2026-02-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tackar! Lön får man om man arbetar, arbetar man så har man inte gjort någon FIRE. AA är uppenbarligen mytoman.

Det är inte så det fungerar. Om du har ditt eget företag där det ligger en massa pengar som du vill ta ut kan du antingen ta ut dom som lön eller som utdelning. Du måste inte nödvändigtvis arbeta.

Om du vill lära dig något intressant som är relaterat, så googla på 'Lex Uggla' (Uggla som i Magnus Uggla)
Citera
2026-02-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockesons
40.000 utgifter varje mån för herr AA som han ska bidra med
20.000 kommer in från Youtube
20.000kr behöver herr AA dra in utöver dagens läge från något annat

Det blir en liten peng som AA behöver få in för att familjen ska rulla vidare. Vi har knappast räknat med några räntor eller andra månadsvis rörliga summor då AA inte lägger någon större vikt vid dessa. Det kan således lika gärna vara 30.000kr någon månad, inte så noga, AA har ju känsla för det där med att dra in kronor.

Blir nog inte så många miljoner för framtida Fagerbergs

Haha! Jag kan tuben väl och kan GARANTERA att denne bedragare och mytoman absolut INTE får in några 20 papp i månaden på youtube! För den summan ska du ha rejält bra drag på visningar och pren. Så helt uteslutet. Den egentliga frågan är varför emmlet ljuger så förb...t. Varför går vissa på det?
Citera
2026-02-07, 17:39
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln
Haha! Jag kan tuben väl och kan GARANTERA att denne bedragare och mytoman absolut INTE får in några 20 papp i månaden på youtube! För den summan ska du ha rejält bra drag på visningar och pren. Så helt uteslutet. Den egentliga frågan är varför emmlet ljuger så förb...t. Varför går vissa på det?
Han har några hundra prenumeranter som betalar 99kr i månaden som jag förstått det.
Citera
2026-02-07, 17:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Det är inte så det fungerar. Om du har ditt eget företag där det ligger en massa pengar som du vill ta ut kan du antingen ta ut dom som lön eller som utdelning. Du måste inte nödvändigtvis arbeta.

Om du vill lära dig något intressant som är relaterat, så googla på 'Lex Uggla' (Uggla som i Magnus Uggla)

Ahhh....
Så det faktum att han spelar in videos hela dagarna och har löneinkomst betyder inte att han arbetar med att göra videos? I min bok arbetar han.
Citera
2026-02-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln

Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Han har några hundra prenumeranter som betalar 99kr i månaden som jag förstått det.

Drygt 450 personer betalar 99kr/månad för börsgudens chefs insikter om börsen. Även om det blir skatt, arbetsgivaravgift etc på så blir det ett bra tillskott till den gigantiska hushållsbudgeten i Falkenberg.
Citera
2026-02-07, 19:42
Medlem
Citat:

AA har inte övergett sina planer på att köpa hobbyhuset genom företaget. I en livesändning för en tid sedan sa han att han skulle boka tid med sin revisor för att diskutera saken. AA menar på att huset ska användas till att producera YT-filmer och ha möten med med följare för att diskutera pensioner. Även om det kan bli ett hus med sjötomt är det absolut inget fritidshus enligt AA. Där ska den arbetsfria låtsasmiljonären jobba

Jan Guillou har ju gjort samma sak och åkt på ordentliga skattetillägg - men det avskräcker inte AA. Hoppas revisorn också påpekar att AA inte har rätt att ge råd om pensioner etc.
Citera
2026-02-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ahhh....
Så det faktum att han spelar in videos hela dagarna och har löneinkomst betyder inte att han arbetar med att göra videos? I min bok arbetar han.

Jag reagerade på ditt ordval om "lön får *man*, om *man* jobbar". *man* är en generalisering där antagandet är att det involverar alla, och inte bara AA.

Mitt svar var relaterat till din generaliserande antagande som är felaktigt.
Citera
2026-02-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har inte övergett sina planer på att köpa hobbyhuset genom företaget. I en livesändning för en tid sedan sa han att han skulle boka tid med sin revisor för att diskutera saken. AA menar på att huset ska användas till att producera YT-filmer och ha möten med med följare för att diskutera pensioner. Även om det kan bli ett hus med sjötomt är det absolut inget fritidshus enligt AA. Där ska den arbetsfria låtsasmiljonären jobba

Jan Guillou har ju gjort samma sak och åkt på ordentliga skattetillägg - men det avskräcker inte AA. Hoppas revisorn också påpekar att AA inte har rätt att ge råd om pensioner etc.

Tror inte AA har någon officiell revisor faktiskt då hans omsättning vida understiger kravet på revisor som avskaffades för en massa år sedan. En revision kostar en massa pengar och jag tvivlar på att en revisor skulle våga skriva under revisionsberättelsen för AA AB :-D

Hus är nära på omöjligt att sätta på företaget om det inte handlar om en fabriksbyggnad eller liknande. Samma sak gäller för bilar - det är i stort sett bara speciella fordon som truckar och sopbilar som man kan dra av till 100%. Kläder kan man mygla lite med om du hittar en bra leverantör som sätter på en logga och skriver på fakturan att det är marknadsföringsmaterial. Men ett hus? En snöbolls chans i helvetet säger jag.
Citera
2026-02-08, 03:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag reagerade på ditt ordval om "lön får *man*, om *man* jobbar". *man* är en generalisering där antagandet är att det involverar alla, och inte bara AA.

