2026-02-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Ok, jag får erkänna att jag inte följde HT dagligen när hon fött L och tiden därefter men någonstans kan jag inte dra mig till minnes att hon nämnt ett ljud om smärta, förlossningsskada etc däromkring? Det känns så off character för henne som annars gladeligen delar med sig av mens, öronbesvär, diverse krämpor etc. Jag känner mer och mer att det är en efterhandskonstruktion eller iaf överdrivet. Jag har länge tänkt att jag ska tänka snällt och ge henne benefit of a doubt men senaste tidens knaserier och hoppande hit och dit gör mig väldigt tveksam.

Tja, det gjorde jag och hon sa ingenting om det då. Jag minns att hon pratade om att hon blev svullen ett tag efter förlossningen och använde bedövningsssalva. Men i ETT ÅR pratade hon inte om det. Det ploppade upp lägligt då och då men hon pratade ABSOLUT INTE om det varje dag i ett år. Och det fanns inget content visandes att hon inte kunde gå efter förlossningen och allt vad hon pratar om.

Allt det här är efterhandskonstruktioner.
Citera
2026-02-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Här är all text som syns i bilden:

"I ärlighetens namn kollar jag sällan tillbaka på bilder från denna tiden för jag mådde så fruktansvärt dåligt pga hur ont jag hade och hur mycket det förstörde tiden som skulle vara så mysig.
Jag fick liksom kasa mig ut från sängen som en säl för att jag inte kunde lägga tyngden överhuvudtaget.
Jag satt antingen på svanskotan eller på sidan av låret i närmre ett år. Vad skönt. 😠
Grät så mycket varje dag. Och för att inte tala om nätterna när man var uppe och vaggade konstant. Och det var inte pga hormonerna utan för att jag var så besviken och ledsen över att jag valde att föda vaginalt för att sen inse att jag inte fick någon revansch utan istället förstörde det hela bebisbubblan pga smärtan, svullnaden som inte gick över. Tänk att det först var när Lara var 1,5 som jag började se vändning och kunde fasa ut bedövningssalvan. 🥲 great.
Använde så mycket bedövningssalva. Minns att jag köpte 10 tuber åt gången. Fick det inte på recept sjukt nog. Bara att röra sig var liksom fruktansvärt.
Men nu kan jag ändå se på bilderna från denna tiden utan att rysa.
Den ‘hemska tiden’ var aldrig pga Lars såklart utan för smärtan och svullnaden som höll i sig så sjukt länge.
I en fantasivärld hade jag velat slida tillbaka och göra om med erfarenheten och allt jag vet idag. Göra om och göra ‘rätt’. Bara få uppleva det där mysepyset.
Det fina med tiden."

Säger bara WTF! Shit vad hon ljuger och hittar på

Ja, i inlägget 6 februari 2024 då Larsis blivit 4 månader skriver hon att hon "är i den där fina mysiga bebisbubblan" men att hon haft det jobbigt med att inte kunna sitta pga stygnen men att "nu när allt har lugnat ner sig, vi har kommit in i det nya livet, jag känner mig återställd och vi liksom har hittat en balans i alltihopa kan jag inte förklara i ord hur mycket jag älskar det här."

Jobbigt att ljuga när det går att hitta bevis för det på hennes egen instagram haha hur tänker hon? 😅🙈🙈🙈

Bild på inlägget: https://imgur.com/a/DnxvTRJ
Senast redigerad av M1D2 2026-02-07 kl. 19:40.
Citera
2026-02-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Här är all text som syns i bilden:

"I ärlighetens namn kollar jag sällan tillbaka på bilder från denna tiden för jag mådde så fruktansvärt dåligt pga hur ont jag hade och hur mycket det förstörde tiden som skulle vara så mysig.
Jag fick liksom kasa mig ut från sängen som en säl för att jag inte kunde lägga tyngden överhuvudtaget.
Jag satt antingen på svanskotan eller på sidan av låret i närmre ett år. Vad skönt. 😠
Grät så mycket varje dag. Och för att inte tala om nätterna när man var uppe och vaggade konstant. Och det var inte pga hormonerna utan för att jag var så besviken och ledsen över att jag valde att föda vaginalt för att sen inse att jag inte fick någon revansch utan istället förstörde det hela bebisbubblan pga smärtan, svullnaden som inte gick över. Tänk att det först var när Lara var 1,5 som jag började se vändning och kunde fasa ut bedövningssalvan. 🥲 great.
Använde så mycket bedövningssalva. Minns att jag köpte 10 tuber åt gången. Fick det inte på recept sjukt nog. Bara att röra sig var liksom fruktansvärt.
Men nu kan jag ändå se på bilderna från denna tiden utan att rysa.
Den ‘hemska tiden’ var aldrig pga Lars såklart utan för smärtan och svullnaden som höll i sig så sjukt länge.
I en fantasivärld hade jag velat slida tillbaka och göra om med erfarenheten och allt jag vet idag. Göra om och göra ‘rätt’. Bara få uppleva det där mysepyset.
Det fina med tiden."

