2026-02-10, 08:05
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Vilka reaktioner är det du pratar om hela tiden? Var du med på BB och såg vad som hände eller är der som vanligt bara så att du fabulerar ihop din egen verklighet som du gör i andra trådar?

Du var heller inte med på BB och såg vad som hände där.
Jag fabulerar ingenting utan går på tillgänglig info. Både från dom själva och vad som framkommer i dokument.
Citera
2026-02-10, 08:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du var heller inte med på BB och såg vad som hände där.
Jag fabulerar ingenting utan går på tillgänglig info. Både från dom själva och vad som framkommer i dokument.

Det är inte info. Det är berättelser och återberättelser. Det är just detta er lilla sekt inte förstår. Ni tror att bara för att det står en sak i en utredning eller dom så är det fakta. Så fungerar inte verkligheten.
Citera
2026-02-10, 08:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte info. Det är berättelser och återberättelser. Det är just detta er lilla sekt inte förstår. Ni tror att bara för att det står en sak i en utredning eller dom så är det fakta. Så fungerar inte verkligheten.

Det är vad bm antecknade i journalen i samband med deras besök/telefon. Jag vet att du tycker det är sagor men så är även dina inlägg, inget är förankrat i någon fakta utan enbart hur du upplever situationen.
Citera
2026-02-10, 08:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är vad bm antecknade i journalen i samband med deras besök/telefon. Jag vet att du tycker det är sagor men så är även dina inlägg, inget är förankrat i någon fakta utan enbart hur du upplever situationen.

Jaha och vem antecknade det? Hade den personen rätt kompetens att ställa diagnoser? Var det en korrekt och professionell bedömning?

Jag kan anteckna i mitt anteckningsblock att jorden är platt. Är det då sant bara för att jag antecknade det?

Det verkar vara rejält kortslut i era socvurmarhjärnor.
Citera
2026-02-10, 08:33
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jaha och vem antecknade det? Hade den personen rätt kompetens att ställa diagnoser? Var det en korrekt och professionell bedömning?

Jag sa ju precis att bm antecknade det? Läser du inte? Hon ställde inga diagnoser, hon antecknade vad som togs upp under samtalet samt vad hon erbjöd Malin. Standard besöksanteckning.

Citat:
Jag kan anteckna i mitt anteckningsblock att jorden är platt. Är det då sant bara för att jag antecknade det?

Det verkar vara rejält kortslut i era socvurmarhjärnor.

Det är i princip vad du använder flashback för redan.
Citera
2026-02-10, 08:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag sa ju precis att bm antecknade det? Läser du inte? Hon ställde inga diagnoser, hon antecknade vad som togs upp under samtalet samt vad hon erbjöd Malin. Standard besöksanteckning.

Berättelser och återberättelser och ej fakta HovNarriiounöten.

Citat:
Det är i princip vad du använder flashback för redan.
Ja, men här handlar det om barns liv. Jag skadar inga barn, men det gör socialtjänsten genom att inte hålla sig till fakta och skriva sagor och föräldrar och barn för att få som de vill i domstol.
Citera
2026-02-10, 08:46
Medlem
Citat:
Starkt öppningsargument.

Men också ett starkt avslut.
Vi får se hur det slutar för Malin. En annan kommun skulle mycket möjligt kunnat ha sett mellan fingrarna, men med tanke på hur allt utspelat sig från dag 1 är risken stor att vården någon annanstans också hade orosanmält henne iom dom initiala reaktionerna från henne och sambon.

Tror hon hade haft en bättre initial chans utan sin sambo.
Hon hade haft en bättre chans och hennes barn hade haft ett bättre förlöp i någon av Sveriges grannländer.

Inte nog med att 5% av barnen placeras; några stackare placeras till dåligt fungerade verksamheter där de traumatiseras för livet och blir rusmissbrukare om de inte hinner ta sina liv först.

Sveriges största skamfläck är dess sociala omsorg- och på pappret så är man en humanitär stormakt 😂
Citera
2026-02-10, 08:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hon hade haft en bättre chans och hennes barn hade haft ett bättre förlöp i någon av Sveriges grannländer.

Inte nog med att 5% av barnen placeras; några stackare placeras till dåligt fungerade verksamheter där de traumatiseras för livet och blir rusmissbrukare om de inte hinner ta sina liv först.

Sveriges största skamfläck är dess sociala omsorg- och på pappret så är man en humanitär stormakt 😂

Ständig brist på socionomer.... för att socionomerna skapar så mycket onödigt merjobb genom att skada barn och deras familjer.

Socialtjänsten kommer aldrig fungera normalt förrän man börjar fasa ut dessa socionomer som förstör betydligt mer än de hjälper.

Tunga livsavgörande beslut ska bara kunna fattas av riktig kompetens med riktig legitimation och med ett ett riktigt tjänstemannaansvar.
Citera
2026-02-10, 09:37
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Berättelser och återberättelser och ej fakta HovNarriiounöten.

Ja, men här handlar det om barns liv. Jag skadar inga barn, men det gör socialtjänsten genom att inte hålla sig till fakta och skriva sagor och föräldrar och barn för att få som de vill i domstol.

Nu var det återigen bm som journalförde och inte socialtjänsten. Att hävda konspiration och korruption väger tyvärr inte speciellt tungt.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek

Det omhändertas ungefär lika många barn i SE, N, F och DK. England likaså. F sticker ut lite mer än SE och N har färre. Alla 4 länder ligger kring 0,2-0,3% av barnpopulationen

Känsloargument på känsloargument på känsloargument.
Citera
2026-02-10, 09:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu var det återigen bm som journalförde och inte socialtjänsten. Att hävda konspiration och korruption väger tyvärr inte speciellt tungt.

Det omhändertas ungefär lika många barn i SE, N, F och DK. England likaså. F sticker ut lite mer än SE och N har färre. Alla 4 länder ligger kring 0,2% av barnpopulationen

Du räknar bort "frivilliga" placeringarna såklart. 5% av barnen placeras under sin uppväxt utanför det biologiska hemmet. ÄR det normalt? Nej det är politik. En mycket sjuk politik.
Citera
2026-02-10, 09:40
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du räknar bort "frivilliga" placeringarna såklart. 5% av barnen placeras under sin uppväxt utanför det biologiska hemmet. ÄR det normalt? Nej det är politik. En mycket sjuk politik.

Du kan vrida och vända på det hur du vill. Det placeras lika många barn i grannländerna, där Finland har fler och Norge något färre.
Citera
2026-02-10, 09:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det var felaktigt dokumenterat. socialtjänsten har inte rättat sig din nöt.

Citat:
Det omhändertas ungefär lika många barn i SE, N, F och DK. England likaså. F sticker ut lite mer än SE och N har färre. Alla 4 länder ligger kring 0,2% av barnpopulationen

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in