2026-02-05, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
OM det är så att ni har kommit överens om att ingen av er ska titta på porr så är det självklart fel att han gjort det, för att han då bryter ett löfte ni gett varandra.

Samtidigt är det förståeligt att han dolt det istället för att ta ett snack med dig för att ändra dealen om han vill oftare än du, många män undviker konflikter och din reaktion nu visar att det inte hade blivit ett lätt samtal.

Sen stämmer inte det här som en del skriver att ALLA män tittar på porr och runkar. Mannen jag lever med har knappt runkat sen han var i yngre tonåren. Han har sen dess haft lätt att få sex och har alltid föredragit att ha sex eller bli tillfredsställd av en kvinnas mun och händer istället för att runka själv. Hade han däremot ofta varit sexuellt otillfredsställd hade han säkert börjat tillfredsställa sig själv, och för mig som är okej med porr hade det varit helt okej.

Många män upplever också att det är enklare och går snabbare att fixa sin egen tillfredsställelse om de alltid har ansvaret för att dra igång och styra sexet. Det är ju helt förståeligt, och jag tror att många män skulle tillfredställa sig själv mindre om de hade en sexuellt mer lättsam, aktiv och initiativtagande kvinna.

Ert sätt att hantera konflikter verkar inget vidare nu, om ni lär er att kommunicera och lösa konflikter istället för att smyga bakom ryggen och/eller bete er aggressivt/passiv aggressivt då kommer ert förhållande bli mycket bättre.

Du kan inte förutspå hur någon kommer att reagera på uppriktighet baserat på hur TS reagerade genom att hennes pojkvän brutit ett löfte, som han inte tänkt eller hunnit prata om, för att hon snokade i hans mobil.

Jättekonstigt argument och som jag upplever används av en konflikträdd person.
Det leder bara till det värre att tro sig veta hur den andre skulle reagera.
Förutsatt att det inte är en giftig eller manipulerande partner man sitter fast med då..
Citera
2026-02-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Du kan inte förutspå hur någon kommer att reagera på uppriktighet baserat på hur TS reagerade genom att hennes pojkvän brutit ett löfte, som han inte tänkt eller hunnit prata om, för att hon snokade i hans mobil.

Jättekonstigt argument och som jag upplever används av en konflikträdd person.
Det leder bara till det värre att tro sig veta hur den andre skulle reagera.
Förutsatt att det inte är en giftig eller manipulerande partner man sitter fast med då..
Jodå, väldigt ofta kan man förutspå hur en person man känner väl kommer att reagera, och många män ÄR konflikträdda.

Om du aldrig har en susning om hur din partner kommer reagera är du ovanlig, de flesta av oss kan förutse det ganska väl.
Citera
2026-02-05, 22:06
Avstängd
Citat:
Jodå, väldigt ofta kan man förutspå hur en person man känner väl kommer att reagera, och många män ÄR konflikträdda.

Om du aldrig har en susning om hur din partner kommer reagera är du ovanlig, de flesta av oss kan förutse det ganska väl.

Som man känner sig själv känner man andra.

Jag utgår inte från att jag alltid vet hur en människa kommer att reagera på sanningen.
Jag är mer mån om att sanningen kommer fram och skulle inte föra någon bakom ljuset.

“Neverhesitate” lirar inte med vad du skriver.
Citera
2026-02-05, 22:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenskaperosv
Okej såhär.
Jag är redan fullt medveten om att jag har gjort fel från första början så på något vis kanske jag får skylla mig själv.

Jag har alltid haft piss dåligt självförtroende. Tyckt att jag själv är ful och äcklig. Jag har känt så sen jag var tonåring.

I söndags när min kille stod i duschen så gjorde jag det dumma valet att kolla hans telefon.

Jag fick då reda på att han kollat på porr.
Det stod att han kollat på det inom de senaste 30 dagarna men han påstår att det va under julledigheten när jag var hemma (Vi är från två olika städer och län).

Han har dessutom kollat på en kategori som är en stor motsats i jämförelse med mig.

Han blev arg för att jag kollat hans telefon, vilket är rimligt! Men det fanns inget förlåt, ingen ångrar, ingenting.

Vi har sällan sex just för att jag hatar hur jag ser ut och hatar min kropp. Detta gjorde inte direkt saken bättre.

Han har försökt att krama och klappa på mig men jag har vikt undan. Då smäller han i dörrar, skåp och bord.

Ja, jag kanske överreagerar men jag blir ledsen.

Detta kanske inte makes sense eller va jag vill med detta inlägg. Tips? Råd? Egna åsikter? Pajkastning? Jag vet inte. Jag kanske bara behövde skriva av mig.
Varför känner man ett behov av att kontrollera vad ens partner har haft för sig i sin telefon, och hur kan man sen komma fram till att man vill avslöja det för sin partner? 😐
Citera
2026-02-05, 22:22
Medlem
Citat:
Som man känner sig själv känner man andra.

