Citat:
Ursprungligen postat av
Lobstr
Jag går på historien både M och G berättat för mig personligen och den är samma från båda två. För övrigt kan man inte i en rättsstat bli byråkratiakt steriliserad som mamma för att man reagerar häftigt på att få sitt barn bortfört när man akutopererata och är mer eller mindre okontaktbar. Då ska man ha hjälp. Inte bli straffad.
Du går inte på tillgänglig information, det har du visat flera gånger. Du vrider och kröker på var ända citat och dom du får tag på för att du vill rättfärdiga statliga övergrepp.
Det är EXAKT vad det handlar om och det äcklar mig att alla som brukar uttala sig mot barnfängelser (som om vi inte redan har barnfängelser redan som dessutom sysslar med tortyr och kritiseras av FN), och utvisningar av barn - inte säger något om detta!
Det går bra att kritisera Migrationsverket och regeringen och på sin höjd Socialtjänsten om de tycks ha ingripit för lite, men att de sysslar med social ingenjörskonst, ren nazism/fascism i Sverige år 2026, det är helt ok.
Folk förfaras av hur Chilenska staten tog massa bebisar, eller hur Ryssland rövat barn från Ukraina, men när Sverige gör samma sak så är de flesta av dem tysta.
Och där förlorar de trovärdighet.
Bryr man sig om mänskliga rättigheter, barns rättigheter, kvinnors rättigheter osv. då blir man upprörd
BÅDE när staten Sverige misshandlar och traumatiserar barn inrikes genom LVU,
och när staten Sverige misshandlar och traumatiserar barn genom utvisningar,
och när stater som Chile och Ryssland skadar och traumatiserar barn genom att systematiskt ta dem från sina föräldrar/mammor.
För alla barn är lika mycket värda. Alla människor är lika mycket värda. Malin är en människa och hennes barn är människor och Sverige har ingen rätt att förstöra deras liv.