2025-12-29, 19:07
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ok så halvmiljarden och 380 miljoner är samma sak, men du livnär som en vampyr på när andra höftar?

Din dumma idiot. Spelarförsäljningar och resultat på sista raden är INTE samma sak. Höj dig om du tror att diskussionen kommer fortsätta.

Iom att du i parti och minut drar upp 380 miljoner som en artikel (dvs inte jag talade om), så tycker jag att du kan kommentera de 160 miljoner du (ja DU, inte en artikel...) menade på att Gulliksen var värd innan du upprepar dig som den papegoja du är.

Sopa.

Bra svar såklart!

Du glömde dock att länka… Mikkelsen om jag behöver påminna dig. Røjkjkaer försvann dessutom ännu en gång

Måste vara något fel på sidan.
Citera
2025-12-29, 19:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Bra svar såklart!

Du glömde dock att länka… Mikkelsen om jag behöver påminna dig. Røjkjkaer försvann dessutom ännu en gång

Måste vara något fel på sidan.
Här säger spänner du bågen och påstår att Gulliksen är värd €10M-€15M
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll

Vad har Mikkelsen och Röjkjär med diskussionen att göra? Du byter samtals ämne så man blir helt snurrig. Det kanske är taktiken din, när du kört i diket igen?
Mikkelsen var en misslyckad värvning. Trodde hårt på honom, vill jag minnas. Jävligt tur att vi lyckades sälja tillbaka honom dyrt.
Var det något specifikt kring honom eller Röjkjär så tala ur skägget istället för att göra poänglösa insinueringar. Har du ens skägg?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-29 kl. 19:15.
Citera
2025-12-29, 19:15
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ok. Siltanen och Priske alltså?

Jag tror vi har goda chanser att få över 50M Lahdo, Majded och eventuellt om Viktor Eriksson går till Middlesborough i vinter. Markus Karlsson är värderad till 50M enligt TM och vore inte orimligt om han säljs för något sådant till sommaren.
Skoglund är ju högaktuell för några serie A klubbar, men det är väl 30M-40M det handlar om isf.

Eller förstår alla det som är skrivet. Alexander Andersson och potentiellt Mini-Bo.

Två erkänt duktiga spelare för sin ålder men likväl wildcards i nuvarande trupp för 2026 är min bild. Du räknar från din sida in en ny halvmiljard (eller 380 mkr eller motsvarande) för dina 7 namn.

Kommer lyckligtvis fler år även i framtiden… gissa vem som kommer skjuta över varje år av dessa ännu en gång?
Citera
2025-12-29, 19:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Eller förstår alla det som är skrivet. Alexander Andersson och potentiellt Mini-Bo.
Ok. Hört deras namn men vet inte vilka det är utöver det. Blir spännande att följa.

Citat:
Du räknar från din sida in en ny halvmiljard (eller 380 mkr eller motsvarande) för dina 7 namn.
Som sagt, halmdockor är det enda du kan ta till för att försöka göra poänger.
Ingenstans har jag lovat att vi kommer sälja för en halvmiljard i år eller att alla 7 namn kommer att säljas i år.

Tröttsamt att diskutera med någon som håller din låga nivå.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-29 kl. 19:24.
Citera
2025-12-29, 19:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Kommer lyckligtvis fler år även i framtiden… gissa vem som kommer skjuta över varje år av dessa ännu en gång?
Du menar som gu gjorde med Tobias "100M-160M" Gulliksen? Och Keita "100M" Kosugi?

Gör alla en tjänst och sluta försöka skina för det gör du inte...
Citera
2025-12-29, 19:31
Medlem
Londons avatar
Citat:
Här säger spänner du bågen och påstår att Gulliksen är värd €10M-€15M
(FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll

Vad har Mikkelsen och Röjkjär med diskussionen att göra? Du byter samtals ämne så man blir helt snurrig. Det kanske är taktiken din, när du kört i diket igen?
Mikkelsen var en misslyckad värvning. Trodde hårt på honom, vill jag minnas. Jävligt tur att vi lyckades sälja tillbaka honom dyrt.
Var det något specifikt kring honom eller Röjkjär så tala ur skägget istället för att göra poänglösa insinueringar. Har du ens skägg?

Ja… du är ju inte intelligentare än vad du är. Sarkasm är inte för alla att förstå.

I ditt huvud översätts det såklart att jag trodde att vi skulle få mer för Gulliksen än Lucas. En spelare jag till skillnad mot Gulliksen skrivit säkert 500 inlägg om

Du lyckas ju t.om länka till inlägget haha.

Läs dina tankar om Røjkjkaer, Bajen och Mjällby så har du nästa pusselbit i handen.

Är allt annat än en försäljning till Bajen fortfarande en dålig affär för Mjällby eller spelaren själv? Hur tydlig vill du att jag ska bli?
Citera
2025-12-29, 19:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Sarkasm är inte för alla att förstå.
Haha, så usel du är. Du är klar i denna diskussion.

Citera
2025-12-29, 19:54
Medlem
Londons avatar
Citat:
Haha, så usel du är. Du är klar i denna diskussion.

Snyggt! Du lyckades ändå googla fram en helt korrekt definition.

Försök sedan applicera den på inlägget du länkade. Samt de övriga referenserna i detta meddelandeutbyte.

Hånfull ironi” är kanske inte en så självsmickrande, men likväl ändå, sanningsenlig ledtråd.

Nästa gång du är du så lovar jag att skriva typ 450-600 mkr för att för att göra det tydligare för dig. Funkar inte det så prövar vi 800-1000.

Glöm bara inte hjälmen.

Edit.

För Gulliksen alltså. Eftersom jag förstår att du inte förstår får jag anpassa mig.

1 000 mkr vore ju inte riktigt förenligt med verkligt värde. Eller hur?
Senast redigerad av London 2025-12-29 kl. 20:37.
Citera
2026-02-05, 01:47
Medlem
CasualCapybaras avatar
med försäljningen av lahdo måste bajen vara överlägset rikast bakom malmö
Citera
2026-02-05, 02:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
med försäljningen av lahdo måste bajen vara överlägset rikast bakom malmö
Nej, diffen ligger en bra bit före oss.
Citera
2026-02-05, 10:52
Medlem
bananjuices avatar
Ja lite beroende på måttstock så knappar Bajen in på båda 2025 men har fortfarande en väg att vandra, förmodligen.
Citera
2026-02-05, 17:31
Medlem
skogsburkans avatar
Egyptens AIK, Zamalek är tydligen skyldig Solna 10 miljoner för Faraj som de vägrar betala. De lär nog ta tid och få dom då de är skyldiga spelare ledare och andra klubbar miljontals kronor också. Nu väntar AIK på beslut från CAS.

Vissa klubbar och ligor måste man ha allt up front annars blir de såhär.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/dokument-avslojar-aik-har-inte-fatt-betalt-for-faraj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in