Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Ut fra det jeg har hørt, har Marius det bra i fengselet. Han er lykkelig og har tilgang til datamaskin, PS5 og treningsstudio. Men han savner moren sin og det å gå turer.
I Sverige kommer det en bibliotekstant med en bokvagn. Det är höjden på underhållningen på svenska häkten. Man har sin beställningslista redo, och bibliotekarierna är väldigt kunniga snälla tanter. Jag har endast läst lika mycket när jag varit på semester.
Så nog är det skillnad på folk och folk alltid. Hade jag kunnat ha kravlösa faser med PS5, dator och ett gym hade jag nog självmant valt detta eremitliv i perioder.
Jag tror inte Marius kommer lära sig ett skit.
Kan dom inte skicka honom på military school som det hotas med i amerikanska filmer? Ett år i friheten i Nordnorge är som 5 år på kåken. Skicka honom på kåken i Nordnorge.
Det enda positiva Marius får ut är ett bokkontrakt. Likt Harrys "the Spare" borde han kunna sälja ut sig själv som "the unwanted bonus child". "Bastarden".
Hovet behöver knoppa av denna tentakel. Men de kommer säkert skylla på hennes lungsjukdom som snart kommer att användas för att köpa sympati.
Jag förstår att Marius har haft en psykiskt påfrestande uppväxt. Antagligen värre tryck än någon annan i hans ålder. Jag förstår att han fuckade ur. Alla kändisbarn har detta gemensamt.
Jag förstår honom på ett sätt ändå. Hans uppväxt var helt fucked. Alla runt honom hade kunnat styra honom bättre. Han hade uppenbarligen dåligt umgänge. Det sociala arvet satt hårt i honom.
PR-byråer jobbar nog frenetiskt i både Sverige och Norge AS we speak.