Säger bara WTF! Shit vad hon ljuger och hittar på

MEN hon fick ett barn, hon lyckades! Att hon grät varje dag?!!! Av lycka för att ha fått barn då menar hon? Alla smärtor borde vara minimala jämfört med den strävan hon haft för att få barn. De va ju hennes högsta önskan nånsin. Och att vagga på nätterna? Vem fan har inte gjort de???!!!!!!
Nää, hon är inte gjorde för att bli mamma om hon klagar på smärtan efter att ha fött barn. Tror inte ett dugg på den där grova förlossningsskadan.
Alltid är de något, och nu senaste året har det eskalerat. Lögn efter lögn.
Senast redigerad av Hajmedii 2026-02-07 kl. 19:53.
Citera
2026-02-07, 20:43
Medlem
Lite komiskt ändå att hon också autocorrectat till Lars 😂
Citera
2026-02-07, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kotass11
Lite komiskt ändå att hon också autocorrectat till Lars 😂
https://imgur.com/a/EUU6R46 🤣🤣🤣
Citera
2026-02-07, 21:37
Medlem
Förlåt men hon är helt jäkla psyko på riktigt. På en och samma vecka har hon alltså avbokat ”operationen” (som ingen trodde skulle bli av) som kändes SÅ. RÄTT. i magen och samtidigt öppnat upp dörren för syskonförsök (trots lååååånga diskussioner med Kebaben om att det var rätt väg och hejdå embryot).

Tror inte ett dugg på att den där spiralen kommer att sättas in på tisdag.

Den här tokan gör verkligen ALLT för content. Snälla H du pallar inte ett till barn. SNÄLLA ta hand om den du redan har. Stäng ner dina sociala medier som bara består av lögn efter lögn och ge ditt barn ett normalt liv.
Citera
2026-02-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Förlåt men hon är helt jäkla psyko på riktigt. På en och samma vecka har hon alltså avbokat ”operationen” (som ingen trodde skulle bli av) som kändes SÅ. RÄTT. i magen och samtidigt öppnat upp dörren för syskonförsök (trots lååååånga diskussioner med Kebaben om att det var rätt väg och hejdå embryot).

Tror inte ett dugg på att den där spiralen kommer att sättas in på tisdag.

Den här tokan gör verkligen ALLT för content. Snälla H du pallar inte ett till barn. SNÄLLA ta hand om den du redan har. Stäng ner dina sociala medier som bara består av lögn efter lögn och ge ditt barn ett normalt liv.
På vilket sätt menar du att de öppnat upp dörren för syskonförsök? Var har hon skrivit det?
Citera
2026-02-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
På vilket sätt menar du att de öppnat upp dörren för syskonförsök? Var har hon skrivit det?

Delat massa bebisbilder idag. ”Livsfarligt att titta på”, ”i en fantasivärld hade jag velat slussas tillbaka och göra om”, ”göra om och göra rätt”.
Citera
2026-02-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Du måste läsa mellan raderna som fröken Ht själv skulle ha sagt
Citera
2026-02-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Du måste läsa mellan raderna som fröken Ht själv skulle ha sagt

Eller lita på magkänslan 😂
Citera
2026-02-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Tja, det gjorde jag och hon sa ingenting om det då. Jag minns att hon pratade om att hon blev svullen ett tag efter förlossningen och använde bedövningsssalva. Men i ETT ÅR pratade hon inte om det. Det ploppade upp lägligt då och då men hon pratade ABSOLUT INTE om det varje dag i ett år. Och det fanns inget content visandes att hon inte kunde gå efter förlossningen och allt vad hon pratar om.

Allt det här är efterhandskonstruktioner.

Läste hennes förlossningsberättelse nu under stories och visserligen nämner hon bristning och tennisbollsstor svullnad men sen skriver hon ” Men för varje dag blev det bättre, och 6 veckor efter förlossningen kunde jag sitta normalt och hade inte ont alls!
Kroppen är helt magisk!”

Så fan vet..
Citera
2026-02-07, 23:08
Medlem
Gotyourbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Läste hennes förlossningsberättelse nu under stories och visserligen nämner hon bristning och tennisbollsstor svullnad men sen skriver hon ” Men för varje dag blev det bättre, och 6 veckor efter förlossningen kunde jag sitta normalt och hade inte ont alls!
Kroppen är helt magisk!”

Så fan vet..
Den 23 oktober 2023 (dvs 2 veckor efter förlossningen) var hon på en promenad ”helt utan smärta”. Finns som en reel bland hennes vanliga inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in