2026-02-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hallå Knas Jag vet inte om du missförstår mig medvetet eller om du har problem med läsförståelsen men det jag menar med ett plus ett är att med tanke på Sofias historik och det som framkommit av kontakten med Epstein hittills så kan man knappast bli förvånad om mer framkommer. Eller hur?

Och hur kan du då försvara Sofia?
Redan innan det här med Epstein så har hon skämt ut oss genom sina avklädda bilder som även övriga världen kunnat ta del av. Att vi har en Paradise hotel-deltagare och Slitz-modell som prinsessa och "kunglig höghet". Du tycker inte att det är olämpligt och pinsamt?

Hallå Lost och tack för ditt svar.

Jag missförstår dig inte medvetet så förmodligen saknar jag din talang för läsförståelse men OM det inte framkommer mer så är det svårt för mig att se hur det kan bli ett utan snarare noll. Det är möjligt att jag även saknar din talang för matematik avseende addition och ett plus ett men någonting säger mig att jag och alla andra som inte har dina gåvor i just detta kan överleva utan problem.

Nej, att hon har varit med i PH och Slitz som ung är för mig inte så olämpligt eller pinsamt som det är för dig. Det hade naturligtvis varit bättre om hon inte förekommit där men nu har hon varit det och då får var och en döma henne för det.

Har du lyckats få någon tid hos ögonläkare? Det var väl du som inte blundar om jag minns rätt och det måste rimligtvis trötta ut dina ögon. Får du inte hjälp i tid så kanske det blir så svåra skador att du får problem att i framtiden uttrycka dig i skrift trots hjälp med exempelvis glasögon. Det vore en stor förlust för oss här på flashback om just du skulle begränsas av det eftersom du har talang utöver det vanliga när det gäller läsförståelse och addition
Citera
2026-02-08, 14:47
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och det finns massor av sådana skolor i USA:s populära cities, som egentligen bara är till för att "studenterna" ska få studentvisa. Det är underförstått att det inte handlar om någon riktig undervisning. CSN betalar, och i många fall betalas de pengarna aldrig tillbaka av studenten. D.v.s.: du och jag betalar. Dessa skolor vet alltid vad maxbeloppet är, som man kan låna till för själva undervisningen (terminsavgiften) i respektive lands studiemedelssystem, och därför kostar undervisningen för en svensk medborgare alltid precis CSN:s maxbelopp.

Det förekommer i princip ingen undervisning, bara ett par timmar per dag för syns skull om ens det, och resten av tiden kan deltagarna i stället ägna sig åt den riktiga anledningen till att de kom till USA, d.v.s. festa, modella (eller försöka göra det), hora, jaga rika karlar...

Just denna skola som Sofia sägs gått på går inte att få finansierad, varken terminsavgiften eller för uppehälle, via CSN.
Senast redigerad av EnSugarDaddy 2026-02-08 kl. 14:55.
Citera
2026-02-08, 14:55
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det intressanta är väl vad hon läste på skolan och om detta har lett till hennes kontakt med ekonomen Barbro eller inte.

Sofia ville väl testa USA och då är det väl bra att gå en språkskola med yrkesförberedande utbildningar, innan man vet om USA är något att ha eller inte. Men du kanske tycker det låter rimligare att en 21 åring hoppar på läkarlinjen det första hon gör när hon kommer till USA.

För att få green card i USA krävs lite mer än att gå ett Komvux/KY-utbildning. Och utan green card - inget arbete.

Dessutom, Barbro fiskade ju bland studenterna vid Handelshögskolan. Där kan man ju säga att en hel del är högpresterande. Jämfört med dem och vad Barbro såg i en Slitz- och PH-brud är verkligen värt att diskutera.
Senast redigerad av EnSugarDaddy 2026-02-08 kl. 15:00.
Citera
2026-02-08, 14:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSugarDaddy
Just denna skola som Sofia sägs gått på går inte att få finansierad, varken terminsavgiften eller för uppehälle, via CSN.

Minsann. I så fall måste den vara MYCKET dålig.
Citera
2026-02-08, 15:04
Medlem
Citat:
För att få green card i USA krävs lite mer än att gå ett Komvux/KY-utbildning. Och utan green card - inget arbete.

Dock, Barbro fiskade ju bland studenterna vid Handelshögskolan. Där kan man ju säga att en hel del är högpresterande. Jämfört med dem och vad Barbro såg i en Slitz- och PH-brud är verkligen värt att diskutera.

Du har så rätt. Och vår höghet hade inget arbetstillstånd och absolut inget Green Card. Så vad hn levde på i USA kan man undra. Något svart servitrisjobb på en bar kanske.

