Citat:
Ursprungligen postat av
Lessismore12
Här är all text som syns i bilden:
"I ärlighetens namn kollar jag sällan tillbaka på bilder från denna tiden för jag mådde så fruktansvärt dåligt pga hur ont jag hade och hur mycket det förstörde tiden som skulle vara så mysig.
Jag fick liksom kasa mig ut från sängen som en säl för att jag inte kunde lägga tyngden överhuvudtaget.
Jag satt antingen på svanskotan eller på sidan av låret i närmre ett år. Vad skönt. 😠
Grät så mycket varje dag. Och för att inte tala om nätterna när man var uppe och vaggade konstant. Och det var inte pga hormonerna utan för att jag var så besviken och ledsen över att jag valde att föda vaginalt för att sen inse att jag inte fick någon revansch utan istället förstörde det hela bebisbubblan pga smärtan, svullnaden som inte gick över. Tänk att det först var när Lara var 1,5 som jag började se vändning och kunde fasa ut bedövningssalvan. 🥲 great.
Använde så mycket bedövningssalva. Minns att jag köpte 10 tuber åt gången. Fick det inte på recept sjukt nog. Bara att röra sig var liksom fruktansvärt.
Men nu kan jag ändå se på bilderna från denna tiden utan att rysa.
Den ‘hemska tiden’ var aldrig pga Lars såklart utan för smärtan och svullnaden som höll i sig så sjukt länge.
I en fantasivärld hade jag velat slida tillbaka och göra om med erfarenheten och allt jag vet idag. Göra om och göra ‘rätt’. Bara få uppleva det där mysepyset.
Det fina med tiden."
Säger bara WTF! Shit vad hon ljuger och hittar på
MEN hon fick ett barn, hon lyckades! Att hon grät varje dag?!!! Av lycka för att ha fått barn då menar hon? Alla smärtor borde vara minimala jämfört med den strävan hon haft för att få barn. De va ju hennes högsta önskan nånsin. Och att vagga på nätterna? Vem fan har inte gjort de???!!!!!!
Nää, hon är inte gjorde för att bli mamma om hon klagar på smärtan efter att ha fött barn. Tror inte ett dugg på den där grova förlossningsskadan.
Alltid är de något, och nu senaste året har det eskalerat. Lögn efter lögn.