Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag har inte följt tråden men magkänslan säger att åklagaren har det svårt just nu. Proven visade förbränningsrester av kokain,kallas det metaboler?...give me that old religion.
Jag är med på att hon är skyldig men det ser inte ut att kunna bevisas.
Innehav av narkotika ja, i brådskan slängde hon fel påse.
Juryn sammanträder och domaren samlar in resultatet: "NOT GUILTY"....
Ja, vi är några få personer här i tråden som ser lite mer sunt och kritiskt på åklagarens oförmåga att driva fallet framåt.
Som väl känt är så ska särskilda utredningar drivas extra skyndsamt, vilket jag nämnde och hänvisade till i ett inlägg igår.
Men här drar det ut på tiden och så snart analysresultatet kom så sprang åklagaren och gömde sig och vägrade svara på några frågor, trots att han tidigare varit vidlyftig långt utöver sitt egentliga "mandat".
Katjas försvarare har påpekat att metaboliter inte är att betrakta som en narkotisk substans som är olaglig att ha i blodet vid bilkörning. Kanske har han en poäng där. Om det sedan inte var narkotika i påsen, eller om det av någon anledning inte kan kopplas till Katja, ja då har han verkligen problem.
Nu ska jag också säga att det verkar uppenbart att hon tagit droger, frågan är bara till vilken grad det går för åklagaren att bevisa brott.