2026-02-03, 23:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är lite av en gåta hur många inte lyckas dra rätt slutsatser av hur Katja väljer att uttrycka sig.

Katja uttalar sig inte som en oskyldig skulle ha gjort helt enkelt.

Hennes video på X är ett skolexempel på detta.

Ja, precis. Gaslighting och offerkofta.

Jag brukar roa mig med att titta på förhör på Youtube. De som misstänks och sedan döms, säger sånt som Katja. Dvs de svarar inte och kommenterar som oskyldiga gör. De snurrar runt, glider undan och ordbajsar. Det blir så otroligt uppenbart när man tittar på förhör med misstänkta som det sen visar sig inte har begått ett brott.

Oskyldiga säger som regel rakt ut och rakt på sak att de är oskyldiga. De skyldiga säger ”att polisen måste ha tagit fel” och ”att de inte har nåt minne av att det var så”. Eller klassikern ”att de är förvånade över anklagelserna”.

Citat:
Det blir också "en promenad i parken" för åklagaren att visa att kokainet i zippåsen är narkotika, då även det testats av labbet. Så innehav åker Katja definitivt på också.

Det blir kul att se om försvarsadvokaten börjar jönsa om butandiol och mascara i tingsrätten, men då är försvarsadvokaten lika korkad som sin klient.

Vi vet fortfarande inte om det är narkotika i påsen. Men är det narkotika i påsen, så kan åklagaren åberopa labbanalysen. Och det väger tungt. Det trumfar alla påståenden från hennes sida om hur hon fått i sig narkotikan.
Citera
2026-02-03, 23:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Du kan tycka vad du vill om hur hon har uttryckt sig. Hon har tillbakavisat anklagelserna och klart och tydligt sagt att hon är oskyldig. Det gjorde hon dessutom i videon hon publicerade. Att det finns vissa här i tråden som inte förstår innebörden av det hon säger, bara för att hon inte uttrycker sig exakt som ni tycker att hon borde göra, förändrar inte detta faktum.

Det är snarare ni som så korkat och ihärdigt vidhåller detta osanna faktum som istället borde fundera över varför hon inte erkänner brottet, om hon inte anser sig oskyldig!

Vad gäller hennes advokat så för han hennes talan. Det han framför är hennes inställning. Det kan inte vara så svårt att förstå!

Varför hon inte erkänner brottet är väl uppenbart. Hon förlorar sin polislegitimation om hon fälls. Svårare än så är det inte.

Kan hon inte fortsätta vara polis har hon inget jobb att falla tillbaka på efter valet. Hon får ju ersättning från riksdagen max 2 år efter hon slutat. Och hon är van vid en bra lön. Döms hon blir det tufft ekonomiskt fram till pensionen.
Citera
2026-02-03, 23:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis. Gaslighting och offerkofta.

Jag brukar roa mig med att titta på förhör på Youtube. De som misstänks och sedan döms, säger sånt som Katja. Dvs de svarar inte och kommenterar som oskyldiga gör. De snurrar runt, glider undan och ordbajsar. Det blir så otroligt uppenbart när man tittar på förhör med misstänkta som det sen visar sig inte har begått ett brott.

Oskyldiga säger som regel rakt ut och rakt på sak att de är oskyldiga. De skyldiga säger ”att polisen måste ha tagit fel” och ”att de inte har nåt minne av att det var så”. Eller klassikern ”att de är förvånade över anklagelserna”.

Vi vet fortfarande inte om det är narkotika i påsen. Men är det narkotika i påsen, så kan åklagaren åberopa labbanalysen. Och det väger tungt. Det trumfar alla påståenden från hennes sida om hur hon fått i sig narkotikan.

Ett annat kännetecken på hur skyldiga beter sig när brottet kommer upp är att de gärna börjar tala om annat. Det bästa exemplet är när Katja pratar om hur hennes barn lider och hur dumma alla är som dömer henne i förtid. Detta avledande från hennes skuld, då Katja inte ens sitter i ett förhör och har full kontroll av X-videon är också mycket talande.

De skyldiga snurrar runt, glider undan och ordbajsar, precis som Katja i sin video.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-03 kl. 23:27.
Citera
2026-02-03, 23:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
På vilket sätt säger Katja att hon är oskyldig i videon?

Den är textad och det framgår tydligt att Katja aldrig säger att hon är oskyldig.

"Hon anser att hon ska betraktas som oskyldig tills dom faller" betyder inte vad du tror.

Exakt. Det är ju lagens mening. Det betyder att man anses oskyldig tills man döms, även om man drar en lina framför polisen och i praktiken är skyldig.