Man får ju inte ett Green Card eller arbetsvisum om man inte har verklig orsak att vistas i lander:

1) Inte representerar en utländsk firma i USA, t.ex. att man är anställd av ett svenskt bolag, bank el, dyl. med dotterbolag i USA och utsänd för att jobba,

2) Inte är forskare eller tillhör annan eftertraktad yrkeskategori som är eftertraktad i USA,

3) Bara har studentvisum,

4) Inte gift med en amerikan som dessutom kan gå i god för dig och underhålla dig ekonomiskt i flera år även efter en ev.skilsmässa.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-08 kl. 15:14.
Citera
2026-02-08, 15:07
Medlem
Citat:

Kan inte länka men slår man upp skolan anar man studentunderlaget
Citera
2026-02-08, 15:13
Medlem
EnSugarDaddys avatar
Som sagt, varför bryr sig denna Barbro om en tjej vars enda meriter är utvik i Slitz (någon som sett fler mer professionella modelluppdrag?) och deltagare i Paradise Hotel?
Citera
2026-02-08, 15:20
Medlem
Citat:
Som sagt, varför bryr sig denna Barbro om en tjej vars enda meriter är utvik i Slitz (någon som sett fler professionella modelluppdrag) och deltagare i Paradise Hotel?

B hade väl inte så många andra med den bakgrunden i sitt stall. Svenskorna är populära bland männen i USA och få genomsnittliga amerikanska kvinnor av normal börd har utvik och hångel-program i sin cv. Så drog väl B. till med vår höghets stora begåvning och intresse för 'redovisning med inriktning på affärsutveckling' (som Hovet benämner det), efter hennes djupdykning i studierna på 'New York Institute for English and Business'.

En kombination som tydligen gjorde susen. Både 'kreativa' och 'intelligenta ådror' i Soffan.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-08 kl. 15:26.
Citera
2026-02-08, 15:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
4) Inte gift med en amerikan som dessutom kan gå i god för dig och underhålla dig ekonomiskt i flera år även efter en ev.skilsmässa.

Tack, du satte fingret på något intressant där.

Epst*in bad helt uppenbart B*rbro att välja en fru åt honom.

Källa: Aftonbladet https://share.google/XU6BhA5bfxCSJQLGC

Epst*in frågade dessutom i flera mejl till B*rbro "var är min svenska fru"

Källa: Expressen https://share.google/T2iIz8Anxuyg9cCsk
Citera
2026-02-08, 16:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
B*rbro var inbjuden och var där på deras bröllop.
Det var även B*rbro som introducerade Sofia för Epst*in där 2005

Tycker inte du själv att det låter konstigt att B*rbro blev inbjuden till deras bröllop med tanke på hennes fortsatta kontakt med Epst*in efter domen 2008?

Citat:
Och utufrån Epst*in filerna så har B*rbro skrivit till Epst*in om när S*fi* blev officiellt tillsammans med CP. Mailet ser ut som skryt. Förmodligen det som gjorde Epst*in nyfiken, så att han ville bjuda S*fi* på filmvisning 2012.

Fast nu spekulerar du, det finns väl inga bevis för att mailet var fråga om skryt eller att mailet gjorde Epst*in nyfiken?

Citat:
Jag undrar vad S*fi* och hovet tycker om.B*rbro nu, när sådant uppdagar sig....

Du ställer äntligen högst relevanta frågor men du borde väl samtidigt ställa dig frågan vad de visste 2015?
Citera
2026-02-08, 18:44
Medlem
beckos avatar
Citat:
Frågan är utan CSN, vem, vad och hur finansierades utbildningen.
A. Epstein
B. Barbro
C. Svartarbete och nolltaxering
D. Annat

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack, du satte fingret på något intressant där.

Epst*in bad helt uppenbart B*rbro att välja en fru åt honom.

Källa: Aftonbladet https://share.google/XU6BhA5bfxCSJQLGC

Epst*in frågade dessutom i flera mejl till B*rbro "var är min svenska fru"

Källa: Expressen https://share.google/T2iIz8Anxuyg9cCsk

När det började hetta till med bröllopet så åker Sofia till Epstein för en sista minuten (vad?) officiellt på premiär för att bestämma sig: gränslöst liv med Epstein i NYC eller kungligt liv med Carl? Eller?
Senast redigerad av becko 2026-02-08 kl. 18:52.
Citera
2026-02-08, 18:50
Medlem
Citat:
Oj, det är flera olika källor. Återkommer när jag hittat dessa igen.

Hur går det med källorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in