2026-02-05, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Idag ifrågasatte hon varför farmen-deltagarna kan dricka mjölk direkt från kon när den är farlig för oss andra som måste köpa i butiken.
Hur svårt är det att ta reda på orsak och varför vi vill ha säkra livsmedel.
För "allt" som har evidens måste vara onormalt för henne. Samtidigt så är det vården som räddat henne och sprutor hon får från vården.

Men i slutändan är det jag som är sjuk som fortsätter att följa henne (och sucka över allt hon säger och gör)

Hon har typ 0 allmänbildning. Ibland blir jag förvånad att hon är 40+ och vuxen till åldern i alla fall….

Det är ju inte lite skillnad på att själva dricka färsk mjölk och att distribuera det till miljoner människor.
Jag anser inte färsk obehandlad mjölk är livsfarlig (men den KAN vara det, risken finns) men inte heller är pastöriserad mjölk farlig… Enorm skillnad på ett välskött mindre jordbruk och den kontroll man kan ha om man är seriös, och en enorm mjölkproduktion med 200-300 mjölkkor.
Citera
2026-02-05, 22:18
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hon har typ 0 allmänbildning. Ibland blir jag förvånad att hon är 40+ och vuxen till åldern i alla fall….

Det är ju inte lite skillnad på att själva dricka färsk mjölk och att distribuera det till miljoner människor.
Jag anser inte färsk obehandlad mjölk är livsfarlig (men den KAN vara det, risken finns) men inte heller är pastöriserad mjölk farlig… Enorm skillnad på ett välskött mindre jordbruk och den kontroll man kan ha om man är seriös, och en enorm mjölkproduktion med 200-300 mjölkkor.
Precis! Risken är inte så stor, men när det skall ut till stora mänger folk. Men när hon skriver så så finns ju också risken att det finns stackare som tror på henne och att hon sitter på något sorts facit.
Citera
2026-02-06, 10:26
Medlem
Jag blir mörkrädd, får man jobba på soc när man har sociala medier så öppet? Jag skulle dock inte vilja gå till en terapeut som inte har koll på sitt eget liv ens, en terapeut ska vara förtroende ingivande och en trygg plats. Får inte dessa vibbar alls av henne..
Jag hoppas att de på soc ser över deras rekrytering trots personalbrist..
hon pratar ofta att man ska vara transparent i sin kommunikation, den hon är ju inte ens det själv. Suck.
Citera
2026-02-06, 10:40
Medlem
Hin är ju skruvad delux. Hon vet ibte cad de betyder att ha livet på paus???? Hon sprnger omkring överallt och shoppar och har sig, dansar och leker positiv fy fan
Citera
2026-02-06, 10:47
Medlem
Det var min tanke också, blev förvånad minst sagt. Därav att jag trodde hon hittade på om sitt arbete inom socialen...men tyvärr verkar det vara sant.
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoringo
Jag blir mörkrädd, får man jobba på soc när man har sociala medier så öppet? Jag skulle dock inte vilja gå till en terapeut som inte har koll på sitt eget liv ens, en terapeut ska vara förtroende ingivande och en trygg plats. Får inte dessa vibbar alls av henne..
Jag hoppas att de på soc ser över deras rekrytering trots personalbrist..
hon pratar ofta att man ska vara transparent i sin kommunikation, den hon är ju inte ens det själv. Suck.
Citera
2026-02-06, 12:37
Medlem
Ja det är fan helt sjukt. Jag håller med er i föregående inlägg här. Pausa sitt liv. Hon är så mycket piggare än så många andra som verkligen är sjuka.

Och det här med att jobba på SOC eller vad ni skriver. Hel helt galet när hon inte har hand om sig själv först ens.

Fy fan.
Citera
2026-02-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Det var min tanke också, blev förvånad minst sagt. Därav att jag trodde hon hittade på om sitt arbete inom socialen...men tyvärr verkar det vara sant.

Hur vet man att hon har jobb på soc ?
Citera
2026-02-06, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Seochse
Hur vet man att hon har jobb på soc ?

Hon har sagt det. Hon jobbade ju någonstans ett tag innan huden blev totalt katastrof. Vet inte om det var där hon hade sin sista praktik också eftersom hon fick jobberbjudandet typ direkt efter praktiken.
Hennes utbildning ”passar” soc också.

Någon här trodde man kunde ringa soc och fråga om hon jobbade där men alltså deras handläggare är så hotade att de kommer aldrig säga något om sina anställda bara för att man ringer och frågar.
Citera
2026-02-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Senaste vloggen så är hon gråtig och tycker så enormt synd om sig själv när hon säger att hennes liv stått på paus i ett och ett halvt år.

Hon vet inte vad hon pratar om! Hon vet definitivt inte vad ett liv på paus verkligen är.

Alltså, vi har sett vad du gjort under den här tiden Ellie. Det finns på YT och IG och säkert på fler ställen.
Hennes liv har inte stått på paus i vloggar för hon ju mycket..fattar inte att hon vill verka sjukare än vad hon är...
Skulle vilja vara en fluga hos henne o se hur hon egentligen lever sitt liv...
Citera
2026-02-06, 20:12
Medlem
Det går att ringa &säga att man söker en viss person och sedan skickar de ett meddelade till berörd persoanl om att de ska ringa upp, det finns inte någon vid de namnet på soc i gävle och då har flrea i växeln kollat
hon ljuger som en jävla idiot
när ska de få nåt sliut?
Citera
2026-02-06, 20:22
Medlem
kolla hennes foton på fb, drt är sjukt många men scrolla igenom alla, ni kommer se saker ni önskat att ni ninte sett
Citera
2026-02-06, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seochhor6
Det går att ringa &säga att man söker en viss person och sedan skickar de ett meddelade till berörd persoanl om att de ska ringa upp, det finns inte någon vid de namnet på soc i gävle och då har flrea i växeln kollat
hon ljuger som en jävla idiot
när ska de få nåt sliut?

Ja men vad bevisar det för den som ringer? Om du inte redan har kontakt med den personen får du inte ”välja” vem som ska ringa upp dig. Du tilldelas en handläggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in