Citat:
Ursprungligen postat av
Cremefraiched
Inget håller ifall du inte har någon närhet eller får kärlek - Vadå är det inneboende med varandra?
Och ja, alla har sina ups and downs, det är naturligt men att inte ge något alls = det är att bli en glorifierad inneboende. Alla har tid för en snabbis eller avsugning då och då - det här med "jag orkar inte" "Jag är inte på humör" - Nej, man kan inte vara på humör men ibland måste man ställa upp på saker (oavsett man eller kvinna). Att enbart neka - det är att förstöra förhållandet. I ett förhållande så finns give and takes. Sex och närhet är något sånt, neka nu men se till att tillfredsställa din partner snart därefter.
Ja, du har helt rätt där. I TS situation så är det den typiska "jag är fet och ful" som man får höra från brudar som är unga - men det betyder inte att TS inte ens är över 20 för det här kan lika gärna vara någon brud som är 35 som är överviktig men gör aldrig något åt det.
Som jag skrev, ser heller inte att en relation kommer att hålla i längden om ingen närhet finns. Och särskilt inte om där inte finns en förklaring till dippen.
Men vissa öppnar inte käften eller ens svarar på frågan och då är det rimligt att ifrågasätta relationen som helhet.
Då landar det ju i att där saknas förtroende och kommunikation.
Det är inte så kul att bli avvisad hela tiden, vare sig det är en kram eller en torftig snabbis.
Men det är heller inte så spännande äta godis varje dag. Då har man ju inget att se framemot.
Om man vet att det blir sex varje onsdag och lördag är det inte som att man jublar över det.
Alldeles för förutsägbart. Då leder det bara till att man ställer upp mest hela tiden om den andre aldrig tål att man gör en avstickare från schemat, eller provar nått nytt.
Om TS skulle vara över 35 är det dags att antingen göra något åt problemet eller lägga sig platt och acceptera.
En mix av båda är väl mest sunt.