2025-10-07, 08:05
Medlem
cokehyenas avatar
Solna spelade med ynglingar i halva startelvan pga skador. Första halvlek är totalt genomusel på alla sätt. Celina, Besirovic och Isherwood drar på sig varningar och blir avstängda i nästa match som råkar vara mot Bajen på Tele2. Självklart finns det vissa tvivel kring Solnas möjligheter i detta derbyt.

Förstår ej varför detta är kontroversiellt att slå fast?
Citera
2025-10-07, 08:32
Medlem
Pillenfilles avatar
12 dagar kvar till derbyt. Solna är på förhand illa ute. Lite déjà vu-känsla då vi har gjort plattmatcher mot dem tidigare i dessa lägen. Antingen blir så fallet då med, eller kör vi full forza och krossar dem med låt säga, 4-0. Vill naturligtvis inte unna Skansen något, men de kan iallafall glädjas åt att inte sluta sist i derbytabellen om det sistnämnda inträffar. De skulle de kunna fira på Gamla Ullevi även om de åker på torsk där.
Citera
2025-10-07, 09:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag tycker det är väldigt få inlägg om Öster även om han uttryckte oro och ångest när Degerfors tog en viktig pinne i botten mot Djurgården.

Shunon har full koll på Solna och Öster men 0 koll på Stockholms knulldocka som han låtsas supporta.
Citera
2025-10-07, 09:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solna spelade med ynglingar i halva startelvan pga skador. Första halvlek är totalt genomusel på alla sätt. Celina, Besirovic och Isherwood drar på sig varningar och blir avstängda i nästa match som råkar vara mot Bajen på Tele2. Självklart finns det vissa tvivel kring Solnas möjligheter i detta derbyt.

Förstår ej varför detta är kontroversiellt att slå fast?
Det är nog mest i ditt huvud det är kontroversiellt att påstå det. Har någon påstått annat?
Citera
2025-10-07, 09:36
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Sen är det lättare att sätta ny spelare som ytter än som nia, då rollen som ytter är mindre komplicerad.

Skrattar mig harmynt.
Citera
2025-10-07, 12:04
Medlem
Pancevs avatar
Bajen .. ni har Mani Tourang som scout alltså. Hade han inte varit lite vek i skallen så hade han kunnat bli stjärna. Bra spelare. Men han fixade inte miljön i Gnaget o flyttade väl hem till Uppsala tror jag.

Vek o vek men miljön socialt var väl inte bra.
Citera
2025-10-07, 12:27
Medlem
Öster ligger alltså åtta i tabellen över minst antal insläppta mål. Wallinder har gjort en makalös säsong får man säga.

Bra värvning för Mjällby. Jeppe påstår att han är dålig med fötterna men då får vi sätta igång med att träna den biten när han ansluter i januari.

Mot andra guldet 2026!!!
Citera
2025-10-07, 13:38
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Kosugi håller inte ens allsvensk nivå så jag tvivlar på att han går för mer än Dahl om han inte tar ett par rejäla kliv, vilket förstås är möjligt då han fortfarande är ung. Men ska ni ha resultat här och nu är det inte en spelare som hör hemma i en startelva. Ni är 3-4 toppklassvärvningar ifrån en toppstrid och jag tror många djurgårdare kommer få ett hårt uppvaknande när ni efter 10 omgångar ligger typ 8a.

Såklart han inte gör.

100 Mill ligger värderingen på idag. Han kommer inte bli billigare om han blir uttagen till Japans VM-trupp heller.

https://fotbolldirekt.se/silly-season/overraskas-inte-av-varderingen-250-000-000/
Citera
2025-10-07, 16:02
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Såklart han inte gör.

100 Mill ligger värderingen på idag. Han kommer inte bli billigare om han blir uttagen till Japans VM-trupp heller.

https://fotbolldirekt.se/silly-season/overraskas-inte-av-varderingen-250-000-000/

Jag tycker synd om den klubb som är dumma
Att betala såna summor. Än så länge är dom
Dock bara fiktiva, tur nog.
Citera
2025-10-07, 16:15
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Jag tycker synd om den klubb som är dumma
Att betala såna summor. Än så länge är dom
Dock bara fiktiva, tur nog.

Tror varken att Atalanta, Porto eller Tottenham gråter sig till sömns över de medelmåttor vi skickat till dem.

Tycker dock lite synd om din svenska. Kanske en onödig kommentar men vi är ju alla olika tur nog som du är inne på
Citera
2025-10-07, 16:17
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Tror varken att Atalanta, Porto eller Tottenham gråter sig till sömns över de medelmåttor vi skickat till dem.

Tycker dock lite synd om din svenska. Kanske en onödig kommentar men vi är ju alla olika tur nog som du är inne på

Tack gud för de.
Citera
2025-10-07, 18:36
Medlem
cokehyenas avatar
Årets värvning är Mikael Anderson.
- Pådrivare, spelmotor och Radetinac-mentalitet.

Årets nästbästa värvning är Jeppe Okkels.
- 3 mål på 5 matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in