Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Det är lite svårt att ta dina utspel seriöst när du vänder på det jag har skrivit.
Det är du som inte har empati med svenskar eftersom du inte ens tycker att vi ska ha ett eget land utan kan ge bort det till sandapor och liknande. Du bryr dig inte heller särskilt om en svensk blir mördad av en utlänning.
Vad det gäller identitet så är jag svensk. Sen fyller alla förhoppningsvis livet med fler åtaganden och intressen etc. Bara för att du spelar hockey så är inte identiteten hockeyspelare, det är kanske ditt yrke men anledningen till att jag hejar på dig är för att du är svensk och representerar Sverige och svenskarna. Givetvis är jag stolt över Tre Kronor - även om jag inte kan ta åt mig någon ära. Tror de flesta som följde på OS-hockeyn kände både glädje och stolthet när Foppa gjorde sin "Kenta"-dragning och Tre Kronor tog hem guldet.
Ditt snack om att nordeuropéer skulle ha mindre sammanhållning än t.ex. negrer och sandnegrer tror jag inte på eftersom dom folken slår ihjäl varandra i en takt vi inte är i närheten av.
När Sverige beboddes av svenskar så var våldsbrott betydligt ovanligare trots att var och varannan kille som legat inkallade under kriget hade en bössa eller två hemma i garderoben. Hur förklarar du det? Var det inte så att det var fler skjutningar under 6 månader 2019 i Stockholm än vad det var totalt mellan 1970-1986?
Vad jag har hört var det inte lika brutalt under andra världskriget när du krigade mot broderfolk (läs amerikanare mot tyskar) som när du krigade mot andra raser. Kan t.ex. tänka mig att atombomber inte var ett alternativ att fälla över Tyskland men det gick bra i bortre Asien.
Du lyckades inte heller denna gång att svara på en enkel fråga utan att köra dina talepunkter som en repad vinylskiva, där du hela tiden pratar om landet, sverige, svenskhet alldeles oavsett vad man frågar dig om. För du in samtalet på detta även i mataffären när personen i kassan frågar om det skall vara något annat?
Det är inte Mitt snack om att nordeuropeer har mindre sammanhållning, har du ens läst ämnet på tråden?
Din kommentar att din enda identitet är Svensk säger väl allt, och med det finns inte mycket att tillägga.
Det var precis det som var min fråga, om du har någon Egen identitet som beskriver Dig, utanför ett kollektiv, utan att blanda in nation och det har du då uppenbarligen inte, och det är precis det jag har menat hela tiden med att vara identitetslös och spegla sig i andra.
Om hela din identitet är att vara som "Andra i gruppen svensk, där jag själv har definierat vad det begreppet betyder, och jag bryr mig inte om vilka som ingår så länge som de är svenskar", då om någonsin är man väl själlös, som du har kallat mig, utan själ och empati. Då blir man ju bara en namnlös kugge i ett maskineri utan större betydelse för någon.
Jag ser ju hellre att man finner sig själv och sin egen identitet, definierar vem man är, först därefter kan man söka sig till en grupp där den identiteten blir en naturlig del av en homogen enhet, gör man tvärtom och ansluter sig till en grupp först innan man har en egen identitet så försvinner man ju i mängden och har ingen naturlig plats, då är det ju bara ett substitut för att finna trygghet.
Sedan så måste jag ju fråga ...
Du skrev
Det är du som inte har empati med svenskar eftersom du inte ens tycker att vi ska ha ett eget land utan kan ge bort det till sandapor och liknande. Du bryr dig inte heller särskilt om en svensk blir mördad av en utlänning.
Visa mig ett citat där jag har skrivit Något av detta, var har jag skrivit att vi inte skall ha ett eget land, var har jag skrivit att vi skall ge bort det, och var har jag skrivit att jag inte bryr mig om om en svensk blir mördad av en utlänning, visa det, pretty please.
Du verkar helt ha fastnat i ett tankemönster som bara snurrar runt, där allt handlar om detta, har du inget Annat att tänka på än detta, utan att allt måste ramla tillbaka till att försöka få in sådana kommentarer och tolkningar i allt?
/M