2026-02-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Han har ingen utbildning och jobbar inte. Han påbörjade något i London men hoppade av efter några veckor. Har haft en vag position som redaktör på något modemagasin.

Han får en månadspeng på 20 000 kr av mamma och bonuspappa, + troligen gratis boende, mat, fritt utnyttjande av bilar, gratis bilar, diplomatpass att missbruka fritt med mera med mera.

TACK! Anade något åt det hållet. Fast diplomatpasset rök väl när hans kriminalitet blev känd. Diagnoser nämns, sådana kan försvåra när det gäller skolgång. Mycket tid har han haft till vad han ville (?).
Citera
2026-02-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
TACK! Anade något åt det hållet. Fast diplomatpasset rök väl när hans kriminalitet blev känd. Diagnoser nämns, sådana kan försvåra när det gäller skolgång. Mycket tid har han haft till vad han ville (?).
Han har också jobbat som motorcykelmekaniker hos en mc- klubb.
Marius är mycket mc-intresserad.
Citera
2026-02-07, 10:06
Medlem
Hadde det vært typ medelsvenson hadde han blitt hekta for lenge siden, politiet har visste jo gjennom flere år om mye av trafikk og narkotika tiltalene og advarte MBH om at han måtte holde lavere profil etter at de så han deale cola på Karl Johan
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Nja att han döms för alla brott ser jag inte som troligt. Tror inte han döms för våldtäkt alls utan nån mildare bedömning som sexuellt utnyttjande eller liknande. Sen döms han ev. för kvinnofridskränkning, misshandel, skadegörelse och narkotikabrott.

Tror inte han döms till 10 år eller mer även om han nog förtjänar det.
Kanske döms han till 5 års fängelse max och ute efter halva tiden samt att häktningstiden avräknas. Tyvärr tycker jag. Han borde dömas fullt ut enligt mig. Vi får se.
Du har nog rätt i att han kommer vara i klammeri med rättvisan igen inom ett år efter avtjänat straff. Han är spoiled for life redan. Blir inte förvånad om det även kommer fram att han även varit på fest hos Epstein.

Hade det varit en vanlig norsk gutt hade det blivit 10+ år utan tvekan.
Citera
2026-02-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin

Just det, motorcyklar tycks han förstå sig på, användbar kompetens antar jag.
Citera
2026-02-07, 11:02
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
En 29-årig privatperson - vilken utbildning har Marius, vad jobbar han med? Är beredd på ”Läs tråden för helvete!” Frågar ändå.
Det togs upp på första rättegångsdagen. Han har inget jobb, men ändock fin utbildning från elitidrottsgymnasium och fina universitet.

Förövrigt tror jag absolut att han kommer få ett långt straff. Kanske inte dessa maximala 16 år, även om jag hoppas på det, men åtminstone 6-8 år som allra minst, kanske upp emot 10 år också. Det här går liksom inte att snacka sig ur. Däremot om något behöver han ju uppenbarligen psykiatrisk hjälp också.
Citera
2026-02-07, 11:26
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Marius er i bunn og grunn en person som lever et rent liv. Han liker å gå turer og spise sunn mat. At en eller annen løs jente klarte å putte narkotika i drinken hans ved en og annen anledning, burde ikke være hans feil.
Norske gutter som Marius er horer som knuller alt som beveger seg, så det er ikke rart han har et rykte som en hore. Det er veldig urettferdig, siden de fleste gutter i Norge på hans alder oppfører seg akkurat slik. Narkotika florerer i gatene i Oslo, så de fleste under 30 gjør det vanligvis, ikke rart, ikke sant?
Citera
2026-02-07, 11:32
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Att stötta och finnas där för idioten är väl en sak. Det är ju lite familjens ansvar trots vidriga handlingar.

Vad gissar de norska experterna på? I Sverige hade han åkt på 8-10 år som gissning om han fälls för dessa brott.
Marius får återlämna sina medaljer,blir hänvisad en mindre lägenhet samt ett månadsbidrag från staten.
Citera
2026-02-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det togs upp på första rättegångsdagen. Han har inget jobb, men ändock fin utbildning från elitidrottsgymnasium och fina universitet.

Förövrigt tror jag absolut att han kommer få ett långt straff. Kanske inte dessa maximala 16 år, även om jag hoppas på det, men åtminstone 6-8 år som allra minst, kanske upp emot 10 år också. Det här går liksom inte att snacka sig ur. Däremot om något behöver han ju uppenbarligen psykiatrisk hjälp också.

Fina universitet? Hur har han lyckats med det, han verkar inte särskilt smart men kanske har han inga studieresultat heller.
Citera
2026-02-07, 13:30
Medlem
Citat:
Just det, motorcyklar tycks han förstå sig på, användbar kompetens antar jag.
Bjöd in sina mc-kompisar till Skaugum när inte kungen och drottningen var där.
Där blev det rena ”Texas”, som man säger i Norge.
Senast redigerad av rosalenin 2026-02-07 kl. 13:33.
Citera
2026-02-07, 13:32
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Nja att han döms för alla brott ser jag inte som troligt. Tror inte han döms för våldtäkt alls utan nån mildare bedömning som sexuellt utnyttjande eller liknande. Sen döms han ev. för kvinnofridskränkning, misshandel, skadegörelse och narkotikabrott.

Tror inte han döms till 10 år eller mer även om han nog förtjänar det.
Kanske döms han till 5 års fängelse max och ute efter halva tiden samt att häktningstiden avräknas. Tyvärr tycker jag. Han borde dömas fullt ut enligt mig. Vi får se.
Du har nog rätt i att han kommer vara i klammeri med rättvisan igen inom ett år efter avtjänat straff. Han är spoiled for life redan. Blir inte förvånad om det även kommer fram att han även varit på fest hos Epstein.

Hade det varit en vanlig norsk gutt hade det blivit 10+ år utan tvekan.

Varför tycker du att, redan dag 4 på en rättegång som ska hålla på i 7 veckor, ”han ska dömas fullt ut”? Vad menar du med det? Att han ska dömas till det längsta och hårdaste straffet på alla 38 åtalspunkter?

Han måste väl ha samma rättspraxis som alla andra? Att han döms på bevis utan rimligt tvivel?

Hur är det med ”rättvisan”? Man måste ju frånse det faktumet att man tycker illa om M som person annars så skulle rättsväsendet döma åt helvete varje gång. Man ska inte dömas för att någon domare/nämndeman har känslor eller privata åsikter som krockar med den åtalades vandel. Jag försvarar inte M’s handlingar men rätt ska vara rätt och han ska dömas eller inte dömas utefter lagen och den rättspraxis som gäller och att vi är lika inför lagen.
Citera
2026-02-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin

Hos en MC-klubb?

Mc-klubbar med anställda mekaniker är sannerligen inte vanligt.
Har du mer info?
Citera
2026-02-07, 15:56
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Fina universitet? Hur har han lyckats med det, han verkar inte särskilt smart men kanske har han inga studieresultat heller.
Nej, jag kan inte hitta några resultat eller examina heller. Och nej, åtminstone inte utifrån dessa rättegångsdagar verkar han inte vara den skarpaste kniven i lådan direkt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in