2026-02-06, 22:25
Medlem
haha, det er akkurat det han påstår, at han hadde avtaler med damer at han kunne holde på når de sloknet
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Tja vad vet man? "Snelle gutten min, kan du fingre meg litt mens jeg sover?" Inte säker på att jag tror 100% på det där...
Citera
2026-02-06, 22:27
Medlem
Citat:
Övergrepp är alltid svåra att bevisa om ord står mot ord. Men här finns ett digert bildmaterial, lite oväntat filmat av förövaren själv. Marius kan bara kommer ur det här om han benådas av kungen, men oj vilket hån mot de utsatta det skulle vara. Då faller monarkin.

Marius vil bli dømt til samme straff som andre som har begått samme forbrytelser.

Hva mer kan man kreve.
Citera
2026-02-06, 22:39
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det tror jag med. Jag läste ju boken "Bortom all kontroll : Marius Borg Høiby och skandalen som skakade Norge" och där skrev de att polisen bara granskat en bråkdel av alla filer på Marius telefon. 300 filer av 50 000 filer är kollade. Det är många våldtäkter som inte utretts kan man tänka sig.

Jag tror också att om han blir dömd så kommer fler personer att träda fram och våga berätta sin historia när han är undanstoppad på någon kriminalvårdsanstalt.

Det fetade - har de uppgett något skäl till varför?

Om det stämmer att norska polisen frångår sitt uppdrag och vägrar gå igenom det fullständiga bevismaterialet är det ju helt uppåt väggarna galet???
Citera
2026-02-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det fetade - har de uppgett något skäl till varför?

Om det stämmer att norska polisen frångår sitt uppdrag och vägrar gå igenom det fullständiga bevismaterialet är det ju helt uppåt väggarna galet???

Nej, så långt går de inte i boken. Man får inte veta varför. Men jag undrar om det är samma skäl bakom detta som att man beslöt att ringa Mette Marit och förvarna om att man var på väg till Skagum för att plocka in Marius. Det gav ju henne tid att städa hos Marius och rensa undan bevismaterial.

Jag ska läsa den andra boken om Marius också nu, den som heter ” Hvite striper, sorte får”. Den kanske ger mer information. Beskrivningen av boken:
” I politiet har det vært en åpen hemmelighet at kronprinsessens sønn har hatt tett omgang med kriminelle. I denne boka avslører to erfarne gravejournalister hvordan Marius og vennene hans kan kobles til noen av Europas mest notoriske narkogjenger.
I begivenhetenes sentrum er et hvitt stoff, med en kilopris på en million kroner.
Kokain.”
Citera
2026-02-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Man uppfattar även att kronprinsen försvarar honom när han idag snackar om att han de senaste dagarna har ”tagit hand om sin flock” och att han och frun ”stöttar Marius”. Det är både sjukt och omoraliskt beteende av en kronprins.

Källa: Nyheterna TV4 (kl 17.30)
Ja när man inte trodde det kunde bli värre....
Citera
2026-02-06, 23:28
Medlem
Citat:
Hans mamma kommer förmodligen inte vara kronprinsessa så länge till.

Norges rättsystem må vara slappt, men 2 år räcker inte för våldtäkt. Jag gissar att Marius ihop med övrig brottslighet kommer få en dom på bortåt 10 år. Men han kommer släpps tidigare, kanske efter 6 år. Därefter tar det max 3 månader innan han är i klammeri med rättvisan igen. Han må vara nästan kunglig, men framför allt är och förblir han kriminell.

Nja att han döms för alla brott ser jag inte som troligt. Tror inte han döms för våldtäkt alls utan nån mildare bedömning som sexuellt utnyttjande eller liknande. Sen döms han ev. för kvinnofridskränkning, misshandel, skadegörelse och narkotikabrott.

