Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
2005 hade Epstein inte någon dom över sig. Så jo, då var han som vilken ytlig bekant som helst (fast rik som ett troll). Sofia var iaf aldrig hemma hos honom. Och aldrig på ön. De sågs några tillfällen i sociala sammanhang. Och det är vad både Sofia och hovet har sagt. Media har sedan vinklat detta till "två tillfällen".
Och du svarade inte på min fråga. Minns du alla dina ytliga bekanta som du träffade lite här och var för över 20 år sedan? Kan du redogöra för exakt när du träffade dem? Om det tex cirka 14-20 år senare visar sig att de är sexualförbrytare?
(mitt kursiva)
Tomaten, nu börjar du bli tjatig, OK? Snart blir det spaghettisås av dig. Inget svar från mig på denna fråga? Nej, jag tyckte ditt icke-relevanta tjatande var för mycket repeat.
Eftersom du tar Sofias uttalanden som Guds egna ord i repris, är det svårt att kommunicera med dig.
Nej jag minns inte alla jag flyktigt träffat. Men för det första så har jag ENORMT bra minne. För det andra har jag ytterst få flyktiga bekanta. Och då menar jag inte de som jobbar i min ICA-butik.
Naturligtvis var Epstein väldigt annorlunda än någon annan kille Sofia träffat under sina glansdagar. Rik som ett troll? Ja, troligtvis den rikaste hon träffat. Och äldre än hon. Omgav sig med kändisar.
Dessutom nära vän med Barbro som var Sofias förtrogna och 'mentor.'
Tror du på allvar att Sofia inte skulle minnas detta efter 20 år? Hon har ju dessutom umgåtts (umgås?) med Barbro i flera års tid även hemma i Sverige.
Jag har aldrig skrivit att Sofia var hemma hos honom varken på hans ö eller i hans lägenhet på Manhattan.
Enligt dig så har både hovet och Sofia gått ut med att hon träffat Epstein vid
'några tillfällen' i sociala sammanhang. Det är ordagrant vad du skriver här.
Men då är väl den biten klappad och klar. Då menar du alltså att det rör sig om några tillfällen? Sedan skriver du att
media 'har vinklat ner det till två tillfällen'.
Då har väl media gjort Sofia en jättetjänst, eftersom
några brukar betyda mer än två? Eller menar du att "några" betyder färre än två?