Citat:
Hänger inte med riktigt längre, är det någon som kan förklara varför blancolånet på 150k fortfarande är en del av EK?
Vad jag förstått är vattenskoter och dragbil inköpta för de pengarna och lånet skulle ju bara parkeras i EK i väntan på affär, vilket AA gjorde väldigt tydligt när han lånade pengarna? Vad är det här för mygel?
Vad jag förstått är vattenskoter och dragbil inköpta för de pengarna och lånet skulle ju bara parkeras i EK i väntan på affär, vilket AA gjorde väldigt tydligt när han lånade pengarna? Vad är det här för mygel?
Citat:
Istället för att minska EK med 150K enl. plan så valde AA att öka belåningen med 100K för att köpa vattenskotern. Och som den lånetorsk AA är, har han troligen ökat belåningen med ytterligare minst 75K för att köpa en Cab + dragkrok, svaret kommer imorgon...
150K från blancolånet som var tänkt att vara temporär del av EK är nu troligen permanent. AA förmår inte sälja något av sina innehav speciellt inte efter att (en sista gång?) lyckats övertala en ockerbank att låna ut pengar... Ränta betyder ingenting för en börsgud som AA
150K från blancolånet som var tänkt att vara temporär del av EK är nu troligen permanent. AA förmår inte sälja något av sina innehav speciellt inte efter att (en sista gång?) lyckats övertala en ockerbank att låna ut pengar... Ränta betyder ingenting för en börsgud som AA

AA har ju inte sagt hur han betalade varken vattenskotern el bilen. Ett alt är att lånet som var till vattenskotern var större och AA bara satte in en del i sin privata portfölj. Men det låter inte troligt.
Både vattenskoter o bil är så vitt jag förstår köpta via åf. De brukar vara glada i att förmedla krediter. Har AA tagit mer krediter om tillfälle gavs? De 100K räcker ju inte till både bil o vattenskoter, dessutom har det varit månadsskifte med alla räkningar som ska betalas.