Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Ett tips är att du går in och lyssna på liven på tiktok som är i stort sett varje kväll från kl 21 hos
Families United For Justice där får du veta hur det faktiskt ser ut i Storbritannien , en av personerna som nästan alltid är med är en person från Irland som är känd i media hos dem och som fått ersättning från staten pga hennes barndom .
En kvinna berättade att hon hade ett barn på 7 veckor som omhändertogs vid 4 dagars ålder och som nu var planerat att adopteras bort för att hon under graviditeten inte lämnat sin partner , en helt annan bild än stöd och hjälp för att kunna bli en bra förälder.
Haha, ska man skratta eller gråta. Har du ens gått ut grundskolan? Är gift med en britt och har bott 15 år i Storbritannien. Lite grundläggande geografi hörrudu,
IRLAND ligger inte i
Storbritannien.
Kan du inte ens det förstår jag inte vad du gör i trådarna när du saknar sån basal allmänbildning som lärs ut på mellanstadiet.
IRLAND är ett helt annat land och ingår för det första inte i
Storbritannien som jag länkade om.
För det andra pratar du nu om
HISTORIA på Irland, inte
nutid i Storbritannien som jag länkade om. Jag känner mycket VÄL till övergreppen på Irland mot ogifta, unga mödrar. Exakt som Malin faktiskt, jag har ju skrivit flera gånger att flera av er resonerar som på ett
IRLÄNDSKT nunnekloster där de mördade bebisar och tog dem från sina mammor av misogyna skäl. Det var fruktansvärt, precis som det är fruktansvärt hur
Örebro behandlat Malin i NUTID och flera av er resonerar om att hon haft sex och känslor som om det motiverar att staten tar hennes barn.
Du har också yrat om vidriga barnhem som skulle "rädda" barn från sina föräldrar i Storbritannien, a 'la modern svensk socialtjänst. Detta började Storbritannien avveckla redan på 50-talet.
Som sagt, IDAG I STORBRITANNIEN har man en helt annan syn och behandlar mammor och kvinnor som är gravida med respekt och värdighet och man vill INTE som i Sverige skilja massa barn från föräldrar för att socialarbetare skulle ha fria händer att skriva ihop vad de vill -som i Sverige, utan målet i Storbritannien är att barnen ska vara med sina föräldrar och få
terapi tillsammans.
Det är heller inte konstigt att kvinnor har känslor där, tvärtom uppmuntras det att prata ut innan, under och efter graviditeten och det som är normalt där är helt enkelt sånt som ÄR normalt.
Inte som här där vilken idiot som helst som läst 3 år till socionom har fria händer att leka Goebbles.