2026-02-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Som Inte stämde. Eftersom den byggde på felaktiga diagnoser och konfirmationsbias.

Men du får gärna berätta för mig hur en person som är (om jag minns rätt) utbildad barnskötare och har det som jobb, deltid eller ej, utsätter sitt egna barn för så stor risk att hon inte ens får vara obevakad i tre timmar i veckan med dem.

Du har gjort allt du kan för att slingra dig bort från den frågan.
Ingen kan svara på frågan om den inte läst alla umgängesrapporter och får reda på hur mycket stödet är inblandat i umgängena , om det bara finns där eller om det aktivt ofta behöver vara med i själva umgänget
Citera
2026-02-03, 15:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ingen kan svara på frågan om den inte läst alla umgängesrapporter och får reda på hur mycket stödet är inblandat i umgängena , om det bara finns där eller om det aktivt ofta behöver vara med i själva umgänget
Tydligen inte socialtjänsten heller eftersom de inte har lyckats förklara det för henne. Som i många andra fall.
Citera
2026-02-03, 15:49
Medlem
Citat:
Tydligen inte socialtjänsten heller eftersom de inte har lyckats förklara det för henne. Som i många andra fall.
Umgängesrapporterna ska väl vara till även för föräldrarna så att de kan se vad som brister och vad som fungerat bra och vad som gjordes rätt i viss situation så att man kan använda det nästa gång i liknande situation .
Citera
2026-02-03, 15:50
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Umgängesrapporterna ska väl vara till även för föräldrarna så att de kan se vad som brister och vad som fungerat bra och vad som gjordes rätt i viss situation så att man kan använda det nästa gång i liknande situation .
Vad bra att du ger mig trivia svar istället för att svara på vad jag skrev. Jättebra gjort hörrdu!
Citera
2026-02-03, 15:52
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fortsättningen följer garanterat. Hon valde ju att stanna och därmed var det närmast 100% sannolikhet att soc även tar nästa barn. De har ju redan flaggat för oro, när de fick veta att hon var gravid igen. Inte så svårt att veta vad de har i kikaren då.

Det är ganska klart att hon och barnet inte får åka hem igen utan sättas på övervakning igen, sen är frågan hur de gör bedömningen därefter.
De skulle bli tvungna hävda förra LVU om de ger ok till nya barnet vilket skulle betyda erkänna felaktigheter och missbedömd-magkänsla hos ansvarig chef - vilket inte uppskatas. Så det är nog 50-50, uppmärksamheten vs prestige.
Avgörandet har inget med familjen att göra.
Citera
2026-02-03, 15:55
Medlem
Citat:
Vad bra att du ger mig trivia svar istället för att svara på vad jag skrev. Jättebra gjort hörrdu!
Varför människor inte kan förstå vad de brister i kan väl inte jag svara på särskilt inte när personerna inte anser att det som soc säger är brister.
Citera
2026-02-03, 15:56
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Så Lobstr som påstår sig själv läst utredningarna, domarna och känner paret uttrycker sig så här om allt:

MrDoodley är inte en seriös person, det som lobstr beskriver om vad BB själva skrivet och vad han säger går emot varandra.
Jag har fortfarande inyr fått klart för mig under vilket tidsspann dessa 68 timmars månader sträcker sig över. Om det var efter utredningshemmet, under graviditeten eller hela hennes yrkesliv vet jag inte. Om hon just nu går på deltid eftersom allt det här har dränerat henne är inte märkligt.

Varför länkade du inte inlägget själv? Vet du inte hur man gör det?

Nu är ju lobstr i detta fall väldigt partisk. Vidare vet man inte vad lobstr har för agenda eller hurpass rättshaverist personen själv är. Självklart gillar du det lobstr skriver för det styrker ditt och kurts narrativ, vilket gör er helt oförmögna att se någon annan bild av fallet öht.

Citat:
Ja och det är det som gåtts igenom av UG och det är inget som förklarar 3 timmars bevakat umgänge.

Om du nu kan peka ut det så varsågod.

