Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Aktier.
Helt jävla sinnessjukt att jag först ska skatta på min lön, sen när jag sätter in min lön i aktier och aktierna går upp så ska jag skatta på samma pengar igen.
Och sen får du inte ens välja ett dugg vilka områden det ska gå till i samhället, eller vart, eller ens om det ska till vårt samhälle eller något mystiskt bistånd i långtbortistan utan krav på dokumentation osv, utan det får slösas bort hur som helst utan bry, ansvar eller lojalitet mot landet och folket. Ibland är det svårt att se stor skillnad på staten och maffia.
Men de har iaf ett "kontrakt" för att skydda oss mot brott... men nä, istället har man massimporterat någon miljon eller två människor varav nästan hälften om inte mer lever på bidrag från skatterna, samt lett till en massa gäng som utpressar som blir ytterligare "skatt" för "beskydd" för många företagare i landet.... lägg där till islamsk skatt mot otrogna som inte underkastar sig som man massimporterat med som lär försöka påtvingas på sikt... om inte det redan pågår en del.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Är det rimligt att sälja saker av värde i Sverige när man betalar 30 procent skatt på det?
Hur undviker man denna kostnad och vart och hur kan man sälja saker av värde utan att betala denna enorma skatt?
Det tycker jag inte.. inte alls.
När man som sagt inte ens får välja vad skatten som Tas från folk, en själv ska gå till alls och inget att säga till om... tycker jag det mer är maffiabeteende.
Men folk i överlag vill ju ha digital valuta så att transaktioner, köp & sälj kan spåras och kontrolleras in i minsta detalj för framtida banker/makthavare. (Det är vad man röstar för med kortköp nämligen)