Tror inte han döms till 10 år eller mer även om han nog förtjänar det.
Kanske döms han till 5 års fängelse max och ute efter halva tiden samt att häktningstiden avräknas. Tyvärr tycker jag. Han borde dömas fullt ut enligt mig. Vi får se.
Du har nog rätt i att han kommer vara i klammeri med rättvisan igen inom ett år efter avtjänat straff. Han är spoiled for life redan. Blir inte förvånad om det även kommer fram att han även varit på fest hos Epstein.

Hade det varit en vanlig norsk gutt hade det blivit 10+ år utan tvekan.
Senast redigerad av DjungelJumbo 2026-02-06 kl. 23:34.
Citera
2026-02-06, 23:38
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Nja att han döms för alla brott ser jag inte som troligt. Tror inte han döms för våldtäkt alls utan nån mildare bedömning som sexuellt utnyttjande eller liknande. Sen döms han ev. för kvinnofridskränkning, misshandel, skadegörelse och narkotikabrott.

Kanske döms han till 5 års fängelse max och ute efter halva tiden samt att häktningstiden avräknas. Tyvärr tycker jag. Han borde dömas fullt ut enligt mig. Vi får se.
Du har nog rätt i att han kommer vara i klammeri med rättvisan igen inom ett år efter avtjänat straff. Han är spoiled for life redan. Blir inte förvånad om det även kommer fram att han även varit på fest hos Epstein.

Kanske har du rätt? Men frågan är om norskt rättssystem löser en mildare dom utan at monarkin faller? Att inte ha likhet inför lagen kommer att kosta på i förtroende. Man krafterna är starka, hela den norska statsledningen vill ha detta ut världen snarast och inom utredningen finns säkert drivande krafter som vill mörka det som mörkas kan.
Citera
2026-02-07, 00:01
Medlem
En 29-årig privatperson - vilken utbildning har Marius, vad jobbar han med? Är beredd på ”Läs tråden för helvete!” Frågar ändå.
Citera
2026-02-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo

Alle som kjenner Marius vet at han aldri ville fingret noen uten deres samtykke. Jentene ville selvsagt være enige, selv på forhånd, fordi han er en så kjekk mann.
Citera
2026-02-07, 00:34
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Kronprinsens uttalande är extremt stötande. Det låter verkligen som att han står bakom bonussonen trots att dom ej har fallit än. Ingen sympati med offren överhuvudtaget.

Nåväl..
Jo, det norska kronprinsparet har uttryckt sympatier för alla inblandade, de gjorde de strax innan rättegången drogs igång.

Sedan, att det vore klokt av dem, som kronprinspar, att tydligt ta avstånd från honom, de har de inte gjort, inte heller hans handlingar men å andra sidan är han inte dömd ännu, alltså oskyldig tills det går att motbevisa det faktumet.

Att i egenskap som föräldrar, även Haakon, kan ses som förälder till Marius då han blott var två-tre år gammal när paret flyttade ihop, kan ju inte vara främmande? Föräldrar älskar naturligtvis sina barn men man kan ta avstånd från sina barns handlingar och fördöma dem men om sanningen ska fram; hur många föräldrar hade inte hjälpt sitt barn att gömma ett lik? Många, är min gissning.
Citera
2026-02-07, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Marius vil bli dømt til samme straff som andre som har begått samme forbrytelser.

Hva mer kan man kreve.
Det är ju precis det man kan kräva, men inte konstigt att man är tveksam med tanke på hur han daltats med fram tills nu. Diverse brottsmisstankar som lämnats ”utan åtgärd” för att han är den han är, ”förebyggande samtal” med polis istället för att bli gripen osv.
Citera
2026-02-07, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
En 29-årig privatperson - vilken utbildning har Marius, vad jobbar han med? Är beredd på ”Läs tråden för helvete!” Frågar ändå.
Han har ingen utbildning och jobbar inte. Han påbörjade något i London men hoppade av efter några veckor. Har haft en vag position som redaktör på något modemagasin.

Han får en månadspeng på 20 000 kr av mamma och bonuspappa, + troligen gratis boende, mat, fritt utnyttjande av bilar, gratis bilar, diplomatpass att missbruka fritt med mera med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in