2026-02-07, 22:26
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Man kan ju börja fundera över intellektet på Hims VD. Ingen som sagt att det är en dum idé ?
Hade de inte tillstånd att sälja när NN inte klarade av att producera? Då som diabetesläkemedel.
Citera
2026-02-07, 22:43
  #506
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hade de inte tillstånd att sälja när NN inte klarade av att producera? Då som diabetesläkemedel.

Ja alltså så här var det (utifrån min skalle en Lördag), hims sålde något "ersättnings skit" när Novo inte klarade av att tillgodose marknaden, det är lite gråzon i USA att "man" får göra så.
Men det gäller inte längre OM läkemedelsbolaget som äger patent KAN tillgodose marknaden, då blir det aja baja.
Citera
2026-02-08, 15:24
  #507
Medlem
De fick mycket gratisreklam. All attention is good attention.


Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Han hade kanske kortat Novo och ville ta hem en extra fet vinst 😁
Citera
2026-02-09, 13:36
  #508
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Och där slängde sig 100 miljoner amerikaner på köp knappen och får hem Wegovy i brevlådan inom kort.
https://reel360.com/article/novo-nordisk-takes-the-super-bowl-field-with-wegovy-pill/
Citera
2026-02-09, 14:28
  #509
Bannlyst
Jo man tackar +7% i skrivande stund, förmodligen mer än Avanza zero kommer att ge på hela året
Citera
2026-02-09, 15:41
  #510
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Och där slängde sig 100 miljoner amerikaner på köp knappen och får hem Wegovy i brevlådan inom kort.
https://reel360.com/article/novo-nordisk-takes-the-super-bowl-field-with-wegovy-pill/

Lite kul att halva reklamen bestod av att berättarrösten rabblade upp varningar.
Citera
2026-02-09, 15:45
  #511
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Lite kul att halva reklamen bestod av att berättarrösten rabblade upp varningar.

Det är USA, better be safe then sorry, men ja det tog ju udden av en förövrigt supposed to be kul reklam.
Citera
2026-02-09, 20:29
  #512
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastland
Jo man tackar +7% i skrivande stund, förmodligen mer än Avanza zero kommer att ge på hela året
Jag sålde på 319-ish idag. Känns som att vad som helst kan hända med aktiekursen, extrem volla vid nyheter för att vara ett så likvid aktie
Citera
2026-02-09, 21:47
  #513
Medlem
ingetbranicks avatar
Novo Nordisk stämmer Hims – rasar 18%

Usel rubriksättning av Affärsvärlden.
Förhoppningsvis var det bara slarv alternativt dålig språkkänsla, inte clickbait för redan hårt prövade Novo-aktieägare.

För sanningen var ju att...

Citat:
Danska läkemedelsbolaget Novo Nordisk har lämnat in en stämningsansökan i USA mot telehälsobolaget Hims & Hers för patentintrång, enligt ett pressmeddelande. Hims rasar 18% i förhandeln.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/novo-nordisk-stammer-hims-hers-for-patentintrang


__________________
Senast redigerad av ingetbranick 2026-02-09 kl. 22:13.
Citera
2026-02-09, 22:02
  #514
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Novo Nordisk stämmer Hims – rasar 18%

Usel rubriksättning av Affärsvärlden.
Förhoppningsvis var det bara slarv alternativt dålig språkkänsla, inte clickbait för redan hårt prövade Novo-kunder.

För sanningen var ju att...



https://www.affarsvarlden.se/artikel/novo-nordisk-stammer-hims-hers-for-patentintrang



Det är lätt att hata något och sparka på något som gått ner extremt sedan toppen, om det sedan är läge för världens köptillfälle, det kommer medier inte säga utan snarare sparka lite till, för alla oss value investors så ser vi vad som händer, vi ser de globala möjligheterna (inte bara feta amerikaner) och vi köper tills vi är blå i ansiktet.

Att vi sedan ser dumma ut i processen det är så det är och that's life när man har rätt, till slut.
__________________
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2026-02-09 kl. 22:19.
Citera
2026-02-11, 02:02
  #515
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Det är lätt att hata något och sparka på något som gått ner extremt sedan toppen, om det sedan är läge för världens köptillfälle, det kommer medier inte säga utan snarare sparka lite till, för alla oss value investors så ser vi vad som händer, vi ser de globala möjligheterna (inte bara feta amerikaner) och vi köper tills vi är blå i ansiktet.

Att vi sedan ser dumma ut i processen det är så det är och that's life när man har rätt, till slut.

Jag vill bara rikta en liten notice för ni som inser vad Novo är här, ja jag har haussat Novo i tråden men den kan lika gärna gå 50% ner i morgon. Med det sagt så är aktien otroligt nedtryckt och vi siktar på 900 -1000 dkk fem år framåt (splittar kan ändra datan) då har vi bara nollat potentialen som fanns för något år sedan, det är ändå fair. tack för mig.
__________________
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2026-02-11 kl. 02:05.
Citera
2026-02-11, 04:15
  #516
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Jag vill bara rikta en liten notice för ni som inser vad Novo är här, ja jag har haussat Novo i tråden men den kan lika gärna gå 50% ner i morgon. Med det sagt så är aktien otroligt nedtryckt och vi siktar på 900 -1000 dkk fem år framåt (splittar kan ändra datan) då har vi bara nollat potentialen som fanns för något år sedan, det är ändå fair. tack för mig.

Det är nu ni ska komma med frågor som var är faktan, vad har du för data på påståenden , etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in