2026-04-07, 21:12
  #565
Medlem
BamseVarBoegs avatar
https://stocktwits.com/news-articles/markets/equity/novo-nordisk-launches-higher-dose-of-wegovy-injection-across-us/cZJJyAuRIpU

Novo Nordisk Launches Higher Dose Of Wegovy Injection Across US — Retail Thinks Stock Is ‘Terribly Undervalued’
The Wegovy HD injection 7.2 mg will be available through over 70,000 U.S. pharmacies including Novo’s own NovoCare Pharmacy and select telehealth providers, the company said.

Enligt plan. Kan det vara så att Novo spöar Eli Lilly nu på både orala och injektion basis?
Citera
2026-04-07, 21:18
  #566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
https://stocktwits.com/news-articles/markets/equity/novo-nordisk-launches-higher-dose-of-wegovy-injection-across-us/cZJJyAuRIpU

Novo Nordisk Launches Higher Dose Of Wegovy Injection Across US — Retail Thinks Stock Is ‘Terribly Undervalued’
The Wegovy HD injection 7.2 mg will be available through over 70,000 U.S. pharmacies including Novo’s own NovoCare Pharmacy and select telehealth providers, the company said.

Enligt plan. Kan det vara så att Novo spöar Eli Lilly nu på både orala och injektion basis?
Ja men biverkningar kan vara väldigt svåra och kan bli problematiskt i framtiden?
Citera
2026-04-08, 14:41
  #567
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Hims & Hers räknar med att skriva ut över 100 000 recept per månad för fetmaläkemedlet Wegovy, efter ett nytt samarbete med Novo Nordisk. Det framgår av ett inlägg på X av det amerikanska nätapotekets grundare och vd Andrew Dudum.

Hims & Hers går därmed över från kopior av läkemedlet till att distribuera originalprodukten.

I USA expedieras i dag omkring 1,6 miljoner Wegovy-recept per månad. Hims & Hers siktar därmed på att ta en betydande andel av marknaden, skriver Medwatch.

https://www.placera.se/telegram/novo-nordisk-hims-hers-siktar-pa-over-100-000-wegovy-recept-i-manaden-20260408
Citera
2026-04-09, 11:33
  #568
Medlem
BamseVarBoegs avatar
https://www.placera.se/telegram/eli-lilly-billiga-kopior-av-ozempic-pressar-eli-lilly-i-indien-bn-20260409

Semaglutids andel steg till 33 procent i mars från 25 procent månaden före, medan tirzepatid - den aktiva substansen i Lillys Mounjaro - föll till 64 procent från 71 procent, enligt Pharmarack. Försäljningen av Mounjaro sjönk till 1,14 miljarder rupier (12,3 miljoner dollar) i mars från 1,35 miljarder rupier månaden före. Samtidigt mer än fördubblades volymerna av semaglutid efter patentutgången den 20 mars.

Torrent är största lokala aktör med 8 procent, medan Novo Nordisk behåller 70 procent. Novo Nordisk har sänkt priserna på Ozempic och Wegovy med upp till 48 procent för vissa doser för att öka tillgången.

Kommentar:
Lilly blöder marknadsandelar för att de är för dyra, medan Novo aggressivt tar över volymen. Om detta mönster upprepar sig i USA (via deras nya prisstrategi för piller), så är P/E 10 inte bara billigt, det är ett rån.

Med tanke på att Novo har en bruttomarginal på runt 84%, har de mycket utrymme att sänka priser innan det börjar göra ont på riktigt.
Citera
2026-04-09, 13:04
  #569
Medlem
ingetbranicks avatar
Aktien backar 2 % på den nyheten. Ibland förstår jag inte riktigt börsen
Citera
2026-04-24, 17:18
  #570
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Aktien backar 2 % på den nyheten. Ibland förstår jag inte riktigt börsen
Marknaden är som en försupen alkolist som skriker felaktiga siffror varje dag, bara köpa och vänta på tillnyktring som vanligt, upp 5% idag Lilly ner typ lika, förövrigt så skiter jag fullständigt i Lilly men Lilly är lika felprisad som Novo var på toppen, sedan har Lilly mer bredd så de förtjänar faktiskt ett högre multipel tal men inte 40, jag skulle ge det max 25 och det är högt för farma.
__________________
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2026-04-24 kl. 17:22.
Citera
2026-05-06, 13:29
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Men ev. läge att fiska upp Novo för en kortsiktig trejd igen.
...blev ju inte en så kortsiktig trejd denna gång utan blev sittande på den i ett par månader, men nu har jag sålt Novo igen efter dagens uppgång.
Citera
2026-05-06, 14:11
  #572
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
...blev ju inte en så kortsiktig trejd denna gång utan blev sittande på den i ett par månader, men nu har jag sålt Novo igen efter dagens uppgång.

Men tänka sig, då fick du lite utdelning trots allt, hur kändes det?
__________________
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2026-05-06 kl. 14:15.
Citera
2026-05-08, 09:28
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Men tänka sig, då fick du lite utdelning trots allt, hur kändes det?

vart tror du aktien kommer hamna efter x antal år?
vad jag ser är att fetto pillrena kommer bli en miljard succe eftersom folk är otroligt lata.
jag såg någonstans att den är idag värderad till 5b dollar och 2030 kommer den vara 30-50b dollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in