Nä för att UG inte presenterade någon info om varför hon har 3h bevakat umgänge. Det innebär inte att det inte finns en anledning. Vet inte varför det inte sjunker in. UG har ingen skyldighet att berätta allt för dig.
Senast redigerad av Nariiouh 2026-02-03 kl. 15:59.
Citera
2026-02-03, 15:56
Medlem
Nu är ju biologiska pappan med i bilden, de bor tillsammans. Borde inte han räknas som skyddande faktor? Tycker att den där rådgivande soc kvinnan borde ha nämnt det och inte "bara" pratat om att lämna Sverige.
Citera
2026-02-03, 15:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Varför människor inte kan förstå vad de brister i kan väl inte jag svara på särskilt inte när personerna inte anser att det som soc säger är brister.
Så vad är dessa brister Malin besitter? Du som tydligen förstår kan ju svara på det. Det måste ju ha berättats för Malin och dokumenterats i utredningarna som UG tagit del av.
Citera
2026-02-03, 16:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Nu är ju biologiska pappan med i bilden, de bor tillsammans. Borde inte han räknas som skyddande faktor? Tycker att den där rådgivande soc kvinnan borde ha nämnt det och inte "bara" pratat om att lämna Sverige.

Nej soc har bestämt sig. Han var väl "aggressiv" enligt utredningen. Precis så håller soc på när de ska sätta sitt narrativ. Biologiska pappan hade de bestämt var bra biologiska mamman var olämplig inkl den nya plastpappan.

Oerhört vanligt att soc håller på så här. Utredningshem är bara spel för galleriet för att få en officiell stämpel på det som redan var bestämt från början.
Citera
2026-02-03, 16:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nu är ju lobstr i så fall väldigt partisk. Vidare vet man inte vad lobstr har för agenda eller hurpass rättshaverist personen själv är. Självklart gillar du det lobstr skriver för det styrker ditt och kurts narrativ, vilket gör er helt oförmögna att se någon annan bild av fallet öht.

Nä för att UG inte presenterade någon info om varför hon har 3h bevakat umgänge. Det innebär inte att det inte finns en anledning. Vet inte varför det inte sjunker in. UG har ingen skyldighet att berätta allt för dig.
Du har fortfarande inte svarat på det jag frågade.
Vad är det som i utredningen visar att hon är så pass opålitlig som förälder att hon inte ens kan vara obevakad och får endast 3 timmars umgänge när hon får jobba med andras barn?

Du har själv någon empatistörning så var tyst om andras uppsåt nät det är så uppenbart att du bara är här för att vara hemsk mot Malin
Citera
2026-02-03, 16:02
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Argumenten har ju varit att om man kan vara ansvarig för barn på förskola så borde man inte behöva ha bevakat umgänge med sitt barn när man haft regelbundet umgänge under 2 års tid , nu visade det sig att arbetet på förskola var på timmar ca 68 timmar per månad och då säger det inte mycket om hur mycket ansvar någon har .

Det där är ju bara kärringgissningar du kommer med.
Det finns inget generellt som säger att en som jobbar deltid på en förskola har det slappare eller får ta mindre ansvar än en som jobbar fulltid.
Förskollärarna måste ofta utnyttja såna som Malin till max för att få egen tid över för administrativa uppgifter som bara förskollärarna kan göra.
Så fotfolket , som Malin, lär ha att göra. Och ja, dom är själva med barnen och måste ta ansvar såklart.
Självklart att nån 16-årig praktikant från Barn och Fritid kommer undan med tillrättalagda uppgifter.
Men inte en vuxen.
Om det finns inte vuxna "mongon" på förskolorna som inte får vara ensamma med barnen. Finns inte en enda förälder eller kollega som hade accepterat detta.

Sen att du har hört dåliga saker om nån helt annan vikarie och per automatik applicerar det på Malin är ju bara helt stört. Det framgick ju istället att hon hade ett väldigt bra omdöme från sin chef.

Allt du gör är att gissa. Allt för att sparka på Malin. Till vilket syfte?
Senast redigerad av ruskinarms 2026-02-03 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in