Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Det nämns i domen samt även det med att hon ville åka hem tidigt från BB trots att barnet behövde vara kvar och hon själv behövde hjälp med blöjbyten för att hon kände sig svimfärdig .
Soc fokuserar inte på IF det är vad M fokuserar på , diagnos nämns inte i domar förutom från Ms ombuds sida , UG nämner heller inte att polis fick komma till BB eller önskan om att lämna BB tidigt trots att det nämns att det behövdes hjälp med barnet pga svaghet efter blodförlust
Det är kanske inte så konstigt att hon ville åka hem med tanke på att förlossningen och eftermälet måste ha varit fruktansvärt traumatiserande?
Förblöder nästan, partnern ballar ur, polisen kommer, socialtjänsten hotar med ett omhändertagande osv.
Den här nyförlösta kvinnan utsätts ju för en helt enorm press från alla håll och kanter, misstänkliggörs och förflyttas till en okänd miljö där hon ska observeras av främlingar (som tror att hon har en funktionsnedsättning?).
Anser socialtjänsten att man kan göra en rättvis bedömning av någons föräldraförmåga under dessa omständigheter?
Jag är själv lite ”udda”, att någon (med makt) ska få för sig saker och dra märkliga slutsatser baserat på avvikelser i mitt beteende är en återkommande mardröm. Jag hade haft väldigt svårt att vara mitt bästa jag i en situation som Malins.