Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
Tragiskt när SD loyalister och bot:ar kommer in och stör. Eller bara rent allmänt lågbegåvademännsikor som om och om igen tar upp snabbtest, metaboliter och diverse helt orimliga konspiratoriska förklaringar.
Katja är skyldig till minst:
Rattfylla
Ringa Narkotikabrott
Hon är förmodligen skyldig till:
Grov Rattfylla
Narkotikabrott av normalgraden
Om vi har riktig tur finns det mer... hon har ju införskaffat kolan på något sätt. I samband med det har hon exponerat sig för kriminella, de har då förmodligen utnyttjat henne. Då kan det bli lång tid i fängelse. Annars kommer det med största sannolikhet stanna vid böter/Sammhälstjänst/villkorligt/fotboja
Ni som undrar varför det tar tid; det är för att särskilda utredningsgruppen och SÄPO inte slarvar. Åklagaren är inte drivande i detta. Vilket verkar vara tur med tanke på omdömena han får.
Vi vet inte än om hon är skyldig till narkotikabrott. Analysen av påsen har inte presenterats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskmedia
Det exakta ordvalet är viktigt. Sa hon oskyldig, eller nåt liknande? Oskyldig till vad, exakt?
Jag har försökt följa vad hon sagt, och har bara sett henne prata runt problemet.
Katja har vad jag vet inte sagt ordet ”oskyldig”. Inte heller har hon inte, vad jag vet, sagt att hon inte alls intagit narkotika.
Så här sa advokaten när det framkom att hon hade narkotika i blodet.
Citat:
Katja Nyberg förnekar brott, enligt hennes advokat Martin Orler. Detta trots att analysbesked från Transportstyrelsen visar att SD-ledamoten hade narkotika i blodet när hon körde av vägen kvällen den 28 december.
– Hennes inställning är den samma som tidigare, hon förnekar brott. I övrigt har jag inga fler kommentarer, säger Orler.
Hur förklarar hon analysbeskedet att hon hade narkotika i blodet?
– Vi har inga kommentarer.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440472&_sp_pass_consent=true
Vad man inte sa:
- Att hon är oskyldig.
- Att hon inte alls använder narkotika och så klart inte gjorde det den kvällen.
- Att hon aldrig kört rattfull. Varken då eller heller före det.
- Att det måste vara nåt fel på provet, för hon var helt nykter.
Jag skulle säga såna saker om jag var oskyldig. Inte säga ”jag förnekar brott”.