Citat:
Ursprungligen postat av
DjungelJumbo
Nja att han döms för alla brott ser jag inte som troligt. Tror inte han döms för våldtäkt alls utan nån mildare bedömning som sexuellt utnyttjande eller liknande. Sen döms han ev. för kvinnofridskränkning, misshandel, skadegörelse och narkotikabrott.
Tror inte han döms till 10 år eller mer även om han nog förtjänar det.
Kanske döms han till 5 års fängelse max och ute efter halva tiden samt att häktningstiden avräknas. Tyvärr tycker jag. Han borde dömas fullt ut enligt mig. Vi får se.
Du har nog rätt i att han kommer vara i klammeri med rättvisan igen inom ett år efter avtjänat straff. Han är spoiled for life redan. Blir inte förvånad om det även kommer fram att han även varit på fest hos Epstein.
Hade det varit en vanlig norsk gutt hade det blivit 10+ år utan tvekan.
Varför tycker du att, redan dag 4 på en rättegång som ska hålla på i 7 veckor, ”han ska dömas fullt ut”? Vad menar du med det? Att han ska dömas till det längsta och hårdaste straffet på alla 38 åtalspunkter?
Han måste väl ha samma rättspraxis som alla andra? Att han döms på bevis utan rimligt tvivel?
Hur är det med ”rättvisan”? Man måste ju frånse det faktumet att man tycker illa om M som person annars så skulle rättsväsendet döma åt helvete varje gång. Man ska inte dömas för att någon domare/nämndeman har känslor eller privata åsikter som krockar med den åtalades vandel. Jag försvarar inte M’s handlingar men rätt ska vara rätt och han ska dömas eller inte dömas utefter lagen och den rättspraxis som gäller och att vi är lika inför lagen.