronföljden.