2026-02-06, 16:00
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
OM det är så att ni har kommit överens om att ingen av er ska titta på porr så är det självklart fel att han gjort det, för att han då bryter ett löfte ni gett varandra.

Samtidigt är det förståeligt att han dolt det istället för att ta ett snack med dig för att ändra dealen om han vill oftare än du, många män undviker konflikter och din reaktion nu visar att det inte hade blivit ett lätt samtal.

Sen stämmer inte det här som en del skriver att ALLA män tittar på porr och runkar. Mannen jag lever med har knappt runkat sen han var i yngre tonåren. Han har sen dess haft lätt att få sex och har alltid föredragit att ha sex eller bli tillfredsställd av en kvinnas mun och händer istället för att runka själv. Hade han däremot ofta varit sexuellt otillfredsställd hade han säkert börjat tillfredsställa sig själv, och för mig som är okej med porr hade det varit helt okej.

Många män upplever också att det är enklare och går snabbare att fixa sin egen tillfredsställelse om de alltid har ansvaret för att dra igång och styra sexet. Det är ju helt förståeligt, och jag tror att många män skulle tillfredställa sig själv mindre om de hade en sexuellt mer lättsam, aktiv och initiativtagande kvinna.

Ert sätt att hantera konflikter verkar inget vidare nu, om ni lär er att kommunicera och lösa konflikter istället för att smyga bakom ryggen och/eller bete er aggressivt/passiv aggressivt då kommer ert förhållande bli mycket bättre.

Citat:
Vilseleda och byta skepnad? Vad är det som får dig att tro att jag inte ser något fel i det?

Det jag sagt är att många män är konflikträdda, och med tanke på att TS kille vet vad TS tycker om att titta på porr och att de lovat varandra att inte göra det, så är det förståeligt att han smyger med att han tar saken i egna händer.

I en perfekt värld skulle alla kunna kommunicera bra och ha modet att aldrig undanhålla eller ljuga, ha förståelse för varandra, och ingen skulle nånsin bli sårad av någonting den andra gör eller säger. Men världen är inte perfekt och det finns inga perfekta människor.

Det bästa man kan göra är att försöka utveckla sig själv och hitta någon som gör detsamma, och sedan kämpa tillsammans för att bygga en bra relation.

Det är när man läser sådana här inlägg som man önskar att Flashback hade en gilla knapp. Bra synpunkter Neverhesitate.

// CC
Citera
2026-02-06, 16:14
Avstängd
Citat:
Vilseleda och byta skepnad? Vad är det som får dig att tro att jag inte ser något fel i det?

Det jag sagt är att många män är konflikträdda, och med tanke på att TS kille vet vad TS tycker om att titta på porr och att de lovat varandra att inte göra det, så är det förståeligt att han smyger med att han tar saken i egna händer.

I en perfekt värld skulle alla kunna kommunicera bra och ha modet att aldrig undanhålla eller ljuga, ha förståelse för varandra, och ingen skulle nånsin bli sårad av någonting den andra gör eller säger. Men världen är inte perfekt och det finns inga perfekta människor.

Det bästa man kan göra är att försöka utveckla sig själv och hitta någon som gör detsamma, och sedan kämpa tillsammans för att bygga en bra relation.

Det håller jag med om!
Citera
2026-02-07, 07:38
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Hur farligt kan det vara att ens kille kollar porr? Det är ju liksom bara ett hjälpmedel och fantasier. Även om man inte kollar porr så tänker man ju på saker ibland ändå och det kan man ju aldrig kontrollera. Fattar inte grejen alls faktiskt. Om jag kollar porr med bara tjejer ska då min sambo bli ledsen och kränkt för att han inte är tjej och inte kan uppfylla det jag kollar på? Vi brukar f.ö. inte diskutera våra porrvanor med varandra men jag tror inte att det är så ofta nån av oss kollar porr faktiskt. Det finns inte tid till det och det är ganska så trist. Men det händer ju och det får man liksom sköta själv.

Att kolla nåns lur tycker jag är ett galet övertramp. Jag skulle bli sjukt arg och upprörd om min sambo gjorde det. Fy helvete!!! Jag diskuterar saker med kompisar som han kanske inte behöver veta om. Saker de säger till mig i förtroende osv. Nej, snoka i nåns lur är inte ok. Möjligen om man misstänker typ otrohet eller nåt, men knappt ens då tycker jag.
Citera
2026-02-07, 07:53
Medlem
Sekunden som du tittar i din partners telefon, kan du lika bra avsluta förhållandet. Du litar uppenbarligen inte på din kille, så hur ska du vara i ett förhållande med honom?

Mitt ex tittade i min mobil en gång. Vi hade varit tillsammans i 7-8 år, men sa åt henne att om det händer en gång till så är det slut.
Citera
2026-02-08, 11:48
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenskaperosv
Okej såhär.
Jag är redan fullt medveten om att jag har gjort fel från första början så på något vis kanske jag får skylla mig själv.

Jag har alltid haft piss dåligt självförtroende. Tyckt att jag själv är ful och äcklig. Jag har känt så sen jag var tonåring.
Ring 1177 och be om KBT terapi.
Älska dig själv först innan du vill bli älskad av någon annan.
Citera
2026-02-09, 16:56
Medlem
Han känner sig avvisad av dig och besvikelsen och att han är sårad, kommer ut i ilska då det är ett acceptabelt sätt för män att visa sina känslor.

Du behöver terapi för din kroppssyn då det förstör din relation. Alla män tittar på porr, det är inget att bry sig om då det är främlingar på en skärm, frågan är istället varför du är så känslig för det vilket jag skulle säkerställa beror på din kroppssyn som orsakar en stor osäkerhet hos dig. En trygg kvinna tittar på vad han tittar på (för att säkerställa att han inte har vridna fetischer) på sin höjd och rycker på axlarna. Det är inget som ska påverka partnern såvida det inte är så ofta att det påverkar relationen men i detta fall är det hans sätt att få ut sin sexuella frustration som du inte bemöter hos honom.

Terapi är rådet jag ger.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in