2026-02-07, 11:59
Medlem
Hej vad det går!!
Citera
2026-02-07, 12:05
Medlem
Den senaste dippen är en påminnelse om att aldrig belåna sina bitcoin för att konsumera saker man inte har råd med, som många influerare försöker locka sina följare att göra.

Förutom att räntan oftast är hög kan man bli av med rubbet under en nedgång som denna.

Med obelånade bitcoin i eget förvar kan man ta växelkursrörelser med ro.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-02-07 kl. 12:07.
Citera
2026-02-07, 12:41
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Finns inga stöd, det är bara något skapat av kurvtittare. Man ser mönster i dåtid och tror att de kan förutsäga framtiden.
Fanns det stöd som man säger, skulle den väl ha stannat där. Gör den inte det, fanns det det imaginära stödet uppenbart inte.
Vad är det du säger ? Har jag blivit lurad ?

Röven också. Skulle köpt trisslotter istället för att lyssna på slemmiga influencers på tuben.
Citera
2026-02-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Den senaste dippen är en påminnelse om att aldrig belåna sina bitcoin för att konsumera saker man inte har råd med, som många influerare försöker locka sina följare att göra.

Förutom att räntan oftast är hög kan man bli av med rubbet under en nedgång som denna.

Med obelånade bitcoin i eget förvar kan man ta växelkursrörelser med ro.

Haha, can't make this shit up!

för bara några månader sedan kunde man få PTSD av kursrörelserna. Inget om obelånade Bitcoin då inte:

Citat:
Betänk att många har PTSD från förra cykeln, då vi slog ett andra ATH och i stället för att gå vidare uppåt kraschade ner i baissemarknaden.

Annars håller jag med om att priset förstås ska mycket högre, med tanke på fundemantan och nyhetsflödet.

Ge det lite tid bara. Eventuellt kommer dessa med PTSD att ge oss ett litet handtag (till koppen) innan vi går vidare till nya höjder.

Du ändrar ju dina påståenden konstant:

Häromdagen blev du påkommen med att plötsligt ha Fiat att köpa dippen med, trots att du tidigare påstått att du haft alla dina innehav i Bitcoin och bara en minimal mängd Fiat ...
Citera
2026-02-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Haha, can't make this shit up!

för bara några månader sedan kunde man få PTSD av kursrörelserna. Inget om obelånade Bitcoin då inte:

Du ändrar ju dina påståenden konstant:

Häromdagen blev du påkommen med att plötsligt ha Fiat att köpa dippen med, trots att du tidigare påstått att du haft alla dina innehav i Bitcoin och bara en minimal mängd Fiat ...

Jag har inte PTSD.

Jag har bara en minimal mängd i fiat (klart mindre än en procent av kapitalet, även efter försäljningen av några promille på vägen ner.) Och nu har jag så smått börjat köpa lite mer bitcoin varje dag med denna minimala mängd.

Jag är inte dum i huvudet och har således inte betydande mängder fiat på ett bankkonto.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-02-07 kl. 13:11.
Citera
2026-02-07, 13:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag har inte PTSD.

Jag har bara en minimal mängd i fiat (klart mindre än en procent av kapitalet, även efter försäljningen av några promille på vägen ner.) Och nu har jag så smått börjat köpa lite mer bitcoin varje dag med denna minimala mängd.

Jag är inte dum i huvudet och har således inte betydande mängder fiat på ett bankkonto.
Men samtidigt behöver du betala utgifter genom att handla presentkort på bitrefill för dina bitcoin.

Du kastar alltså pengar i sjön via avgifter när du både handlar och säljer bitcoin, istället för att bara betala utgifter med dina ”fiat”.

Troligen sysslar du med svarta pengar eller annat fuffens vilket gör att du behöver ta dessa omvägar.

Dessutom är det skrattretande att kalla dina senaste köp av bitcoin för ”DCA” som du gör eftersom skillnaden de gör på ditt gav är mindre än ett avrundningsfel. Om vi ska tro på dina påståenden alltså.
Citera
2026-02-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes

Dessutom är det skrattretande att kalla dina senaste köp av bitcoin för ”DCA” som du gör eftersom skillnaden de gör på ditt gav är mindre än ett avrundningsfel. Om vi ska tro på dina påståenden alltså.

Väldigt relevant poäng!

Dessutom, så fort han blir påkommen med att förvanska sanningen reagerar han snabbt med extrema sätt att uttrycka sig (klassiskt kriminellt beteende):

Citat:
Citera
2026-02-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes

Det påverkar absolut inte mitt gav mätbart, ehuru uppåt, vad nu det har med saken att göra.

Det väsentliga här är väl snarare att jag passar på att rädda undan lite mer av min (procentuellt sett) minimala fiatposition nu när man inte behöver överbetala för bitcoin. Takten kommer att ökas om/när vi går under 200 WMA.
Citera
2026-02-07, 13:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om du köpte för ett dygn sedan och säljer nu då har du tjänat +10%. Om vi backar 10 år, snarare 1000%. Allt handlar om vilket perspektiv du väljer. Jag tror att vi ska upp 1000% igen inom 5 år.
Att någon behållit BTC i 10 år är ju bara en feberdröm, som används för att trigga greed. I själva verket hade man då sålt när de dubblades, kanske 2 år senare, en del segare hade hållit ut 2 år till med ytterligare en fördubbling, och vid coronauppgången med femdubbling så hade alla sålt. Och sedan missat att BTC gick upp 3 gånger till (gissade siffror).

Samma feberdröm kan man t.ex ha om apple "jag skule köpt aktien 2008 när de släppte iphone, vem som helst kunde veta då att det blev världens största produkt." Nej, inte ens Steve Jobs visste att det skulle bli något av iphone. "This is a phone, and an ipod, and an internet communicator" som han sa vid lanseringen. Världens bästa investerare Buffet hatade apple och sa att han aldrig skulle köpa.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 13:47.
Citera
2026-02-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
och vad ska driva en 1000% uppgång gubben
Tillgång och efterfrågan.
Citera
2026-02-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Tillgång och efterfrågan.

Lite mer komplicerat än så gubben.
Det krävs enorma pengar för att pusha priserna.
Inte ens lilla Saylor med 500 MILJARDER kunde få upp priset till närheten av de nivåerna.
Citera
2026-02-07, 13:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det påverkar absolut inte mitt gav mätbart, ehuru uppåt, vad nu det har med saken att göra.
Så du håller med om att det är löjligt att kalla dessa köp för ”DCA”.

Citat:
Det väsentliga här är väl snarare att jag passar på att rädda undan lite mer av min (procentuellt sett) minimala fiatposition nu när man inte behöver överbetala för bitcoin. Takten kommer att ökas om/när vi går under 200 WMA.
Varför skulle detta påhittade mätetal om ”200 WMA” vara relevant? Är det bara för att alla bitcoinkillar har hittat på ett narrativ kring det på twitter? Det finns inte direkt någon gedigen historik att falla tillbaka på här.

Dessutom, om du menar att priser över denna 200 WMA är överpriser så borde du ha sålt vid toppen och väntat på att köpa under denna hittepå-nivå igen. Eftersom du nu tror på detta mätetal.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2026-02-07 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in