2026-02-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis

Pinsamt att se, faktiskt. Kan inte hantera sina egna känslor, både beter och formulerar sig som ett barn.

Det här hör inte hemma i svensk offentlighet.
Citera
2026-02-09, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av storgalten
Han kommer in i riksdagen. Du är fruktansvärt dåligt påläst. Och jag kan förstå att vänsterpartister som ser invandring och bögeri som viktigaste frågorna får ångest.

Jag är väldigt påläst, när det kommer till inrikespolitik. Det är därför jag säger det jag säger. Du verkar mest argumentera enligt känslor och önsketänka.
Citera
2026-02-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilverfisken2026
Kontroversiellt? På vilket vis då?

Folk som inte kan uppföra sig på sina arbetsplatser, brukar ju få sparken om de inte hörsammar varningar? Tänker du att det är annorlunda bara för att man är invald i ett fullmäktige? Han är ju uppenbarligen ingen glädjespridare på sin arbetsplats, gör snarare livet surt för många eftersom han har svårt att uppföra sig och kontrollera sina känslor.

Det är ju exakt där om någon stans du skall få uppröra och tala. Jag tror till och med du har mer rättigheter att uttrycka dig där, än någon stans.

Det hotas inte, det finns inget man kan ta Allard på utan att han är plump. Men det får man vara, man får kalla folk för idioter.

Speciellt i en kammare där man ju sitter för att diskutera politik.

Det är ju hela poängen.
Speciellt efter Örebros Allehanda, eller Närkes allehanda, där man egentligen bara skrev ihop en sörja för att sänka partiet.

Medans det efter visade sig att Allard svarat på massor 10St med grovt inskränktande kommentarer på demokratin.

Istället skriver dem om svaren och utmålar honom som ett hot.

Vilket det inte är.
Citera
2026-02-09, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag är ganska säker på att Allard uppför sig precis som hans väljare förväntar sig, är det ett problem?

Uppenbart är det ett problem, på arbetsplatsen Örebro fullmäktige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag vill ha Allard som diktator.

Helvetes jävlar vad det skulle städas i det här landet då

Sjukt att se en sådan person och sedan direkt gå till tanken "honom vill jag underkasta mig".

Vad är det som gör att du så gärna vill att han ska få bestämma över dig?
Citera
Medlem
Citat:
Jag är väldigt påläst, när det kommer till inrikespolitik. Det är därför jag säger det jag säger. Du verkar mest argumentera enligt känslor och önsketänka.

Dom har väll 8% och behöver ca 12%i regionen, där Örebro har i vart fall en plats om du får 12%.

Så omöjligt är det inte, men vi får väll se !
Citera
2026-02-09, 17:26
Avstängd
Citat:
Eller hur, du visste inte den regeln, därefter levererar du ovanstående skit.
Citera
2026-02-09, 17:26
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vilka är det som är rädda för att Örebropartiet skulle komma in i riksdagen? Jag har inte hört ett pip om det. Det är nog större chans att AFS kommer in än Örebropartiet, återvandring är på tapeten, och har letat sig in i Svenssons medvetande som enda möjlighet för att få ordning på Sverige.

Ok registrerad feb 2026, du verkar ju grina som fan över att Örebropartiet skulle komma in i riksdagen. Jag tror knappast att AFS har någonting att sätta emot Örebropartiet, till skillnad från AFS har Örebropartiet en faktisk agenda och en partiledare som levererar faktisk politik.
Citera
2026-02-09, 17:27
Medlem
Citat:
Nog bör man kunna uppföra sig på sin arbetsplats, fullmäktige är en arbetsplats, även om den inte är som att jobba på ICA. Kan man inte uppföra, vilket Allard verkar ha problem med, bör det så klart övervägas om han ska kastas ut, uteslutas. Det är ju inte första gången, som sagt. Spelar ingen roll om det är Allard eller Ulla från MP som uppför sig så här illa. Man uppför sig på sin arbetsplats. Klart som korvspad.

På en vanlig arbetsplats kommer du aldrig komma undan med att sitta på möten och ha en förlöjligande ton mot kollegor eller till och med kalla kollegor för idiot.

Men fullmäktigesalen är ingen vanlig arbetsplats. Vart har du fått det ifrån?

Fullmäktigesalen är en demokratisk inrättning där det råder synnerligen tillåtande acceptens att uttrycka sig inom den svenska lagens ramverk.

Däremot har Allard en retorik som inte är av den traditionella skolan utan är betydligt mer burdus, rättfram och frispråkig än vad vi är vana vid i våra fullmäktigesalar. Men det är helt inom gränserna för vad som är tillåtet. Att genomföra en sådan ”utvisning” ur fullmäktige som du förespråkar är alltså demokratiskt förkastligt. Vilket såklart väger tyngre än din allmänna känsla av att du upplever Allard som ohyffsad. Det är okej att vara ohyffsad i fullmäktigesalen.

Däremot är lagöverträdelser i fullmäktigesalen inte okej. Den moderata politiker som gav sig på Allards partikollega kommer garanterat polisanmälas och sannolikheten för att han också blir dömd är hög.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Uppenbart är det ett problem, på arbetsplatsen Örebro fullmäktige.
Åh nej offerkoffta på
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Det är ju exakt där om någon stans du skall få uppröra och tala. Jag tror till och med du har mer rättigheter att uttrycka dig där, än någon stans.

Det hotas inte, det finns inget man kan ta Allard på utan att han är plump. Men det får man vara, man får kalla folk för idioter.

Speciellt i en kammare där man ju sitter för att diskutera politik.

Det är ju hela poängen.
Speciellt efter Örebros Allehanda, eller Närkes allehanda, där man egentligen bara skrev ihop en sörja för att sänka partiet.

Medans det efter visade sig att Allard svarat på massor 10St med grovt inskränktande kommentarer på demokratin.

Istället skriver dem om svaren och utmålar honom som ett hot.

Vilket det inte är.

Det är väl en väsentlig skillnad på att få uttrycka åsikter politiskt och röra om, och att ständigt och jämt ägna sig åt personangrepp, skapa oreda, osv. Det anser nog de flesta vuxna.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Åh nej offerkoffta på

Vad är det för offerkofta du pratar om? Är det något du stickar hemma på kammaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in