2026-02-09, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
På en vanlig arbetsplats kommer du aldrig komma undan med att sitta på möten och ha en förlöjligande ton mot kollegor eller till och med kalla kollegor för idiot.

Men fullmäktigesalen är ingen vanlig arbetsplats. Vart har du fått det ifrån?

Fullmäktigesalen är en demokratisk inrättning där det råder synnerligen tillåtande acceptens att uttrycka sig inom den svenska lagens ramverk.

Däremot har Allard en retorik som inte är av den traditionella skolan utan är betydligt mer burdus, rättfram och frispråkig än vad vi är vana vid i våra fullmäktigesalar. Men det är helt inom gränserna för vad som är tillåtet. Att genomföra en sådan ”utvisning” ur fullmäktige som du förespråkar är alltså demokratiskt förkastligt. Vilket såklart väger tyngre än din allmänna känsla av att du upplever Allard som ohyffsad. Det är okej att vara ohyffsad i fullmäktigesalen.

Däremot är lagöverträdelser i fullmäktigesalen inte okej. Den moderata politiker som gav sig på Allards partikollega kommer garanterat polisanmälas och sannolikheten för att han också blir dömd är hög.

På en arbetsplats uppför man sig.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Vad är det för offerkofta du pratar om? Är det något du stickar hemma på kammaren?

Om du inte fattar det har du inte alla hästar hemma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sjukt att se en sådan person och sedan direkt gå till tanken "honom vill jag underkasta mig".

Vad är det som gör att du så gärna vill att han ska få bestämma över dig?

Om du ser hela debatten så ser du att Örebropartiet och Markus Allard vill prioritera bort all skit som "konst i hissar" för miljoner och lägga pengarna på sjukvården istället.

Kan det vara det som är intressant för väljarna. Att de vill prioritera rimligt för en gång skull. Väljarna vill inte serveras skit av politikerna.

Samtidigt som stärker sjukvården mest av alla så prioriterar de bort så pass mycket av skiten som ingen efterfrågar att även skatten kan sänkas.
Citera
2026-02-09, 17:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok registrerad feb 2026, du verkar ju grina som fan över att Örebropartiet skulle komma in i riksdagen. Jag tror knappast att AFS har någonting att sätta emot Örebropartiet, till skillnad från AFS har Örebropartiet en faktisk agenda och en partiledare som levererar faktisk politik.

Vad har min registrering med saken att göra? Har det något med din offerkofta att göra? När argumenten tryter....
Citera
2026-02-09, 17:29
Medlem
HomoDeuss avatar
Mmm. Det ser lovande ut för svensk politik. Vilken banandiktatur bör vi ha som förebild? 😂😀
Citera
2026-02-09, 17:30
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Synd bara att han framstår som ett psykosgenombrott.
Örebropartiet behövs men Allard behöver förstå att för mycket svordomar (upprördhet) = tappade röster.

Spill inte bort det goda med känsloutbrott. Lägg passionen smartare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sjukt att se en sådan person och sedan direkt gå till tanken "honom vill jag underkasta mig".

Vad är det som gör att du så gärna vill att han ska få bestämma över dig?

Är det bättre att rösta på någon som vill ha ett folkutbyte?
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Markus Allard har alltid gett psykopatvibbar och han har svåra aggressionsproblem. Hans behov av trycka ner och dominera är sadomasochistisk. Han är inte normal.

Dessutom bög.

Oväntat att han stödjer SD
Många saker som inte verkar stå rätt till i den skallen, ja. Men han stödjer inte SD, han är tvärtom starkt kritisk mot SD och nuvarande regering. Han har t.o.m spridit så många lögner om SD att han inte längre får vara med i Riks. Han har bakgrund i marxismen och uteslöts från Ung Vänster för att han uttryckte stöd för Revolutionära Fronten. Högerpolitiker är vanligtvis inte känslostyrda på det här sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
På en arbetsplats uppför man sig.

Låt mig citera en känd politiker från Örebro:

”Du är en idiot!”

Nu har jag förklarat flertalet gånger. Fullmäktigesalen är inte att betrakta som ”en vanlig arbetsplats”. Var god läs mitt förra inlägg igen.

… idiot.
Citera
Medlem
ScorchPipes avatar
Allard har ofta rätt i sak, men ibland är han för skrikig. Tror han hade lyckats åstadkomma mer med en lugnare ton som skär djupare. Nu kan hans motståndare bara peka på att han skriker och därför inte bör tas seriöst.
Citera
2026-02-09, 17:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av storgalten
Eller hur, du visste inte den regeln, därefter levererar du ovanstående skit.

Den som levererar avföring, är du. Jag är mycket inläst på svensk inrikespolitik. Därför kan jag svära på att Örebropartiet givetvis inte tar sig in i riksdagen. Det begriper en femåring.
Citera
2026-02-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Bryr mig inte ett dugg om han svär, vi som folk har full rätt att vara riktigt jävla arga på den korrupta politik som förts tvärt emot land och folks väl, och då får man svära med all rätt!

Nu står han förvisso och raljerar om äppelskrutt, tårtor och tavlor hela dagarna långa. Han för inte några egna politiska argument. Han svär och hotar medlemmarna i församlingen. Han trotsar presidiet och har ett förstånd som gör även en ettåring klok i jämförelse.

Jag har lyssnat på stollen i flera timmar och han framför inte en enda politisk poäng, inte ett enda eget politiskt förslag.

Det vi kan konstatera är att varken region Örebro eller Örebro Kommun mår bra. På ett år har de haft en skolskjutning, tre mediala socialfall och ett dussin polska församlingar i både regionfullmäktige och i kommunalfullmäktige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in