Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Allard beter sig i princip som jag beter mig på FB (med skillnaden att Allard egentligen inte är intresserad av svar). Vill man ha svar i fullmäktige kan man inte bete sig som om man skriver på FB, det säger sig självt.
Vad får dig att tro att han egentligen inte är intresserad av svar?
Jag har fattat det som att en av moderaterna kom med vissa påståenden om ÖPs politik, bland annat att de budgeterat för sänkta läkarlöner. Därefter ville inte moderaten svara på frågor om sina påståenden, som Allard påstod vara falska.
Menar du att Allard egentligen inte ville veta varifrån moderaten fått denna uppfattning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Bitch, please
Han blockerade vägen för moderaten och trycker upp en kamera i nyllet på honom och börjar lipa för att någon nuddar honom lite i ansiktet.
Du kan inte mena allvar?

Jag kan hålla med om att ÖP verkligen inte borde glappa så mycket om just detta.
Det har gått inflation i vad som räknas som misshandel. Om någon i affekt viftar till mig (när vi har en hetsig diskussion) så att jag tappar mobilen anser jag mig inte ha blivit utsatt för en våldshandling.
Om man ska vara ett tufft parti som tar fighter för folket passar det sig inte att grina som en vänsterpartist så fort någon stött till en. De kunde ha nöjt sig med att konstatera att (vem det nu var) försökte hindra deras filmande och sedan fokuserat på upprinnelsen till bråket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Sammanhanget är demokratiskt styre. Vill du bli mer som i USA i det avseendet? Eller ska vi försöka bete oss här i Sverige? Jag vet var jag står i frågan.
Det här med att "bete sig" är något av ett tveeggat svärd.
Visst är det bra att ha som mål att alla politiska debatter ska ske under civiliserade och värdiga former, men jag tror att problem kan uppstå när upprätthållandet av den rådande ordningen blir ett självändamål, och därför ett hinder för förändring.