Jag utgår inte från att jag alltid vet hur en människa kommer att reagera på sanningen.
Jag är mer mån om att sanningen kommer fram och skulle inte föra någon bakom ljuset.

“Neverhesitate” lirar inte med vad du skriver.
Verkar stämma på dig om du aldrig har en aning om hur den du är tillsammans med kommer reagera och du tror att alla andra är lika omedvetna som du.

Personligen har jag aldrig varit konflikträdd och är gift med en man som inte heller är det, så vi har diskuterat från början och med åren blivit bra på det. Trots det vet jag att många drar sig för att berätta sådant för sin partner som den vet kommer göra denne upprörd.

Att jag väldigt sällan tvekar har ingenting med det jag skrivit att göra, precis som jag ofta är medveten om hur min man kommer att reagera så är jag också medveten om hur många människor fungerar.
Citera
2026-02-05, 22:26
Avstängd
Citat:
Verkar stämma på dig om du aldrig har en aning om hur den du är tillsammans med kommer reagera och du tror att alla andra är lika omedvetna som du.

Personligen har jag aldrig varit konflikträdd och är gift med en man som inte heller är det, så vi har diskuterat från början och med åren blivit bra på det. Trots det vet jag att många drar sig för att berätta sådant för sin partner som den vet kommer göra denne upprörd.

Att jag väldigt sällan tvekar har ingenting med det jag skrivit att göra, precis som jag ofta är medveten om hur min man kommer att reagera så är jag också medveten om hur många människor fungerar.

Det handlar inte om omedvetenhet.
Det handlar om att jag går in för att inte ha bestämt mig för hur personen ska reagera och känna.

Människor är inte spelpjäser.
Citera
2026-02-05, 22:35
Medlem
Citat:
Det handlar inte om omedvetenhet.
Det handlar om att jag går in för att inte ha bestämt mig för hur personen ska reagera och känna.

Människor är inte spelpjäser.
Jag har inte sagt att man ska bestämma sig för hur en person ska reagera och känna, det jag säger är att man oftast vet hur en person man känner väl kommer att reagera.

Självklart är människor inte spelpjäser.
Citera
2026-02-05, 22:41
Avstängd
Citat:
Jag har inte sagt att man ska bestämma sig för hur en person ska reagera och känna, det jag säger är att man oftast vet hur en person man känner väl kommer att reagera.

Självklart är människor inte spelpjäser.

Vad bra att du fattat det nu.
Citera
2026-02-05, 22:44
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kanske att du skulle ta och växa upp, och bete dig lite mer som en vuxen människa?

Vilken porrkategori var det, som var sådan stor motsats jämfört med dig?

+1
Citera
2026-02-05, 23:04
Medlem
Citat:
Vad bra att du fattat det nu.
Om du inbillar dig att jag någonsin trott det så visar du tydligt att du inte alls fattat vad jag skrivit.

Den bristande förmågan hos dig gör det mer förståeligt varför du inte kan förutspå hur en person du känner väl kommer att reagera på något du säger eller gör.

Bra för dig att veta är att du skiljer ut dig från de flesta andra där, för de flesta kan förutspå det.
Citera
2026-02-06, 06:54
Avstängd
Citat:
Om du inbillar dig att jag någonsin trott det så visar du tydligt att du inte alls fattat vad jag skrivit.

Den bristande förmågan hos dig gör det mer förståeligt varför du inte kan förutspå hur en person du känner väl kommer att reagera på något du säger eller gör.

Bra för dig att veta är att du skiljer ut dig från de flesta andra där, för de flesta kan förutspå det.

Du ser då inget fel i att vilseleda och byta skepnad.
Citera
2026-02-06, 14:35
Medlem
Citat:
Du ser då inget fel i att vilseleda och byta skepnad.
Vilseleda och byta skepnad? Vad är det som får dig att tro att jag inte ser något fel i det?

Det jag sagt är att många män är konflikträdda, och med tanke på att TS kille vet vad TS tycker om att titta på porr och att de lovat varandra att inte göra det, så är det förståeligt att han smyger med att han tar saken i egna händer.

I en perfekt värld skulle alla kunna kommunicera bra och ha modet att aldrig undanhålla eller ljuga, ha förståelse för varandra, och ingen skulle nånsin bli sårad av någonting den andra gör eller säger. Men världen är inte perfekt och det finns inga perfekta människor.

Det bästa man kan göra är att försöka utveckla sig själv och hitta någon som gör detsamma, och sedan kämpa tillsammans för att bygga en bra relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in