Mitt svar var relaterat till din generaliserande antagande som är felaktigt.

Hur många promille av sveriges befolkning får lön utan att arbeta om du gissar?

Smit inte nu! Gissa!
Citera
2026-02-08, 07:38
Medlem
Citat:
AA går in i ödesveckan v6 med EK 1063K (inkl LÅNET) och lån 1475K (42/58).

AA är hittills i år upp med 4% / 42K före uttag o insättninagr. Han är -7% -83K efter uttag/insättningar.

Buffert: 170K + belåning.

Lån anges till:
USA-portf: 215K (74% av portf)
Privata portf: 502k (63% av portf)
Företagsporf: 760K (59% av portf)
AA nämner inget om förra veckans fel om lånen, min gissning är att det var ett misstag. Denna vecka stämmer det.

Stora innehav:
Hexatronic: 1436K
AMD: 548K
Nvidia: 408K
Ovan inkl belåning, tillkommer innehav i buffert o tjp.

Stolt som en tupp går AA igenom veckans portföljhändelser. Han som säger sig inte bry sig om kortsiktiga kurshändelser
AA går in i V 7 med EK 1221K (INKL LÅNET) och lån 1477K. (45/55)

Han är +17% / 200K före uttag /insättningar och +7% /75K efter uttag / insättningar hittills i år.

Buffert 175K

Stora innehav:
Hexatronic: 1669K
AMD: 489K
Nvidia: 402K

AA påstår sig endast blivit överbelånad i buffertportföljen där han sålde innehavet i Alcadon. Aktiedelen i bufferten består till 50% av Hexatr och sedan diverse surdegar som Snap, Lyko mfl.

USA-portföljen är just nu 21% EK o 79% lån. Oklart hur det kan vara så. Den portföljen är -25% i år.

Hexatronic är också ett innehav i surdesgsportföljen. Där har aktien klättrat o är näst bästa innehavet med -14%. AA har ett gav på 32kr med mål att sälja på 48kr. Det var där han rekommenderade ALLA att köpa hexatronic. Bra att komma ihåg när AA skryter om vilka pengar han tjänat de senaste veckorna. Alla innehav i surdegsportföljen är nu på tydligt minus.
Citera
2026-02-08, 07:49
Medlem
AA har haft ett långt nattligt samtal med sig själv. Samma upprepningar som tidigare. Såklart börjar AA med att slå sig för bröstet över hur mycket han tjänat på Hexatr de senaste tiden. 1 mille på 2,5 månader. Han funderar över hur snart han tjänat nästa miljon på hexatronic. AA funderar över hur han ska spendera alla pengar han tjänar. Han har dock totalt glömt av sin sambo. Ingen lägenhet i sikte för henne, o hon får fortsätta jobba. Det är bara jag, jag, jag för AA.

AI kommenterar såhär
"Videon ger en autentisk och personlig inblick i skaparens liv, men den uttalade oviljan att redigera materialet gör att framställningen blir något långrandig och repetitiv."

Jag ger filmen 8 av 5 möjliga spyhinkar. Se den bara om du vill höra AAs upprepningar o förstöra din söndagsmorgon.
Citera
2026-02-08, 08:59
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Stolt som en tupp går AA igenom veckans portföljhändelser. Han som säger sig inte bry sig om kortsiktiga kurshändelser
AA går in i V 7 med EK 1221K (INKL LÅNET) och lån 1477K. (45/55)

Han är +17% / 200K före uttag /insättningar och +7% /75K efter uttag / insättningar hittills i år.

Buffert 175K

Stora innehav:
Hexatronic: 1669K
AMD: 489K
Nvidia: 402K

AA påstår sig endast blivit överbelånad i buffertportföljen där han sålde innehavet i Alcadon. Aktiedelen i bufferten består till 50% av Hexatr och sedan diverse surdegar som Snap, Lyko mfl.

USA-portföljen är just nu 21% EK o 79% lån. Oklart hur det kan vara så. Den portföljen är -25% i år.

Hexatronic är också ett innehav i surdesgsportföljen. Där har aktien klättrat o är näst bästa innehavet med -14%. AA har ett gav på 32kr med mål att sälja på 48kr. Det var där han rekommenderade ALLA att köpa hexatronic. Bra att komma ihåg när AA skryter om vilka pengar han tjänat de senaste veckorna. Alla innehav i surdegsportföljen är nu på tydligt minus.
Stort Tack!

Utveckling av hävstången efter v6
YTD har EK efter uttag ökat med 75K och belåningen ökat med 129K, en större hävstång idag jmf med v1.

V EK Lån Hävstång
1 1207 1348 2.12
2 1158 1384 2.20
3 1103 1442 2.31
4 1027 1442 2.40
5 1063 1475 2.39
6 1221 1477 2.21

Saker man önskade att AA förmedlade till sina följare:
Efter en kanon fredag är det lämpligt att se över sin skuldsättning. Ta hem lite vinst i något av sina innehav och använda pengarna till att amortera blancolån (t.ex. vattenskotern), kreditkortsskulder eller belåning.
Men det budskap AA fortsätter att sälja in, är inte använda sina egna pengar för att finansiera sitt 'arbetsfria' liv. Den enda gången AA säljer är om han tvingas pga överbelåning.
Det enda man behöver göra för att veta mer om dessa 'tricks' är att betala 99kr/månad. Tack o lov så fortsätter antalet betalande medlemmar att minska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in