2026-02-10, 14:29
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ok, Internet tough guy

Behöver som sagt inte vara jag, det kan vara vem som helst. Du är en riktig fitta nämligen.
Citera
2026-02-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
För oss med sunt bondförnuft och vilja att ha ett samhälle där våra skattepengar kommer till maximal gagn för det svenska folket så är det.
Tröttsamt med floskler och bluff, vi behöver raka rör och verkstad.
Han får gärna avstå finkulturellt beteende till förmån för det betydelsefulla för min del.

Ja! Visst är det så. Och de flesta rimligt begåvade, och moraliska, skulle också landa i den slutsatsen om de tar ett steg tillbaka och tänker några varv till.
Sedan finns det en grupp som känner sig hotade eftersom de anser att rådande ordning gynnar dom direkt eller indirekt.
Citera
2026-02-10, 14:33
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Behöver som sagt inte vara jag, det kan vara vem som helst. Du är en riktig fitta nämligen.

Sant, jag är livrädd för alla som är lika edgy som du är.

Var det något annat du ville prata om...? Eller är vi klara?
Citera
2026-02-10, 14:37
Medlem
Citat:
Han har hållit på med samma stil i många år. Han är inte där för att få svar. Han är där för populistisk polemik.

Det är lätt att bli upprörd över offentligt slöseri. Men Allard har aldrig haft ansvar för någonting i sitt liv fast låtsas som att inte en krona skulle gå till spillo om han styrde. Det är rent löjeväckande att folk köper hans trams. Jag skulle inte låta den där clownen organisera min besticklåda ens en gång.

Politiker ljuger??? NÄHÄ?!??!?!? *Surprised Pikachu face*

Tror du att Allard alltid talar sanning? Typ när han står och låtsas som att hans partikollega blivit misshandlad? Väx upp

Ja. Du vill polarisering som i USA, jag vill att vi förblir civiliserade.

Tydligare regelverk och redovisning av kostnader som inte hänför sig till kärnverksamhet, med uppföljning från ansvarig tillsynsmyndighet skulle kunna vara en bra idé. Men om du föredrar Youtube videor där du kan runka till Allard istället så finns det inte så mycket jag säga.

Du tycks vara en liten Allard-runkande horunge som inte är intresserad av var folk faktiskt står. Det verkar inte ha slagit dig att man kan tycka illa om BÅDE slöseri och populistclowner som Allard.

1. Din "lösning" om tydligare regeleverk etc etc är redan implementerad.

2. Du är, precis som förväntat när man läser dina inlägg, en hycklare som kräver civiliserat beteende m.m. av andra och själv uttrycker dig som värsta slöddret (se fetad text ovan).
Citera
2026-02-10, 14:38
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
lika edgy som du är.

Well that's the pot calling the kettle black

Citat:
Var det något annat du ville prata om...? Eller är vi klara?

Det kan vi vara
Citera
2026-02-10, 14:38
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Exakt, Allard sprider lika mycket desinformation som ett slumpmässigt rysstroll. Kommunernas budgetar är aldrig hemligstämplade. Aldrig. Men det är som det alltid är, att tomma tunnor skramlar mest.

/AI
Nu var det inte Allard jag citerade utan en användare här iofs... Jag har inte hört uttalandet i sig om det där själv. (Men givet att "rysstroll" skulle slängas in, den måste man ju ha med)
Citera
2026-02-10, 14:54
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Nu var det inte Allard jag citerade utan en användare här iofs... Jag har inte hört uttalandet i sig om det där själv. (Men givet att "rysstroll" skulle slängas in, den måste man ju ha med)

My bad! Men med tanke på Allards retorik, vore jag inte förvånad om den gamle kommunisten skulle hävda något liknande. (Och ja, "rysstroll" har i dag blivit synonymt med någon som sprider desinformation, inte nödvändigtvis att personen är ett rysstroll i fråga.)

/AI
Citera
2026-02-10, 14:54
Medlem
Vargunge1s avatar
I min värld så pratar Marcus Allard begriplig svenska som alla kan förstå. Sällsynt idag bland politiker. Elsa Widding är en annan
Citera
2026-02-10, 14:56
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
I min värld så pratar Marcus Allard begriplig svenska som alla kan förstå. Sällsynt idag bland politiker. Elsa Widding är en annan

Du har helt rätt. Behövs fler politiker som Marcus och Elsa.
Citera
2026-02-10, 14:57
Medlem
Han är för jävla bra han, den där Allard. Örebro är helt sinnessjukt misskött av en korrupt politikerklass som över partigränserna håller varandra om ryggen och mutar lokaltidningen och andra företag med lukrativa bidrag och löften.

Korruptionen är så jävla sinnessjuk och det har visat sig nu att politikerna i Örebro hotar och misshandlar dom som vill rensa upp i detta incestuösa ormbo av fördärv, nepotism och girighet.
Citera
2026-02-10, 14:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
1. Din "lösning" om tydligare regeleverk etc etc är redan implementerad.

Nej.

Citat:
2. Du är, precis som förväntat när man läser dina inlägg, en hycklare som kräver civiliserat beteende m.m. av andra och själv uttrycker dig som värsta slöddret (se fetad text ovan).

Nej. FB och demokratiska institutioner två helt olika saker. Man beter sig inte likadant på ett bibliotek som en fotbollsmatch heller, dummer.
Citera
2026-02-10, 15:41
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det är ju precis det som är problemet.

Allard kan inte kommunicera sina åsikter på ett normalt socialt sätt. Och därmed stjälper han sitt eget arbete.

Men är förvånad att folk inte ser de stora likheterna med allards ansiktsdrag med koranbrännaren från danmark. Paludan? Samma snorränna, samma plufsiga ansikte.
Och som flera andra påpekat påminner han om en rättshaverist (ytterligare en stark indikation på autism tillsammans med en svartvit världsbild från kommunist till journalist i extremhöger).
Man behöver inte ens vara läkare för att ställa diagnos.

Och med autism förstår han antagligen inte andra människor.

Men jag håller med honom om fula äppleskruttar som konstprojekt. Men varför kan inte någon normal säga rakt ut de som vi alla tänker?
Det där stämmer inte alls. Han förstår andra människor bra. Han ser inte alls i svart/vitt. Eller höger/vänster som många gör. Alla dom egenskaper du tillskriver honom stämmer på dig. Jag har uppfattat dig som autistiskt som bara kan se saker från ditt håll. Självinsikt är inte din grej. Du förefaller väldigt empatistörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in