Om man tror det betyder att hon är oskyldig, så tror man nog också att det är banken som ringer och vill att man ska använda BankID under samtalet.
Citera
2026-02-03, 23:28
Medlem
otnokadnagaporps avatar
Självklart är hon skyldig. De som jobbat på regeringskansliet kan personligen vittna om konstant fylla inne i kammarna. Högst troligt förekommer knark där också. Tror någon på fullaste allvar detta var första gången det här hände för Katja. Gud SD måste bort ...värdelöst ....
Citera
2026-02-03, 23:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Exakt. Det är ju lagens mening. Det betyder att man anses oskyldig tills man döms, även om man drar en lina framför polisen och i praktiken är skyldig.

Om man tror det betyder att hon är oskyldig, så tror man nog också att det är banken som ringer och vill att man ska använda BankID under samtalet.

Nu var Katja själv polis när hon drog linan, så en viss känsla för att hon verkligen är skyldig skiner igenom när hon vägrar att bedyra sin oskuld i sina uttalanden.

Vill man inte se det kanske det går att missa? Jag kan inte låta bli att notera det i alla fall.
Citera
2026-02-03, 23:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp
Självklart är hon skyldig. De som jobbat på regeringskansliet kan personligen vittna om konstant fylla inne i kammarna. Högst troligt förekommer knark där också. Tror någon på fullaste allvar detta var första gången det här hände för Katja. Gud SD måste bort ...värdelöst ....

Eller ännu bättre: Polisen måste bort på grund av vad Poliskatja har gjort!
Citera
2026-02-03, 23:34
Medlem
Citat:
Varför hon inte erkänner brottet är väl uppenbart. Hon förlorar sin polislegitimation om hon fälls. Svårare än så är det inte.

Så du medger alltså att hon har en chans att behålla sin polislegitimation om hon inte erkänner. Vilket förutsätter att hon är oskyldig.

Eller tänker du nu snurra in dig själv i motsägelser om att hon visst är skyldig, fast ändå inte, enligt sig själv, fast hon inte säger det, men ändå anser det, och tror att hon får behålla sin legitimation, fast hon vet att hon är skyldig, och därför, enligg dig, inte säger att hon är oskyldig, trots att hon tillbakavisat alla anklagelser och sagt att hon är oskyldig?

Nej, hon erkänner inte brottet, istället hävdar hon sin oskuld. Oavsett vad du, och andra, tycker om hur hon uttrycker sig, så hävdar hon sin oskuld.
Citera
2026-02-03, 23:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otnokadnagaporp

Du vet att tvåkammarriksdagen avskaffades 1971 i Sverige?

Kokainet på riksdagens toaletter tyder på att det du skriver är riktigt.

Ja, att satsa pengar på att Katja fälls i tingsrätten lär inte ens ge pengarna tillbaka.
Citera
2026-02-03, 23:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så du medger alltså att hon har en chans att behålla sin polislegitimation om hon inte erkänner. Vilket förutsätter att hon är oskyldig.

Eller tänker du nu snurra in dig själv i motsägelser om att hon visst är skyldig, fast ändå inte, enligt sig själv, fast hon inte säger det, men ändå anser det, och tror att hon får behålla sin legitimation, fast hon vet att hon är skyldig, och därför, enligg dig, inte säger att hon är oskyldig, trots att hon tillbakavisat alla anklagelser och sagt att hon är oskyldig?

Nej, hon erkänner inte brottet, istället hävdar hon sin oskuld. Oavsett vad du, och andra, tycker om hur hon uttrycker sig, så hävdar hon sin oskuld.

Tre små ord: "Jag är oskyldig" hade räckt för att få mig att tro att Katja förnekar sin skuld. Andra formuleringar känner jag inte igen mig i.

Nej, du har faktiskt fel här. Katja har aldrig hävdat sin oskuld rent ut, vilket en oskyldig skulle gjort.

Men detta baserar sig på en analys av hur Katja själv väljer att uttrycka sig och om den flyger över ditt huvud är det inget att göra åt.
Citera
2026-02-04, 00:16
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Vi vet inte än om hon är skyldig till narkotikabrott. Analysen av påsen har inte presenterats.

Katja har vad jag vet inte sagt ordet ”oskyldig”. Inte heller har hon inte, vad jag vet, sagt att hon inte alls intagit narkotika.

Så här sa advokaten när det framkom att hon hade narkotika i blodet.

Vad man inte sa:

- Att hon är oskyldig.
- Att hon inte alls använder narkotika och så klart inte gjorde det den kvällen.
- Att hon aldrig kört rattfull. Varken då eller heller före det.
- Att det måste vara nåt fel på provet, för hon var helt nykter.

Jag skulle säga såna saker om jag var oskyldig. Inte säga ”jag förnekar brott”.
Man kan tycka att detta är en petitess, men det är advokaten som säger detta. Inte Nyberg personligen, även om det är å hennes vägnar.

Och jag håller med - det finns många saker som INTE sägs, som en oskyldig person skulle sagt nästan per automatik.
Citera
2026-02-04, 00:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Nej, det är hon som tror det. Eller hoppas på det. Hon tror att hon kan prata sig fri.

Men det kan hon inte. Bevisen säger nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in